21 June 2006, 22:01
mado schreef:ja,da's waar, eenmaal op toeren helpen die DOHC stickers en die conservenblikken onder de bumper niet veel meer
:lol:
|
Snelle 242
|
|
21 June 2006, 22:01
mado schreef:ja,da's waar, eenmaal op toeren helpen die DOHC stickers en die conservenblikken onder de bumper niet veel meer :lol:
21 June 2006, 22:06
Dat lukt zonder turbo ook wel LJ
![]() Vandaag nog een crx v-tec eruit getrokken met de 264 ![]() Het had een beetje geregend en dat voorwiel aangedreven ding stond alleen maar rubber te verbranden. En ik in het begin maar denken dat een automaat traag was met optrekken
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
22 June 2006, 09:55
Nee een helm zou ik ook niet dragen. Dan gaan mensen pas echt lachen.
Tenzij je van die 'coole' zwarte ramen maakt in je 240 turbo met grote 19inch velgen eronder. hahah! :lol: En dan met koeieletters "The Stigg" op je achterruit plakken.. :lol: :lol: :lol: Maar misschien is het leuk eens een keer een turbo dagje te regelen met een sprint. Kijken wie het snelst is. En kijken waar m de verschillen zitten. Misschien iets voor Kaassie om te begeleiden met die enorme volvotuning-knobbel van m (in plaats van wiskundeknobbel dan natuurlijk!) :lol: "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 June 2006, 11:40
Nu misschien een hele domme vraag hoor. En zeker voor mij :oops: :oops: maar ik kan het antwoord zo snel niet vinden. En mijn geheugen laat me ook in de steek
Is de 242 officieel als turbo geleverd. Of zijn dit omgebouwde GT's of DL's
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
22 June 2006, 12:35
Domme vragen bestaan niet. Volgens mij zijn ze wel degelijk geleverd. Maar weinig en zeker in NL zie je ze niet.
kijk maar eens hier ![]() Verschrikkelijk vette plaatjes bij de weg!! :-) (kwijl kwijl!) "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 June 2006, 14:47
volgens mij zijn er officieel nooit 242's geleverd voor de europese markt. Via via misschien wel verkocht.
De 242's die altijd op die 80-er jaren plaatjes op 2 wielen door de bocht gaan zijn de Groep A 240 turbo's. tot 360 pk, waterinjectie, rolkooi, dikke remmen, magnesium hier, carbon daar..... alleen voor op de racebaan natuurlijk...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
22 June 2006, 14:55
Jw240 schreef:volgens mij zijn er officieel nooit 242's geleverd voor de europese markt. Via via misschien wel verkocht. Bedoel je met je eerste zin de Turbo's. Want de 242 DL en GL en natuurlijk de GT zijn hier (Nederland) wel degelijk officieel geleverd. En ja die Groep A 242 Turbo's ken ik natuurlijk ook. Maar ik doel dus specifiek op de 242 (GT) Turbo's die je af en toe via Ebay tegenkomt. In mijn documentatie kan ik dat niet terugvinden.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
22 June 2006, 16:26
480rider schreef:Jw240 schreef:volgens mij zijn er officieel nooit 242's geleverd voor de europese markt. Via via misschien wel verkocht. ja ik was ff slordig. Ik bedoelde de 242 turbo's, die zijn niet geleverd in Europa. ja die 242 groep A turbo, das een speciaal beestje. iig wel bekend bij de liefhebbers. Helaas heb ik er nog nooit een in het echt gezien. Misschien volgend jaar naar het volvo museum...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
22 June 2006, 20:00
Ik heb ook het gevoel dat ze, in ieder geval in Nederland niet officieel zijn geleverd.
Maar wat is het vermogen van een standaard turbo. Omdat in mijn naslagwerk geen motortype letters staan (bijv. alleen B21 of B23) maar wel vermogens kan ik het misschien daaraan ontdekken.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
22 June 2006, 20:04
480rider schreef:Ik heb ook het gevoel dat ze, in ieder geval in Nederland niet officieel zijn geleverd.europese turbo's zonder intercooler zon 155 pk USA turbo's ergens in de 140 d8 ik (strengere emissie eisen) intercooler modellen ergens 170-180 Groep A weg uitvoering 225 pk
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|