Berichten: 679
Topics: 111
Lid sinds: Apr 2012
Hoi,
Is hier iemand die ervaring heeft met bilstein schokdempers onder een 240.
Ik weet dat er 3 verschillende varianten zijn de B6, B8 en de B12.
Je hebt dan ook nog de B4 maar dat is te vergelijken met de standaard gemonteerde veren van volvo.
Maar mijn bedoeling is eigenlijk dat de auto wat stugger afgeveerd is.
En niet meer als een dweil door de bochten gaat heeft waarschijnlijk ook te maken dat de schokdempers van 30 jaar zo goed als niks meer doen vrees ik.
Dus wat ik wil stugger sportiever niet zo zacht afgeveerd zoals standaard bij een 240.
Het moet komen onder een 240 sedan met een 2,3 (B23A) motor carburateur motor dus.
In combinatie met 17 inch lichtmetaal en verlagingsveren natuurlijk.
Het is geen dagelijkse auto dus als het echt hard afgeveerd is maakt me niet uit gaat me niet om comfort.
Maar het moet goed de bocht om kunnen hoeken.
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Stabies nemen van een turbo en veren van een station. Dan kom je al heel ver.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 679
Topics: 111
Lid sinds: Apr 2012
Ja turbo's op de sloop vind je niet ...
En er zitten al verlagingsveren onder.
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Vraag eens Asterix en Polestar hier even. Die hebben recent een paar turbo's gesloopt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 679
Topics: 111
Lid sinds: Apr 2012
Ja oke maar dan heb je weer 30 plus jaar oude prut onder je auto dat schiet naar mijn idee ook maar weinig op.
En vaak moet het dan ook nog de hoofdprijs kosten ... ik begin er niet meer aan en het kost je een berg tijd om heen en weer te rijden.
En meestal vraag je dan is het in een goede staat joaahh jawel gaat het dan en dan ben je er en dan valt het altijd tegen ken dat nou wel een keer.
Niet veel waard vind ik.
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Huh... Wat kan er mis met stabies en veren. Kwestie van schuren en stralen mbt stabies. Veren idd liefst netjes. Succes
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 282
Topics: 25
Lid sinds: Sep 2008
(18 January 2018, 22:09)Volvo240 schreef: Hoi,
Is hier iemand die ervaring heeft met bilstein schokdempers onder een 240.
Ik weet dat er 3 verschillende varianten zijn de B6, B8 en de B12.
Je hebt dan ook nog de B4 maar dat is te vergelijken met de standaard gemonteerde veren van volvo.
Maar mijn bedoeling is eigenlijk dat de auto wat stugger afgeveerd is.
En niet meer als een dweil door de bochten gaat heeft waarschijnlijk ook te maken dat de schokdempers van 30 jaar zo goed als niks meer doen vrees ik.
Dus wat ik wil stugger sportiever niet zo zacht afgeveerd zoals standaard bij een 240.
Het moet komen onder een 240 sedan met een 2,3 (B23A) motor carburateur motor dus.
In combinatie met 17 inch lichtmetaal en verlagingsveren natuurlijk.
Het is geen dagelijkse auto dus als het echt hard afgeveerd is maakt me niet uit gaat me niet om comfort.
Maar het moet goed de bocht om kunnen hoeken.
Hoi ik heb een 240 estate 1992 met Bilstein B6 en Lesjofors 30mm verlaagt er onder. Virgo's 15". rijdt lekker stug.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Berichten: 679
Topics: 111
Lid sinds: Apr 2012
Oke bedankt voor je reactie.
Berichten: 53
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2018
Ik heb pas een verlagingsset van chassit besteld, de auto zou 40mm moeten zakken en het gaat over veren & dempers.
Volgende week heb ik deze normaal in huis maar dan moet hij er nog onder komen natuurlijk.
Ik wil mijn bevindingen wel delen als de set gemonteerd is.
Voorlopig zitten er de originele 14" velgen onder maar de bedoeling is om er 16" op te leggen in de zomer.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik rijd al lang en veel met IPD stabi set, Bilstein B6 en Turbo veren voor (245 met LPG) Achter vind ik ze te stug. Daarom achterzijde standaard veren en Sachs gekozen. Naar mijn idee geeft dit een beter balans en is de achterzijde niet springerig.
Sinds kort met Lesjofors -4 cm voorzijde. Stuurt gewedig!