Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kreet uit historisch besef...!
Moet dan vanwegen bestuur zijn...
Zowel 140 als 240 zijn leverbaar geweest met een B20A blokkie.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Antwoord
480rider schreef:Oh, ja
En nog even terugkomend op gegevens in het andere topic. Alleen de wielbasis van de 260 is vanaf MY1980 1 cm gegroeid. Dat van de 240 niet.

Maar, ik begrijp je punt.
Overigens zijn hier wel enige forummers die naast een 200 serie een 140 of 160 hebben.
Weet je dat wel heel zeker? Vanaf MY1979 is de wielbasis van de 260 met 1cm gegroeid m.o.o. een gewijzigde geometrie van de voorophanging bij modellen met stuurbekrachtiging. Hetgeen voor iedere 260 van toepassing is. Deze wijziging is gedaan voor een beter stuurgedrag, en mijn vraag is waarom deze verandering ook niet gewoon op een 240 met stuurbekrachtiging is geweest. (en dat de technische gegevens zoals vaak gepubliceerd zijn gebaseerd op een standaard uitvoering zonder sb, verklaart wat mij betreft de 264cm)
Tevens kan ik je verklappen dat in 'Prijslijst Voorjaar 1992', gepubliceerd door Volvo, de 240 een wielbasis heeft van 265cm (stuurbekrachtiging is inmiddels standaard)
Om 't verhaal nog grappiger te maken: op het kentekenbewijs van mijn 240 Polar staat echter 264cm. Maar ik hecht iets minder waarde aan de 'technische' gegevens die daar staan vermeld.
Nogmaals ik weet 't niet 100% zeker, maar ik vind mijn versie wel aannemelijker.
Antwoord
Van mij mogen de 140's erbij... maar willen ze dat zelf wel?
Antwoord
MP schreef:Weet je dat wel heel zeker? Vanaf MY1979 is de wielbasis van de 260 met 1cm gegroeid m.o.o. een gewijzigde geometrie van de voorophanging bij modellen met stuurbekrachtiging. Hetgeen voor iedere 260 van toepassing is. Deze wijziging is gedaan voor een beter stuurgedrag, en mijn vraag is waarom deze verandering ook niet gewoon op een 240 met stuurbekrachtiging is geweest. (en dat de technische gegevens zoals vaak gepubliceerd zijn gebaseerd op een standaard uitvoering zonder sb, verklaart wat mij betreft de 264cm)
Tevens kan ik je verklappen dat in 'Prijslijst Voorjaar 1992', gepubliceerd door Volvo, de 240 een wielbasis heeft van 265cm (stuurbekrachtiging is inmiddels standaard)
Om 't verhaal nog grappiger te maken: op het kentekenbewijs van mijn 240 Polar staat echter 264cm. Maar ik hecht iets minder waarde aan de 'technische' gegevens die daar staan vermeld.
Nogmaals ik weet 't niet 100% zeker, maar ik vind mijn versie wel aannemelijker.

Vanaf MY1979 moet zijn bouwjaar 1979-1980 dus MY1980. volgens mijn gegevens.
En de technische gegevens van VOLVO zelf geven in alle boekwerken die ik heb voor de 240 altijd 264 cm aan. I.t.t. dat van de 260. die dus vanaf 1979 idd 265 cm zijn.
Dus die prijslijst. Ik geloof je op je woord. Maar vind daar in de door VOLVO zelf uitgegeven naslagwerken niets van terug.

Maar waar zijn we eigenlijk mee bezig. Muggenziften? (Soms doe ik dat graag hoor) We zijn toch eigenlijk allemaal liefhebbers van het merk VOLVO met hier dan de nadruk op de 200 serie.

En in de discussie 140/160 erbij meng ik mij niet. Dat heeft ergens met oud zeer in het verleden te maken. (Niet bij Volvolvo overigens).
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
Sorry voor nog een offtopic post, maar het voelde een beetje overdreven aan om er hier nu nog een apart onderwerp voor te starten.

