Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
Voor mijn 240 ben ik op zoek naar een nieuwe deurvanger voor het linker voorportier. Bij voorkeur in de kleur van de auto (wit).
Heeft iemand iets beschikbaar?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 22
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2017
6 May 2020, 21:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 May 2020, 21:45 door Jornt.)
Dag van Schellen, bedoel je de koperkleurige deurvanger die vast zit op de deurstijl met 3 imbus (oud model) of 3 torx (nieuw model?). Zo ja, dan heb ik die voor je. Heb je een foto van het onderdeel voor de zekerheid? Groeten, Jornt
Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
Het staafje lijkt te weinig spanning te hebben/ druk te geven waardoor de deur te makkelijk dichtvalt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Komt het staafje nog wel tegen de schijfjes? Staafje lijkt uitgesleten
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
10 May 2020, 23:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 May 2020, 23:39 door Nicolaas H.)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 146
Topics: 11
Lid sinds: May 2010
Pfft, prijzig hoor. Dan ging ik toch liever voor een gebruikte denk ik.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Precies. Die van de achterdeuren zijn dezelfde (per kant) en veel frisser. Het staafje is een veer, die langzaam ingedeukt raakt door de getande wieltjes die er tegen aan rollen. Het rollende deel in die wieltjes slijt ook. Tel daar nog de slijtage in het scharnier bij op, en zodoende verliezen wieltjes en veer het contact en hun werking.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
Bedankt Nicolaas voor de deurvanger advertenties!
Het staafje is inderdaad iets ingesleten, maar het staafje veert ook gewoon veel langzamer terug vergeleken de linkerachterdeur. Daardoor is hij te sloom om het volgende tandwieltje te pakken.
Is het veel gedoe om de deurvanger te vervangen? Ik heb wel eens gehoord dat het recht af stellen van je deur een irritante klus is..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
11 May 2020, 23:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 May 2020, 23:29 door Nicolaas H.)
Valt mee. Dit is de 'truc'.
1. Werk met z'n tweeën.
2. Haal het kapotte scharnier eruit.
3. Laat het andere scharnier zitten, je maatje houdt de deur vast.
4. Draai het nieuwe scharnier vast in de auto.
5. Draai het 'losvast' in de deur.
6. Doe de deur voorzichtig dicht.
7. Duw de deur op z'n goede plek, voel met je vingers of het plaatwerk op elkaar aansluit. Let op de sierstrip.
8. Doe de deur voorzichting weer open en draai alles goed vast.
9. Controleer of de deur mooi in het slot valt [boiiiiiing] en of het plaatwerk nog steeds mooi aansluit. Wees secuur/niet gauw tevreden!
Als de ogen bij het openen weer verschuiven, doe je het nogmaals met een 'vast-los' in plaats van een 'los-vast' gedraaid scharnier.
Ik had het nooit eerder gedaan maar na de tips van dit forum, kreeg ik het snel voor elkaar.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 186
Topics: 50
Lid sinds: Apr 2011
12 May 2020, 13:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 May 2020, 13:49 door Van Schellen.)
Super! Ik (wij) ga het proberen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@nicolaas: zit er verschil in de 2 soorten scharnieren die je stuurt? Behalve de prijs..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk