Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ja die lui hebben alles op de site maar alleen het deel vanaf de 940 is vanaf de homepage toegankelijk. ALs je een ouder ondernummer googlet, kom je bij de oudere modellen. Onderdeelnummers vind ik vaak hier:
http://www.swedishautoparts.com/240/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 350
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Dank voor deze tips! Vreemd dat ze de onderdelen van de 240 wel hebben maar niet willen laten zien.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 350
Topics: 76
Lid sinds: Jul 2010
Mijn ervaring is dat de onderdelen op deze site gewoon bij de Nederlandse Volvo dealer beschikbaar zijn voor vergelijkbare prijzen. Ik stuur meestal een mailtje naar de dealer met de onderdeelnummers en die bestelt ze dan in Zweden. Meestal is het er binnen een week. Overigens als er op de site staat dat ze niet meer leverbaar zijn dan zijn ze ook echt niet meer nieuw te krijgen.
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Hoi Daniel,
Ik heb de dealer gevraagd. Hij heeft alles behalve dan de slotbouten.
Weet iemand de specs van die bouten? Hoe lang en met blanke hals of alles draad?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat dat een M10 boutje is, en dan kom je aan 2x10 + 6 = 26 mm aan draadlengte, en dat is ook ongeveer de lengte die je nodig hebt, plaatje 3 mm, stang 10-12 mm, borgmoer 10 mm, ring 2 mm, nog wat uit laten steken, pzzzwwzt 30 mm.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
20 June 2016, 13:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 June 2016, 13:54 door jos245.)
Vanaf de kop geheel draad met aan het begin een vierkante verdikking om meedraaien van de bout te voorkomen als je de moer aandraait.
Zoiets dus:
https://www.karwei.nl/assortiment/karwei.../p/B450738
Het draadeind zal te lang zijn m,aar dat zaag/slijp je na het aandraaien van de moer gewoon af.
De dikte kun je opmeten aan het gat in de stabilsatorstang.
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb nooit gesnapt waar dat plaatje nu precies voor was. Heb het wel laten stralen en poedercoaten maar nooit teruggeplaatst.
Als je ze nog zoekt en ik kan ze vinden, dan wil ik ze wel opsturen.
Ik geloof niet dat ik merk dat ze er niet onder zitten....
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Als de stang alleen maar aan de twee voorste gaten vast zit, merk je er inderdaad helemaal niks van. Dan werkt-ie niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Nou, dan klopt het dus wel; dat Rob niets merkt ; )
Ik heb de beugels al besteld Rob, ik zou nog eens goed zoeken en onder je auto kruipen.
Ik ga morgen even naar de Praxis!
Alle hulp weer bedankt!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]