Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Als je die gaat gebruiken, dan wil ik jouw oude kop wel.
(Die op je motor zit, niet die op je nek vast zit. :tape
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Grappenmaker die Felix...:bored:
De oude kop is gebruikt voor onderdelen, die onderdelen zitten in de nog oudere kop met nieuwe onderdelen en gevlakt. Die staat eigenlijk op de nominatie om op MP te verschijnen..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Hoogte meten, 87 of 84,9 mm.
Uitlaatpoorten worden nog wel eens aangepast, heeft deze daar iets van meegekregen?
http://forums.swedespeed.com/showthread....ifications
http://forums.swedespeed.com/showthread....ead-Thread
http://www.topplocksverkstan.se/flodestavling2010.html
Ziet er spannend uit Marc, ik heb wel al op Joetjoep gezien hoe iemand de uitlaatpoorten bewerkten zodat ze overeenkomen met de gaten van de pakking. Dat kan ik nog doen zonder al te ver te gaan en de boel te vernaggelen..
Hoogte is 87..
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
7 October 2015, 22:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 October 2015, 22:07 door Marc1970.)
Kwenie of dat veel helpt (ik heb er totaal 0 ervaring mee), maar ik vind die gast die de uitlaat juist verkleint altijd wel een goed klinken. De bocht die het uitlaatgas maakt is veel te krap, door die wat swingender te maken stroomt het uiteindelijk sneller.
Net na de klep kan ook kosteloos wat weg:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=278450
Je kan lekker oefenen op de oude kop. Kekke foto's:
http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=27
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Haha even zonder gekheid.
Ik weet dat je een geflowde kop had/hebt waar je eigenlijk altijd met hebt gereden in die groene(n). Als die nog ok is en je die niet meer gaat gebruiken dan heb ik wel interesse.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
13 October 2015, 15:57
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 October 2015, 21:12 door Jambon.)
..zo. de krukas is weer thuis, netjes met een rapportje erbij, het was niet noemenswaardig wat de verschillen waren, maar het kan altijd beter, dus das gedaan.. Nu nog 'even'de drijfstangen afwerken en dan kan er geschroefd worden..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..het was wel een afweging.. maar toch gelukt (met de keukenschaal..) De onbewerkte op het plaatje is nota bene steeds de lichtste, van de rest moest gemiddeld een 8-10 gram af, dan ga ik niet meer aan de gang om de zuigerzijde extra te verlichten.., hooguit met een lampje..
...nog wel even op de weegschaal van de reviseur checken..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..net de boel weggebracht, 1 drijfstang heeft vernaggelde tapeinden, kwam ik te laat achter, maar die zet ik over van een oude, gaat makkelijker dan ik dacht.. Ik heb afgesproken dat ik s'morgens naar de reviseur bel of het uitkomt, mag ik um zelf in elkaar spijkeren.. Leuk en spaart knaken.. en dan gebeurd het binnen met alle spullen die je nodig hebt.. Hij zegt ook 'dan leer je er nog iets van ook' , geinig toch..?!
Wel weer jaloers op het project (1 van de vele in de wacht..) waar ie net aan begonnen is.. het heet V8, is oranje en komt uit een bejaarde Chevy.. en staat ondertussen enige liters koffiemelk te lekken..
...eerst deze puzzelt maar ens oplossen..
...eerst nog even de inhoud opmeten / bereken van de verbrandingsruimte ivm de juiste koppakking dikte, ff snuffelen of er nog een kleine aanpassing moet gebeuren tusssen spruitstukpakking en kop, want nu een injectiekop.. Moet trouwens ook nog op kleur gebracht worden (Ford-rood van VHT, is B20 rood genoeg..) na ja, genoeg te doen..
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..de verschillen op een rijtje / naast elkaar / of achter kan ook..
...en dan zit er nog een hoop materiaal in de uitlaatpoorten als ik het zo zie, kweennie of ik dat nog weghaal net als in dat 'how to' flimpie van laatst.. en hoe groot wil je je uitlaatpoorten hebben op een niet geblazen carb. blok voor op de weg..
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
20 October 2015, 19:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 October 2015, 19:37 door Marc1970.)
Vergelijk hoe netjes de pakking bij de inlaat past, bij de uitlaat wist Volvo ook al dat er niks te winnen was door de poort net zo groot te maken als de pakking, anders hadden ze dat allang gedaan. Binnenin boven de klepzitting, daar valt nog wat weg te grazen.
Mooie balanceer sessie. Heb je het vliegwiel wel gemerkt zodat dat boorputje op de goede plek blijft?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969