Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carport projectje
Alsof de nieuwe garage nog niet genoeg was vond mijn pa dat ik ook nog een carport nodig had. Ik wilde dat zelf uitstellen tot volgend jaar maar hij heeft me over weten te halen.

Bij deze dus even een reportage!

Hier is de oude.. Zoals jullie zien staat er geen auto in.. Dat ding stond echt letterlijk op instorten en dan zet ik dus de auto's liever in de sneeuw.
[Afbeelding: IMG_0229.jpg]

Dag 1! (eigenlijk alleen de avond)

Eerst dat ouwe ding maar eens slopen.. Mn pa en mn zusje zijn hier op vakantie en ze hielpen lekker mee. Mn vriendin doet ook lekker mee en ik kijk toe en maak foto's Big Grin
[Afbeelding: IMG_1302.jpg]

Hier hebben we het voorste stuk gesloopt. Het dak stond zo omdat we dachten dat we zo beter bij de spijkers zouden kunnen waar de dakplaten mee vast zaten. Die waren nog in prima staat, kan ik vast nog wel een keer gebruiken.
[Afbeelding: IMG_1335.jpg]

Dag 2

Nou, het dak maar weer op de grond gelegd en de slijptol er bij gehaald om de spijkers te mollen, ging een stuk sneller. Daarna met de moker het achterste deel behandelen en dat resulteerde in dit:
[Afbeelding: IMG_1338.jpg]
[Afbeelding: IMG_1341.jpg]

Toen de oude carport eenmaal helemaal weg was stonden er een zooi bomen in de weg, snoeien dus!
[Afbeelding: IMG_1344.jpg]
[Afbeelding: IMG_1345.jpg]

Wat restanten van de oude carport..
Ongeveer 10 vierkante meter plastic (achterste gedeelte dus, voorste deel was plaat)
[Afbeelding: IMG_1347.jpg]
En het een en ander aan roestige spijkers.
[Afbeelding: IMG_1353.jpg]

En zelfs wat blokken neer gelegd voor de eerste muur!
[Afbeelding: IMG_1375.jpg]

Dag 2

Ik moest 's ochtends effe werken, dus mn pa en zusje gingen alleen aan de gang met de eerste muur.
[Afbeelding: IMG_1382.jpg]

Toen ik klaar was zetten we hem overeind!
[Afbeelding: IMG_1385.jpg]

En gingen verder met de achtermuur
[Afbeelding: IMG_1386.jpg]

Toen ging mn zusje met mn vriendin een stukje rijden (zussie is aan het lessen en aangezien er hier geen politie is....) en namen per ongeluk alle spullen die we nodig hadden mee, want die lagen in de achterbak. Dus mn pa en ik timmerden even een gigantische tafel in elkaar van de restanten van de ouwe carport.
[Afbeelding: IMG_1389.jpg]

Vergeleken met de tafel ziet alles er eigenlijk maar klein uit.. Hij's 2½ meter breed en een meter hoog.
[Afbeelding: IMG_1390.jpg]

Toen ze terug kwamen en we weer bij onze spullen konden hebben we een zooi latjes op maat gezaagd en tussen de balken vastgeschroefd.
[Afbeelding: IMG_1394.jpg]

Dag 4

Vandaag hebben we niet zo veel gedaan.. We gingen even de rest van het materiaal kopen, hetgeen 5 uur duurde! Toen we eenmaal weer thuis kwamen begonnen alle muggen ons aan te vallen dus toen hadden we het wel weer gehad.

Iig zijn we begonnen aan het dak dinges, hoe die dingen ook heten.
[Afbeelding: IMG_1398.jpg]

Als je ooit iets gaat bouwen, reken dan uit hoevel spijkers of schroeven je nodig hebt, wij hadden er maar 1000 gekocht maar het bleek dat elk dak-ding ongeveer 550 schroeven nodig heeft, en daar hebben we er dus 7 van!
[Afbeelding: IMG_1399.jpg]

Verder een berg platen gekocht.. Je kan er nauwelijks 3 tillen met 2 personen, en gelukkig hadden we er maar 46 nodig Wink
[Afbeelding: IMG_1402.jpg]

