Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Helaas doet de verlichting van m'n dashboard het niet meer.. Ook de benzine meter en temperatuurmeter weigeren. Heb geen idee of deze kapot is. De bekabeling is zo'n spaghetti massa. En heb er heel weinig verstand van hoe ik dit door kan meten enzo.
Is er iemand die wellicht sowieso een goede te koop heeft?
Of zin om voor een paar speciaalbiertjes mijn huidige unit na te kijken en wellicht goed aan te sluiten :-)
Hij doet het niet meer sinds er een andere motor in is gekomen. Dus wellicht houdt het daar verband mee..
Groet!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
wesleyscheggetman schreef:Helaas doet de verlichting van m'n dashboard het niet meer.. Ook de benzine meter en temperatuurmeter weigeren. Heb geen idee of deze kapot is. De bekabeling is zo'n spaghetti massa. En heb er heel weinig verstand van hoe ik dit door kan meten enzo.
Is er iemand die wellicht sowieso een goede te koop heeft?
Of zin om voor een paar speciaalbiertjes mijn huidige unit na te kijken en wellicht goed aan te sluiten :-)
Hij doet het niet meer sinds er een andere motor in is gekomen. Dus wellicht houdt het daar verband mee..
Groet!
aparte combi, kan gewoon toeval zijn of ergens sluiting gemaakt.. mogelijk is de regelaar achterop het ding overleden.. en er is een manier om dat na te maken.. staat ergens op dit forum.. lampjes kun je gewoon uitwisselen. kan ook nog zijn dat de massa niet goed meer is.
Wat wel zo handig is om te weten wat je tijdens de operatie onder het dash gedaan hebt..
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Oke zal ff rondzoeken op het forum daarvoor. Bedankt! Mocht iemand dit wiel al hebben uitgevonden en zin hebben in speciaalbiertjes ofzo houd ik me van harte aanbevolen!:-)
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
9 February 2016, 17:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2016, 17:35 door Marc1970.)
Valt toch wel mee met de spaghetti? Je hebt zelfs het dekseltje nog op de zekeringdoos waar alle groepen opstaan.
Beide meters zitten achter dezelfde voltregelaar, die kan stuk gaan. En dezelfde zekering, ook nakijken. De verlichting zit achter een dimmer, de draaiknop linksonder (niet boven op het cluster, soms reageert de hele handel op het verdraaien van die knop.
Ook de lichtjes in de draaiknoppen vd kachel gaan hier mee mee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Oke dat wist ik niet dat daar de groepen op staan haha. Dat ga ik eens uitpluizen
Knop draaien heb ik geprobeerd inderdaad. Dat haalt niets uit.
Gek genoeg doet de verlichting achter de draaiknoppen van de kachel het wel.. Of is dat weer een andere groep?
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zeker gek want de draaischuiflichtjes zitten parallel met die van de instrumentverlichting. Ze hebben dezelfde + en massa. Dus dan zouden allebei de bolletjes door zijn of los hangen.
Gelukkig is het erg makkelijk om het hele cluster eruit te halen, zoek twee grote nylon schroeven achter het dashboard en draai die los, de boel komt naar voren. Pas op met de km tellerkabel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Heb hem er al uitgehad. Er hingen geen kabels los oid.. Heel raar. Zal hem er nog eens uithalen. Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Bolletjes bekijken, dat is een bajonetfitting dacht ik.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2016
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Bolletjes bekijken, dat is een bajonetfitting dacht ik.
houdertje met bajonet waarin het lampje weer gestoken zit.. glaasje met 2 omgevouwen draadjes.. meestal zwart gebrand..