Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Zweed van Wijnand
Bedankt de tip! Klein praktisch probleempje: het dashboard zit vol Confusedmile:. Boven metertjes en onder de radio.
Antwoord
Goed bezig!
Voor de geventileerde kokers hoeft de bekleding er niet perse uit. Even de kunststof dorpelkappen verwijderen en dan de bekleding uit de klemmen halen en dan kun je met je hand onder de bekleding om de doppen te verwijderen en de kokers etc. vol te baggeren met fluidfilm.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Maart komt alweer in de buurt, daarom is het de hoogste tijd voor de nulbeurt. Normaal gesproken doe ik dat direct nadat ik een auto koop, maar bij deze wilde ik er eerst een seizoen mee rijden om de mankementen te bepalen. Dus net bij Serva een mooie doos met spullen opgehaald:

[Afbeelding: Onderdelen%20240_zpsftikk3at.jpg]

Naast deze doos met onder meer alle filters, bougiekabelset, bougies, verdelerkap en rotor, ook nog een originele accu omdat de huidige inmiddels de geest heeft gegeven en zelfs op de acculader geen reactie meer vertoond. Wat nog ontbreekt is een blik olie en dan kunnen we aan de slag! Door het lidmaatschap van het 240-register kreeg ik 15% korting, dus de contributie voor dit jaar heb ik alweer terugverdiend Confusedmile:. In maart gaat 'ie ook voor de keuring dus dan lopen we er eens goed onderdoor om te kijken wat er verder nog gedaan moet worden (in ieder geval alle rubbers van de achterwielophanging).
Antwoord
Citaat:in ieder geval alle rubbers van de achterwielophanging

Allemaal? Ook die dikke? succes al vast.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Allemaal Confusedmile:. Maar daar begin ik zelf niet aan. Daar gaat 'ie voor naar Dries Bakkenes, gelijk met de APK. Als ze dan toch bezig zijn, dan maar het liefst alles op orde. Ik hoop er nog lang plezier van te hebben, dus ik zie het als (deels preventief) onderhoud voor de toekomst.
Antwoord
Haha..heel herkenbaar. Er gaat niets boven het geluid van een startende 240, die diepe donkere grom, heerlijk!!
Mooie trouwens hoor, ga je veel plezier van krijgen.
Daily drivers: Volvo V70 2.5 (98)    Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T Exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)-Volvo V70 2.4 D Momentum (08)
Antwoord
@pluk: Dank je! Ik kan ook niet wachten tot het 1 maart is Confusedmile:! De 240 staat al sinds half november in de garage en door het zachte weer kan ik er steeds wel wat aan klussen, maar ik wil gewoon rijden met dat ding....
Antwoord
And it's back on the road! Na bijna vier maanden stil te hebben gestaan was het vandaag het moment suprême. Doet 'ie het of doet 'ie het niet Confusedmile:. En zowaar, de motor startte direct en liep ook meteen mooi op 4 cilinders en zonder bijgeluiden. Voelde toch als een opluchting. Vervolgens heb ik de auto goed warm gereden rond Nijkerk, lekker in het zonnetje Cool. Ik kan niet anders zeggen: het is en blijft genieten in de 240!

[Afbeelding: eerste%20rit%20in%202016-2_zpst0nanpg0.jpg]
Antwoord
Wat een mooi (uit)zicht!
Vandaag is er reden voor een feestjeConfusedmile:. Ik heb de Volvo opgehaald bij Dries Bakkenes die 'm van een verse APK heeft voorzien. We kunnen dus twee jaar verder! Ook heeft hij de auto helemaal nagelopen en zijn er niet echt gekke dingen gevonden. Voor de APK moest de remmerij aangepakt (4 nieuwe remklauwen en rondom nieuwe blokken) en op twee plekken is 'ie gelast (bodemplaat linksvoor, met dank aan een voorruit die in het verleden heeft gelekt en de bevestiging van de gordel rechtsachter). Verder is de 240 vrij van roest! Klaar dus voor het komende jaar!:dance:
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: