10 April 2016, 13:27
Zo weer lekker bezig geweest tijdens het wachten op onderdelen.
Ben verder gegaan met de deuren deze hadden ook nog wat liefde nodig. Vooral onderin de hoeken waren ze rot of leken niet rot maar met een staalborstel kwam er toch van alles naar boven.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/LHBQAQvKlpCE/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/QsapjZa7tgQ1/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/EPV8RABPKJ5R/720.jpg)
Nieuwe stukken erin. De spuiter moet dit natuurlijk allemaal netjes straktrekken. Ik heb er nu een dikke plaat ingelast van +/- 2mm. dan kan het tegen een stootje. Daarnaast is het nu enkel en geen omgevouwen rand zo kan er in de toekomst ook geen water en vuil meer achterblijven wat zorgt voor het rottingsproces.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/1fAIDPuVYMMC/720.jpg)
Ik heb in het verleden de raamstijl van een van de deuren al een keer moeten lassen. Hiervan waren de puntlassen losgekomen. Dit heb ik nu goed aangepakt en heb de binnenplaat nog op extra plaatsen gehecht tegen het rammelen.
Daarnaast heel de deur met een slijptol bewerkt om alle vliegroest te verwijderen. Toen in de Fertan, alles goed zuivergemaakt en gespoten met 2K epoxy primer. De deuren hoeven alleen nog inwendig met ML-coating te worden behandeld.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Kr0iIKfxlUet/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/O3IMV6Ew7EOG/720.jpg)
En daar waren de onderdelen waar ik met smacht op heb gewacht.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Lrzp7MwjY02L/720.jpg)
Heb nog twee gussets besteld om de buizen in de deur opening wat fraaier te doen lijken.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Wn6QhfOVMwHN/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Cifm3nu7ge8i/720.jpg)
Tussendoor nog wat inspiratie opgedaan in het DAF museum
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/ocDpZUjyMy9B/720.jpg)
En nu kunnen we eindelijk weer verder met de motor (THE FUN PART). Verstekzaag voor hout omgebouwd voor staal. Zo kan ik alles precies op graden door slijpen. Met een beetje creativiteit dus geen nieuwe apparatuur hoeven aanschaffen, Werkt prima!!
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/A8nCIm5RTwIh/720.jpg)
Met wat pas en meten moet de collector zo gepositioneerd worden om ervoor te zorgen dat ik makkelijk het spruitstuk kan verwijderen zonder de motor te hoeven kantelen.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/YP1i7g5L2jRk/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/krHZb1theJKA/720.jpg)
Langzaam alle buizen pas maken. Ik hecht alles eerst vast en op het einde bekijk ik in welke volgorde ik het aflas.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/v1SVautoxSw3/720.jpg)
Echt leuk werk al zeg ik het zelf.
Ben verder gegaan met de deuren deze hadden ook nog wat liefde nodig. Vooral onderin de hoeken waren ze rot of leken niet rot maar met een staalborstel kwam er toch van alles naar boven.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/LHBQAQvKlpCE/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/QsapjZa7tgQ1/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/EPV8RABPKJ5R/720.jpg)
Nieuwe stukken erin. De spuiter moet dit natuurlijk allemaal netjes straktrekken. Ik heb er nu een dikke plaat ingelast van +/- 2mm. dan kan het tegen een stootje. Daarnaast is het nu enkel en geen omgevouwen rand zo kan er in de toekomst ook geen water en vuil meer achterblijven wat zorgt voor het rottingsproces.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/1fAIDPuVYMMC/720.jpg)
Ik heb in het verleden de raamstijl van een van de deuren al een keer moeten lassen. Hiervan waren de puntlassen losgekomen. Dit heb ik nu goed aangepakt en heb de binnenplaat nog op extra plaatsen gehecht tegen het rammelen.
Daarnaast heel de deur met een slijptol bewerkt om alle vliegroest te verwijderen. Toen in de Fertan, alles goed zuivergemaakt en gespoten met 2K epoxy primer. De deuren hoeven alleen nog inwendig met ML-coating te worden behandeld.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Kr0iIKfxlUet/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/O3IMV6Ew7EOG/720.jpg)
En daar waren de onderdelen waar ik met smacht op heb gewacht.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Lrzp7MwjY02L/720.jpg)
Heb nog twee gussets besteld om de buizen in de deur opening wat fraaier te doen lijken.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Wn6QhfOVMwHN/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/Cifm3nu7ge8i/720.jpg)
Tussendoor nog wat inspiratie opgedaan in het DAF museum
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/ocDpZUjyMy9B/720.jpg)
En nu kunnen we eindelijk weer verder met de motor (THE FUN PART). Verstekzaag voor hout omgebouwd voor staal. Zo kan ik alles precies op graden door slijpen. Met een beetje creativiteit dus geen nieuwe apparatuur hoeven aanschaffen, Werkt prima!!
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/A8nCIm5RTwIh/720.jpg)
Met wat pas en meten moet de collector zo gepositioneerd worden om ervoor te zorgen dat ik makkelijk het spruitstuk kan verwijderen zonder de motor te hoeven kantelen.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/YP1i7g5L2jRk/720.jpg)
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/krHZb1theJKA/720.jpg)
Langzaam alle buizen pas maken. Ik hecht alles eerst vast en op het einde bekijk ik in welke volgorde ik het aflas.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/v1SVautoxSw3/720.jpg)
Echt leuk werk al zeg ik het zelf.
![[Afbeelding: 720.jpg]](http://myalbum.com/photo/DeYlvVXmmUXo/720.jpg)