En nog wat hout, nu hebben we iig alles wat we nodig hebben.
[Afbeelding: IMG_1403.jpg]

En nog even een overzichtje Smile
[Afbeelding: IMG_1405.jpg]

Wordt vervolgd!
Morgenavond dus Smile
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
zoz ziet eruit als een serieuse carport!
mooi werk!
Antwoord
Sjeu,
Leuk hoor!
maar goed dat het zo lang licht is in Zweden
ik zou het wel 3 meter breed maken minstens ,maar dat is nu te laat zeker?
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
Ziet er leuk uit zo!
En zo te zien is het wel 3 meter. (timmermans oog)
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
Leuk werkje zeg. Die Zweden hebben maar mooi de ruimte daaro!
Antwoord
Volgens mij is het wel een meter of 5 breed :!:
dat is geen carport meer, maar een complete garage Confusedhock:

Btw, die dakdingen heten spanten Smile en die platen die je op de verbindingen van de spanten geschroefd hebt, daarbij hoeft echt niet in ieder gaatje een schroef :lol: :lol: . De helft was al meer dan genoeg geweest.
Maar er kan er maar 1 of 2 extra inzitten voor de stevigheid 8) :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ja, op deze manier heb je wel 550 schroeven nodig om een dakspant in elkaar te zetten, en nog is het niet erg sterk, makkelijker ,sterker, en goedkoper was het geweest om zowel de eindverbinding, alsook het middengebied te voorzien van een plaatje multiplex met constructielijm en wat schroeven,zo verdeel je de krachten over een groter gebied, en niet direct op de schroeven.Met een flink pak sneeuw ontstaat er een behoorlijke trekkracht op de buitenste verbinding.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
kijk, zo leer je nog meer dan alleen dingen over volvo's hier!
Antwoord
Hij's 6 meter breed, 2 keer 3 meter dus. En 7,20 lang. Er passen dus 2 auto's + wat extra troep in. En de eerste spant (dank u) ligt 2,30 hoog dus ik stoot ook me kop ook niet meer Smile

Die spijkerplaten werden me door mijn buurman (en verder eigenlijk ook iedereen die ik er over gevraagd heb) aanbevolen.. Hij is nog van de tijd dat die dingen niet bestonden, en zijn dak is dus een keer ingezakt omdat hij het alleen gelijmd had (was ook wel een stukje breder). Maar ik vertrouw er op dat het goed blijft zitten.. En we wisten ook wel dat niet in elk gaatje een schroef of spijker hoeft, maar als je toch bezig bent kan je het net zo goed gelijk goed doen toch Wink

Vandaag nog 2 spanten vastgezet en de rest is ook zo goed als af dus die kunnen er morgen zo op. En hopelijk misschien zelfs een plaat of 2!

Zal zo effe nieuwe foto's maken!
Antwoord
Zo, nieuwe foto's..

Dag 5 dus!

Een paar werkfoto's.
Ik ben een paar gaatjes aan het boren..
[Afbeelding: IMG_1407.jpg]

Dit zooitje probeerde we nog effe snel weg te krijgen voor mn zus met het fototoestel kwam maar dat lukte dus niet echt. Mn pa was vergeten om die balk af te zagen en het hele zooitje was ongeveer 25 cm te hoog Wink
[Afbeelding: IMG_1408.jpg]

Iig nog 2 spanten klaar!
[Afbeelding: IMG_1468.jpg]

En hier ligt de rest, op maat gezaagd en met schroefplaten. Alleen effe er op smijten en in elkaar zetten.
[Afbeelding: IMG_1469.jpg]

En zo ziet het er nu uit!
Die pilaar helemaal vooraan wordt vervangen. Het is ons wederom gelukt om te weinig hout te kopen, dus voor deze laatste pilaar moesten we wat creatiefs verzinnen. Maar er staan verder geen gigantische krachten op voor dat er een meter sneeuw op het dak ligt, dus we hebben nog even de tijd Smile Zondag wordt ie als het goed is vervangen want dan moet ik toch die kant op en neem ik een paar balkjes mee.
[Afbeelding: IMG_1474.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)