Berichten: 1.689
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Helemaal mee eens, precies de reden dat ik het vermeldde.
Verkeerde zuinigheid, onwetendheid, onervarenheid. En ja, ik ben hier ook schuldig aan, ik ken het dus ook uit eigen ervaring.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 105
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2018
27 March 2020, 21:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 March 2020, 21:33 door Raymond_63.)
(25 March 2020, 10:27)RM schreef: (25 March 2020, 09:59)BartJu schreef: Ik dacht het ook al te zien, maar was niet zeker of het alleen zo leek op de foto. Niettemin netjes gedaan, het is maar hoe strak het moet zijn. Het is nu dat we het weten en extra kritisch kijken. O pde weg zal het niet echt opvallen denk ik.
Zelf heb ik wel eens dat afplakken welleens gehad. Netjes afgeplakt, maar dat de capillaire werking de verf juist tussen tape en afgeplakte zuigt.
Dus de combi afplaktape-ondersgrond-verf kan mogelijk ook effect hebben. Genoemd materiaal zou dat dus kunnen helpen voorkomen.
Afplakken zonder dat de capillaire werking optreed kan wel hoor, anders zou een professionele spuiter er ook last van hebben. Het is maar net welk afplak tape je gebruikt en hoe zorgvuldig je bent met het aanbrengen en aandrukken. Maar de kwaliteit van de tape is al 90% van de kwaliteit van je spuit werk. Vaak gebruiken wij als doe het zelver de verkeerde of te goedkope tape.
Ik heb het laten zitten, je komt het zelfs tegen op onbehandelde 'glazen', dan is zijn de verschillende kleuren tijdens het fabricageproces net ff over gestoken..
https://www.googleadservices.com/pagead/...CxBJ&adurl=
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Ik denk dat het probleem een beetje is dat de binnenzijde van het glas scherpe ribbels heeft en dat het voor elke tape moeilijk is om daarop gelijkmatig en dus afsluitend te hechten. Misschien dat daarom Fluidmask van pas kan komen. Het loopt om de ribbels heen.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 105
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2018
klopt.. was uitgedroogd..