Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Van die 10 weet ik zo uit mijn hoofd de betekenis niet. Ben eigenlijk wel benieuwd of je chassisnummer op je kentekenbewijs en deurstijl ook een "0" als vijfde teken heeft, had daar een "4" verwacht.
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
In de kofferbak staat ie zo ook op kenteken en in de rechterdeur ook
Berichten: 1.614
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Ah, thanks voor het kijken. Blijkbaar werd er voor 1986 in het chassisnummer geen onderscheid gemaakt tussen de 740 en 760 en werd voor beide "704" gebruikt. Zie ook hier:
http://volvo700vereniging.nl/node/509
Berichten: 274
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
Codering volgens VADIS
YV1 = Fabrikant code
244 = Type voertijd
4 = Emissie (23=B200K 24 = B200E 27+ B200F 77 = D24 83 = B230 K - 1990 83 = B230FD 1993 84 = B230E 85 = B230FX 88 = B230F
5 = Versnelling bak 1 = M45 3 = M47 7 = Aw70/71
6 = modeljaar J = 1988 k=1989 L=1990 M=191 N = 1992 P = 1993
7 = fabriekscode 1= sweden
8 = chassisnummer
Berichten: 40
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2014
Het is volgens mij echt een vrij vroege 740
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Dec 2019
29 December 2019, 16:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 December 2019, 16:02 door Golvo.
Edit Reason: aangevuld
)
Lastig wel... Zo lees je bij een ‘84-er GL dat er een B19/200K in zou liggen met een 4-bak (waar ik bij een ‘84-er GL een B23 met 5-bak verwacht). Die 4-bak ligt er toch echt overduidelijk in.
Vervolgens staat er op het (originele) NL-kentekenbewijs wel weer 2316cc. Vreemd?! Lijkt er op dat toch ook Volvo bij overgangen soms nog wat onderdelenvoorraden heeft opgemaakt. Of zou de importeur nog een motor (maar geen bak) hebben gewisseld?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Hoe kan Volvo een heel onderdelen en dealer systeem optuigen om wereldwijd miljoenen 240's maken en onderhouden in tientallen varianten en dan ergens halverwege zomaar een willekeurig andere motor erin te steken? De motor in jouw auto is er later ingezet met bak, aandrijfas en al, dat kan heel goed en spoorloos, ook door een willekeurige hobbyist.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2
Topics: 0
Lid sinds: Dec 2019
(30 December 2019, 18:35)Marc1970 schreef: Hoe kan Volvo een heel onderdelen en dealer systeem optuigen om wereldwijd miljoenen 240's maken en onderhouden in tientallen varianten en dan ergens halverwege zomaar een willekeurig andere motor erin te steken? De motor in jouw auto is er later ingezet met bak, aandrijfas en al, dat kan heel goed en spoorloos, ook door een willekeurige hobbyist.
Ik begrijp wat je zegt, Marc, ben zelf ook een auto-hobbyist, maar op het originele kentekenbewijs uit 1984 staat al een andere motor dan in het chassisnummer. Ach, het zou ook niet de eerste administratieve fout van het RDW zijn die ik tegenkom, dat kan natuurlijk ook nog...