Topics: 12
Ja, vind ik ook, je ziet het vaak, met het setje veren in standaardverlaging voor een turbo vind ik het niet te dol stug, maar wel een heel mooie stand vanaf de zijkant, ik stoor me altijd een beetje aan achterover hangen, nieuwe veren is ook gewoon lekker, en ze kosten niet veel
45 1993,v70 awd 97
Topics: 52
...maar het is dus pas sinds de nieuwe achterveren... (misschien ben ik wel gek hoor, en wil ik gewoon problemen zien...)
Topics: 84
En hoe gaat het nu met caravantrekken en de achterbanden?
Marc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 36
Het is vooral optisch. Kijk maar naar de sierstrip op de zijkant en hoever de wielkasten voor en achter zijn 'uitgesneden'. Een behoorlijk verschil en het kan moeilijk zijn dit op het oog correct te krijgen. Maat van me is met een 142 uiteindelijk tot 6 cm gezakt, dit was echt het maximale om de auto nog over de drempels te krijgen.
4cm is gangbaar en maakt een groot verschil. Echte nadelen zijn er niet, de auto blijft prima rijdbaar.
It's up to you 8)
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Marc vd Marel schreef:En hoe gaat het nu met caravantrekken en de achterbanden?
Vandaag heb ik 125 kilometer met de caravan van mijn moeder gereden. Hij hing niet veel meer achterover dan zonder, maar ik voel af en toe wel een "schokje", trouwens ook zonder caravan als ik over flinke hobbels op de snelweg rij. Is dat gewoon het einde van de schokbreker, of hoor je dat niet te voelen? Ik heb er voorheen nooit op gelet, ook met vorige auto's niet. De band in kwestie voelde aan de binnenkant in ieder geval niet warmer aan dan de andere banden.
thuur schreef:4cm is gangbaar en maakt een groot verschil. Echte nadelen zijn er niet, de auto blijft prima rijdbaar.
Zijn kortere veren gewoon door mijn eigen garage te bestellen? Ik denk dat 4 centimeter niet nodig is, zit er nog wat tussen?
Topics: 36
geestschrijver schreef:thuur schreef:4cm is gangbaar en maakt een groot verschil. Echte nadelen zijn er niet, de auto blijft prima rijdbaar.
Zijn kortere veren gewoon door mijn eigen garage te bestellen? Ik denk dat 4 centimeter niet nodig is, zit er nog wat tussen?
Ik denk dat je beter af bent bij een tuningsbedrijf (zoals
http://www.europeantuning.com). Die kan je goed adviseren en heeft meer te kiezen dan een dealer.
Oh, en ja er zit een rubberen 'stop' om de maximale ingaande slag op te vangen.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Ik heb Europeantuning gemaild, maar ik wil ook nog even een andere optie verkennen, en dat is die van hulpveren. Wat gebeurt er precies met hulpveren? Wordt hij dan hoger of alleen stugger? En als hij hoger wordt, is er dan nog een keuzemogelijkheid? Moet ik denken aan de de auto van Pierre, die aan de achterkant bijna zes centimeter hoger staat dan die van mij, of zit er nog wel iets tussenin?
Of zou ik die nieuwe veren na een paarhonderd kilometer nog kunnen ruilen voor zwaardere? De garage heeft me helemaal geen keuzemogelijkheid geboden.
Wat ik me ook nog bedacht: er zit een kinderbankje achterin. Wat zou zoiets wegen? Is het logisch dat dit bankje zwaardere veren noodzakelijk maakt?
Topics: 74
Met hulpveren komt de auto wel iets hoger te staan en de vering is wat stugger.
Topics: 12
mijn garage heeft ze gewoon bij nordicar besteld,zijn dan van ljesjofors, die ook voor volvo de veren produceren, ik geloof rond de 40 euro per stuk
45 1993,v70 awd 97