Berichten: 107
Topics: 23
Lid sinds: Feb 2010
Bedankt voor de reacties tot zover.
De kwartjes vallen langzaam op hun plek. Eens even zoeken naar een 4-cilinder, en er komt zonder meer een automaat aanvast te zitten al weet ik nog niet welke.
Ik denk dan wel het beste de 16-klepper turbo op te zoeken, spreekt me het meeste aan ivm meeste tuningmogelijkheden correct me if I'm wrong?
Keep you posted!
Onbetwist bandenspecialist.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Voor 200 tot 250 pk zou ik gewoon 8v houden, zoveel is dat niet dat je perse 16v moet hebben.
8v met goede mods kan makkelijk naar 300 pk mits je er wat geld in wil duwen. Voor een 16v wordt het allemaal een stukkie duurder, plus het past ook wat moeilijker in een 240, vooral met het uitlaatspruitstuk incl turbo.
Berichten: 107
Topics: 23
Lid sinds: Feb 2010
Okee. Bedankt voor deze bijdrage, 300 pk hoeft niet, da's te wild. 200+ is wel een must, en dat gaat ook wel gebeuren.
Dat de motorruimte van de 240 nog ergens ooit te klein voor kon zijn haha!
Houdt jullie op de hoogte, nu eerst 2 atmosferische 2.3's uitbouwen. Komen daarna in het verkooptopic, als er al iemand interesse heeft graag een priveebericht.
Onbetwist bandenspecialist.
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Nog een ding om rekening mee te houden: pk is maar de helft van het verhaal. Er is ook nog zoiets als motorkarakteristiek. Daar bedoel ik o.a. mee hoe de motor door de toeren gaat, waar er koppel is en bij hoeveel toeren die 250 a 300 pk vrijkomen. En aan de hand daarvan is het ook weer belangrijk om de overbrengingen van je versnellingsbak en m.n. je diff te bepalen.
Berichten: 67
Topics: 15
Lid sinds: Aug 2012
of pak een motor van een ander merk... 4 liter v8 van lexus is ook super cheap bijvoorbeeld, ca18det uit een nissan 200sx, ook 250 pk met een chipje...
Berichten: 107
Topics: 23
Lid sinds: Feb 2010
@ARN02: Da's inderdaad iets waar ik aan gedacht heb. Ik wil gewoon een motor met een vermogen in een redelijk breed gebied, liever een beetje laag als hoogtoerig - meteen ook de reden dat ik niet zoveel meer pk's als 200 nodig denk te hebben. Met andere woorden: Lekker van de plek komen is voldoende, voor sportauto-aspiraties zou ik namelijk met een totaal andere basis beginnen.
@WJ: Motoren van andere merken spreekt me wel aan wat betreft dat ik dat leuk vindt en een uitdaging, maar in dit geval wil ik het liefste wel bij Volvo blijven.
Wordt waarschijnlijk een geblazen oude 4-cilinder turbo met 8 kleppen.
Als er nog iemand ideeën of iets aantrekkelijks in de aanbieding heeft hoor ik het wel...
Mvgr, DenS.
\
Onbetwist bandenspecialist.