Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Tijdens de vakantie weer goed opgeschoten. Eerst begonnen met het roest vrij maken van het dak om het daarna goed te behandelen. In de kokers van het dak en op de dakplaat overal wel vliegroest te vinden. Is af fabriek ook niet behandeld of nauwelijks gespoten, dus logisch dat het roest.

[Afbeelding: 720.jpg]

binnenkant C-stijl

Na grondig slijpen alles weer goed behandeld met Fertan.

Na het grondig schoonmaken van de Fertan laag met wat water en zeep het dak in de 2K epoxy primer + de kokers behandeld met ML coating en tussen dakplaat en koker.

Daarnaast ben ik blij dat ik mijn schroefkooi toch niet verkocht heb. Was een goede basis om vervolgens de kooi uit te breiden.
Eerst wat extra verstevigings platen aangebracht.

Rolbeugel ging er zonder problemen in, en perfect recht. Met de extra verstevigings platen last dit ook een stuk gemakkelijker zonder door de bodem te bakken.

Ook nog wat extra platen om de kooi aan de rest van de body te hechten. Met een op maat gemaakte rolbeugel lopen de buizen dicht langs de carrosserie en lassen ze de buizen rechtstreeks tegen het carrosserie. Met mijn kooi gaat dat niet dus heb ik de kooi op deze manier proberen te verstevigen.

[IMGhttp://myalbum.com/photo/DUiW8c3UVaxp/720.jpg[/IMG]

Nu ben ik bezig met het verder uitbreiden van de rolbeugel. Daarvoor heb ik de volgende site met info gevonden om zelf met een slijptol en een lasapparaat aan de gang te gaan.

The fabricator
http://www.thefabricatorseries.com/build...-roll-cage

Stoel weer zolang op beun-frame gezet om te kijken of de buizen uitkomen.
En natuurlijk weer eens plaatsgenomen om het gevoel weer een beetje te doen opwekken. Wink

En last but not least: Een wielrand is zo goed als af.

Antwoord
Ik zeg "goed bezig"
Groeten van Frans
Antwoord
Sinds wanneer hedde gij een Lincoln staan?
Antwoord
Zo nu ik mijn griep weer burgemeester ben toch maar wat gedaan de afgelopen dagen.

Kooi is nu zo goed als klaar. plaatwerk begint ook al aardig op te schieten, hopelijk morgen wat foto's

Voor de bestuurders plek heb ik een zespunts-gordel. Deze kan ik bevestigen aan de buis net achter de stoel.
Daarnaast zitten de andere gordelpunten gehaakt in ogen. Deze ogen schroef ik in de bestaande gordelpunten.
2 van de 6 gordelpunten moet ik nog maken, deze zitten onder de stoel. Ik heb wel de ogen al alleen nog geen moeren (hopelijk morgen foto's

Antwoord
Weer een kleine update:

Kooi gespoten! Dat ziet er voor mijn gevoel toch even net wat opgeruimder + netter uit.

Ondertussen vaders weer aan het werk gezet met plaatwerk zodat ik ondertussen met de motor verder kan. Taken verdelen Smile

Sinds deze week langzaam begonnen met wat interieur delen pas te maken. Ik heb een zwart hemeltje uit een turbo weten te machtigen. Als het hemeltje niet zou passen ivm kooi zou ik het dak ook helemaal zuiver moeten maken om te laten spuiten. Er zitten nu nog oude isolatiematten tegen.

Deze heb ik vervolgens op maat gesneden zodat ik hem in gedeeltes kan monteren.

Wel moet ik het nog verder netjes afwerken. Zo komen er ook weer de originele handgrepen (zwart) in zodat het hemeltje ook netjes op zijn plek blijft.

Daarnaast ook zwarte vloerbedekking pas gemaakt ivm kooi.

Zo heb ik in de toekomst niet meer zo'n vochtige natte auto. Als de auto terug is van de spuiter monteer ik natuurlijk nog isolatiematten voor het geluid.

En sinds gister in het bezit van de turbo van Dennis. Hier zal ik de komende tijd wel zoet mee zijn, ik ga zelf proberen een spaghetti-spruitstuk te maken.

WILL IT SPOOL!!!

Antwoord
goedbezigjong!
245L VAN
Antwoord
Netjes.
Ik zie dat je hetzelfde gat in het schutbord gebruikt als ik voor de motorkabelboom. Heb je al een nette oplossing voor deze doorvoer toevallig?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Netjes.
Ik zie dat je hetzelfde gat in het schutbord gebruikt als ik voor de motorkabelboom. Heb je al een nette oplossing voor deze doorvoer toevallig?

Ik heb de kabels zolang via dit gat naar binnengeleid zodat ze niet in de weg liggen. In de toekomst las ik dit gat dicht en wil ik doormiddel van een multistekker doorvoer (waterdicht) een aansluiting maken op het schutbord. Zie link voor voorbeeld

http://dutch.alibaba.com/product-gs/cnli...45907.html

Op die manier kan ik makkelijk de motor uitnemen zonder daarvoor eerst de motor kabelboom van het blok te moeten peuteren.
Antwoord
Aha, ja ik heb de kabelboom ook van stekkers voorzien. Echter niet in het schutbord zelf. Moet nog een mooi doorvoertje bedenken dus.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Afwachtend op onderdelen uit de US of A toch hier en daar nog wat kleine dingetjes kunnen doen.

versteviging vaan de wielophanging voor en achter.

Onderdelen liggen in een verzamelbak die uiteindelijk naar de stralen gaat.

Ook nog uit een sloper van een vriend twee stoelframepjes kunnen trekken.

frames zijn ondertussen afgelast.

Collector is binnen. Nu nog wachten op flens (Yoshifab), naadloos getrokken buis en bochten.

ik hoop deze week te beginnen aan het uitlaatspruitstuk.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.249 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.607 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.102 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.836 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.881 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.483 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.321 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.784 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)