18 August 2016, 17:58
Het lukt me niet een goed adresje te vinden waar ik een andere tandwielset + sper in een 1031 as kan laten zetten. Weet iemand een betaalbaar en betrouwbaar bedrijf? In de randstad.
Adresje om achteras te laten opbouwen
|
18 August 2016, 17:58
Het lukt me niet een goed adresje te vinden waar ik een andere tandwielset + sper in een 1031 as kan laten zetten. Weet iemand een betaalbaar en betrouwbaar bedrijf? In de randstad.
18 August 2016, 18:44
Mocht het niet lukken in de Randstad kun je altijd Flok Boer nog proberen, die zit in Drachten.
18 August 2016, 20:30
De meeste 4x4 garages kunnen het ook.
Niet over een volvo beginnen maar over een dana 30 as. De vooras van een hoop jeeps zijn ook dana 30. Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
18 August 2016, 20:58
Zoals eerder genoemd Flok Boer .
Heb mijn as daar ook laten bouwen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
18 August 2016, 21:41
edwin schreef:Zoals eerder genoemd Flok Boer . Ik moet binnenkort wel even naar Harlingen voor een klus. Dan ben ik alvast in Friesland..... weet je nog wat je bij hem betaald hebt, en hoelang het duurde aleer ie klaar was?
19 August 2016, 09:23
Hmm iemand enig idee hoe die Flok Boer te bereiken is? Het telefoonnummer en de website die ik vond zijn niet in gebruik..... (http://www.164-140club.de/html/info_haendler_e.htm)
19 August 2016, 13:38
Laurens heeft me Flok's gegevens gepb'd maar ik kan hem niet per pb bedanken want zijn box zit vol, dus bedankt Laurens!
19 August 2016, 21:26
Arn02 schreef:Ik moet binnenkort wel even naar Harlingen voor een klus. Dan ben ik alvast in Friesland..... Je hebt en PB-tje
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
19 August 2016, 21:35
Niet bepaald Randstad (want in Dalfsen, nabij Zwolle), maar deze mensen volg ik op Facebook http://www.achterasrevisie.nl/ en zie zo nu en dan mooie dingen voorbij komen. Ik ken ze verder niet.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Gisteren heb ik lang telefonisch onderhoud gehad met Flok. Allereerst: hij is met pensioen. Dus dat gaat hem sowieso niet worden. Zijn zoon doet het werk wel maar die woont in Zweden.
Verder attendeerde hij me erop dat het sperhuis waarschijnlijk niet gaat in combinatie met mijn tandwielset. Er zit verschil in de "carriers" van de 3,31 + 3,54 tandwielset, en die voor 3,73 en hoger tandwielset. Heeft te maken met de grootte van het pignontandwiel. Ik had zoiets al gelzen maar ik dacht dat dat alleen bij 1030 assen zo was. Nu is het wel mogelijk het sperhuis iets af te draaien, of de ring waar het kroonwiel op gemonteerd moet worden, maar dan moet ik sowieso eerst weten hoeveel mm of tiendes daarvan. Als iemand daar info over heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Ik heb een ruwe schets gemaakt van wat ik bedoel en wat ik denk dat het probleem is. ![]() PS - Flok vertelde dat dit wel mogelijk is, hij had alleen het verschil (h2-h1) niet als parate kennis. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|