Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Multilink..
#1
..van een 700 / 900 serie.. ens zien of dat redelijkerwijs onder een 100 / 200 te bouwen is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#2
(28 December 2016, 01:10)HJambon schreef: ..van een 700 / 900 serie..  ens zien of dat redelijkerwijs onder een 100 / 200 te bouwen is..

Hallo, ik heb een 960 station uit 1994 voor onderdelen staan. Zoek je zo'n achteras? 
Gr Wybo Kortmann
Volvo 164 E Aut 1975
Volvo 265 GL 1979 
Volvo 745 TDIC Aut 1986
Volvo 850 GLT Estate 1993
Antwoord
#3
even wennen hoor, dit nieuwe jasje...

als het een multilink is wel, waar staat ie..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
(3 January 2017, 23:47)Jambon schreef: even wennen hoor, dit nieuwe jasje...

als het een multilink is wel, waar staat ie..
Staat in helmond. Uitvoering met nivomats, is het dan wel of geen multilink? Ben ff gaan googlen, en krijg de indruk datt de multilink alleen bij sedans tot ergens in 1994 is gebruikt...
Volvo 164 E Aut 1975
Volvo 265 GL 1979 
Volvo 745 TDIC Aut 1986
Volvo 850 GLT Estate 1993
Antwoord
#5
Ik dacht alleen de late 960 v90.
940 heeft gewoon starre as.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#6
Dacht ook dat de multilink met schroefveren niet onder de estate heeft gehangen. Deze was te zwaar en nam teveel plek in. Kon ook niet zoveel last dragen. De latere multilinks hadden een kunststof bladveer dwarsliggend en die lag ook onder de estates.
Denk ook dat ke het nodige carrosserie werk krijgt want de spoorbreedte is ook een stukje breder dan je 142. Wel een uitdaging die bij je past Raymond
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#7
(4 January 2017, 11:01)Jerry schreef: Ik dacht alleen de late 960 v90.
940 heeft gewoon starre as.

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk


Ik heb de versie met de bladveer icm nivomats.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo 164 E Aut 1975
Volvo 265 GL 1979 
Volvo 745 TDIC Aut 1986
Volvo 850 GLT Estate 1993
Antwoord
#8
dan zou het de onderste van de 2 moeten zijn..

[Afbeelding: Volvo_multilink_IRS.jpg]

wellicht een beter plaatje..

[Afbeelding: MK2-krang.jpg]

diverse draagarmen..

De versie met het minste onafgeveerde gewicht is uiterard het mooiste, een 140 weegt immers een stuk minder..  Die met de kunststof veer zl daardoor ook niet kunnen, 'even' een aangepaste bladveer laten maken zie ik niet gebeuren..


[Afbeelding: post-231-1203363420.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
Bmw achteras, ff zoeken op turbobricks past precies op de chassisbalken.
Zou geen multilink pakken, weinig customize mogelijkheden, vervelende rubbers en een onvervangbare bladveer.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#10
(5 January 2017, 18:46)boedr schreef: Bmw achteras, ff zoeken op turbobricks past precies op de chassisbalken.
Zou geen multilink pakken, weinig customize mogelijkheden, vervelende rubbers en een onvervangbare bladveer.

goed plan..  ga ik doen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kenteken 760 Multilink. Jambon 2 2.416 9 February 2019, 15:49
Laatste bericht: Jambon
  Stofplaten Multilink 700 - 900 serie. Raymond_63 0 1.305 23 January 2019, 20:23
Laatste bericht: Raymond_63
  Uitlaat 760 turbo multilink hylke 0 1.554 5 March 2016, 23:59
Laatste bericht: hylke

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)