Iig werd ik gisterenavond wel erg nieuwschierig hoe het nu zat met die auto op de foto.. Dus ik postte de foto op ons zweedse 200 forum en stelde dezelfde vraag, wat is het!
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=18290

Bij deze de antwoorden die ik daar kreeg (maar dan vertaald) Smile

- interCOOLer: Het is een 240, op een 144 -74 zou de sierstrip ophouden in de richtingaanwijzer.

- Jon-Erik: Uit die hoek is het beste kenteken toch wel de bumper. De bumpers van een 74-er gaan lang niet even ver de hoek om als 75-ers en nieuwer.

- anp: 240 zou ik willen beweren, omdat de richtingaanwijzers niet goed te zien zijn, dat zouden ze moeten zijn als het een 140 was.

- Wietze de Vries: Aan de kleur te zien is het waarschijnlijk een 244 DL uit 1977. Als je goed kijkt is het front niet recht. Verder ziet het er uit alsof er 3 strips in het onderste deel van de greenhouse zitten die de 140-serie niet had.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
een '67'er 144 staat evenver van een '74 144 als een '75 244 van een '93 'er.......... Kortom, ik zie het als een doorgaande rijping van een model dat ontstond in '66 en vind het prima dat we de club met de 140/160-broeders verbreden !................ maar wat vinden die er zelf van ? Ik weet niet hoe zij zich georganiseerd hebben ? Is daar ook nog een splitsing 140-164 ?
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Het is niet persàeen 200 community. We zijn gestart vanuit een 200 community maar iedereen met een Volvo of Volvo-hart is welkom. Al heb je een S80 of een 66, prima als je hier post.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
nico_v schreef:Sorry voor nog een offtopic post, maar het voelde een beetje overdreven aan om er hier nu nog een apart onderwerp voor te starten.

Iig werd ik gisterenavond wel erg nieuwschierig hoe het nu zat met die auto op de foto.. Dus ik postte de foto op ons zweedse 200 forum en stelde dezelfde vraag, wat is het!
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=18290

Bij deze de antwoorden die ik daar kreeg (maar dan vertaald) Smile

- interCOOLer: Het is een 240, op een 144 -74 zou de sierstrip ophouden in de richtingaanwijzer.

- Jon-Erik: Uit die hoek is het beste kenteken toch wel de bumper. De bumpers van een 74-er gaan lang niet even ver de hoek om als 75-ers en nieuwer.

- anp: 240 zou ik willen beweren, omdat de richtingaanwijzers niet goed te zien zijn, dat zouden ze moeten zijn als het een 140 was.

- Wietze de Vries: Aan de kleur te zien is het waarschijnlijk een 244 DL uit 1977. Als je goed kijkt is het front niet recht. Verder ziet het er uit alsof er 3 strips in het onderste deel van de greenhouse zitten die de 140-serie niet had.
Ojjee, heb ik nu ook opschudding in Zweden veroorzaakt?
[Afbeelding: th_14474.jpg]
Wat betreft Wietze's antwoord: die drie horizontale sierranden onder de ruiten (als hij die bedoelt) zitten ook op een 74-er 144. Ik heb bovenstaande aangetroffen op het wijdverbreide net. Deze moet wel haast in originele staat zijn.... Wink

Het antwoord van Jon-Erik vind ik het meest waarschijnlijk. Volgens mij nliepen de bumpers bij een 144 even iets minder ver om de hoek dan bij een 244.

Maar om terug te komen naar het onderwerp: mij lijkt het een verantwoorde verrijking om te spreken van een 140....260 community.
Antwoord
MP schreef:Je ziet hierop naast wat gekke auto's een oranje 244, een gele 144, een blauwe 142 enne...

Zo gek vind ik die eend trouwens niet...
Antwoord
Nog niet genoemd maar mijn eerste:

De velgen zien eruit als met chromen sierranden en die heb ik alleen op een 240 gezien.

Ik heb via de forums ook al eens wat 140 vragen gehad. Ik vind wel dat ze erbij horen.

Als het te groot wordt krijg je gewoon weer splitsingen. Big Grin
Da's nou net het leuke van internet
Big Grin Big Grin
[img][/img]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)