Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laswerk 244
Ik ben bezig met met wat laswerk aan de 244, op dit moment is een stukje in de bodem RA al gelast, er moeten nog wat meer stukjes bodem, dorpels, reservewielbakken, wielkastrand RA, paravan en nog wat andere kleine dingetjes gelast worden, nog genoeg te doen dus. Er zit achter in de binnendorpel een lasmoer (ongeveer halverwege de B-stijl en waar de verhoging voor de achterbank begint), waar dient deze voor? Het plaatwerk wat daar omheen zit is niet al te best meer, als die lasmoeren toch niet nodig zijn is het gemakkelijker om ze gewoon weg te laten. Ze zaten trouwens afgedopt.
Antwoord
Die lasmoeren zijn voor achter gordels te bevestigen. Rottigheid rond die lasmoeren is een bekend probleem.
Antwoord
Ik neem aan dat dat voor rolgordels is? Er zitten bij mij wel gordels achterin, alleen dat zijn geen rolgordels. Ik heb er wel eens aan zitten denken om zulke gordels in de toekomst te monteren, dus misschien toch maar een lasmoer terugzetten?
Antwoord
Ik zie hem zitten al in de 145, maar de gordel zit van onder vast onderaan de wielkast, en de rolautomaat ligt op de hoedeplank dan wel hangt onder het zijraam. Dus ik zou niet weten waar die moer nog voor dient.
Is niet zo moeilijk om een gat te boren in je nieuwe plaatwerk en die moer er weer achter te lassen. Beter afwerken dan de fabriek en het roest nooit meer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Waarschijnlijk ga ik het inderdaad zo doen, de lasmoer in de dorpel heeft trouwens dezelfde draad als de lasmoeren waarmee de gordels vast zitten. De dorpel is van binnen goed getectyleerd, de roest is waarschijnlijk veroorzaakt door blaadjes en zand in de dorpel.
Antwoord
Inmiddels is de rechter binnendorpel vanaf de B-stijl voorzien van goed plaatwerk. Het zit nu alleen met een paar lasjes vast, dus ik moet het geheel nog een keer rondom dichtlassen. Hopelijk lukt dat deze week nog. Het stuk na de stijl is zelf gemaakt van een stukje plaat. In dat stukje een gat geboord en daar voor de zekerheid maar die lasmoer achter gezet (ik betwijfel of ik hem ooit nodig zal hebben, maar mocht dat wel zo zijn is er achteraf geen weg meer terug. Bovendien was dat zo gebeurd.) Het `gat` waar de gordel van de bijrijder op/in gemonteerd zit had aan de onderkant ook wat rottigheid, dus daar moest ook wat mee gebeuren. Een latere 240 doneerde het stuk plaatwerk rondom dat gat.
Antwoord
Helaas de laatste weken niet veel tijd meer gehad om aan de auto te werken, maar aan de achterkant is de bodem zo goed als gerepareerd. Ik ben met de voorkant begonnen (onder de naad waarmee de verhoging voor de stoel op de bodem zit was het plaatwerk niet zo best meer), alleen ik zit nog met een dilemma: Er zit een klein gaatje in de bodemplaat, boven de dwarsgeplaatste koker, op ongeveer een centimeter van de dorpel vandaan. De koker is nog hard, en het stuk binnendorpel op wat lichte oppervlakteroest na ook, alleen ik weet niet of ik het stuk bodemplaat dat tussen de dorpel en de koker zit nog goed is. Als ik dat stuk bodemplaat ga vervangen, moet ik de koker opnieuw maken. De rest van de bodemplaat is vrij slecht rond de puntlassen. Met een foto zal beter duidelijk zijn wat ik precies bedoel, maar die krijg ik hier niet geplaatst.
Antwoord
Voor fotos even een extern accountje aanmaken op photobucket bijvoorbeeld. Dan kan je vervolgens heel eenvoudig linkjes plaatsen. Door [img] codes te gebruiken.
Antwoord
Ik hoop dat duidelijk te zien is wat ik bedoel:
[Afbeelding: onunf9a2ek3.jpg]
[Afbeelding: qeudulz2mcz.jpg]
Er zit dus een klein gaatje in de bodem, vlakbij de dorpel, precies boven de koker die hier dwars onderdoor loopt. Zal het stuk bodem dat tussen de koker en de dorpel zit ook vervangen moeten worden?
Antwoord
Je hoeft helemaal niks te vervangen, van zulke gaatjes mogen er een miljoen in de bodem zitten. Ik zou wel serieus die roestplakken er af proberen te halen en in de roest-stopper zetten, het ziet allemaal niet best uit. Deze dorpel heeft een tijdje onder water gestaan zo te zien, zijn de ontwateringsgaten wel open?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)