Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorsteunen voor 140 en 240
#1
Om even wat te passen voor een projectje ben ik op zoek naar een set (dus L+R) motorsteunen van een 140 en van een 240.
Die voor de 240 graag met rubbers (mogen oud zijn).
Wie heeft er wat liggen?
Bij voorkeur beide sets bij dezelfde aanbieder ivm verzendkosten.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#2
Ik heb geen complete set. Maar als ik je vraag zie op je website, denk ik dat die van een 740 ook wel eens handig zouden kunnen zijn.
Antwoord
#3
Thanks! Ik had inmiddels al bedacht dat "meten is weten" wat handiger zou zijn dan trial and error motorsteunen kopen. Zal wel even een apart "afmetingen gevraagd" topic openen mocht ik echt door gaan met hoofd steunen aan de zijkant.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#4
Niet langer gezocht, ik heb inmiddels een ander ontwerp op basis van een motorsteun vanaf de kopse kant van de motor. Hierdoor vervalt de noodzaak van smallere steunen aan de zijkant. Zie ook http://www.oudevolvo.nl/2015/08/17/proto...g-gemaakt/
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#5
oh daar ga je beter mee wegkomen Lars..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Lijkt me wel een beetje veel voor die kleine rubbers, elektromotoren maken die 300 Nm ongeveer al vanaf 1 rpm heb ik begrepen. Of zit daar een regelaar tussen?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Die 300 Nm doet hij inderdaad van 0 tot 3000 RPM daarna neemt het af en hij kan dit maar 30 seconden. Normaal doet hij 150 Nm.
Als ik me niet vergis zijn die waarden aan de as. De motorsteunen zitten 20cm verderop dus dan helpt de arm ook nog mee in de reductie van de kracht.
Ik houd in m'n achterhoofd dat ik moet upgraden naar B30 rubbers of eventueel nog stugger uit de ralleywereld. Gelukkig hebben die allemaal dezelfde "form-factor" en is dat dus makkelijk uit te wisselen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#8
Volgens mij is de gangbare oplossing een reactiearm vanaf de zijkant. De 240 turbo heeft een soort kommetje om het rubber zodat er meer contact is naarmate de motor kantelt.
Steunen zijn van rubber om de trillingen vd motor te dempen voor de inzittenden, jouw Siemens trilt nauwelijks misschien werkt gewoon een bout net zo goed?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
Zal uiteindelijk wel lukken.
Komt nog best wat kracht op zon steunje: 300Nm/0,20=1500N, als ze allebei hun werk doen (trek en duw) 750N. Sterkte leer zou ik even moeten ophalen, maar voor staal is dat niet veel.

Aan de andere kant denk eerder dat er een wiel gaat spinnen dan de motorsteun het begeeft.
Antwoord
#10
Denk dat het ook wel gaat houden. Iets flexibiliteit in ophanging lijkt me wel verstandig. Anders krijgen las verbindingen het zwaarder te verduren.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Bug Koppelingsplaat voor VOLVO 164 Copecco 4 154 8 July 2025, 11:45
Laatste bericht: skidje
  Stuur voor 240 uit 1986 JES240 1 165 4 June 2025, 14:47
Laatste bericht: polestar-volvo
  Titan velgen voor Volvo V70 Classic Pluk 0 264 20 December 2024, 22:51
Laatste bericht: Pluk
  Radiator voor 264 GL handgeschakeld B27E Walter Davo 0 603 11 June 2024, 21:46
Laatste bericht: Walter Davo
  Deurgreep zwart 240 Links voor 244GL1978 5 1.432 1 May 2024, 20:02
Laatste bericht: 244GL1978
  Gezocht: ondermat voor een Volvo 244 Kogelman 1 1.030 10 February 2024, 15:37
Laatste bericht: Kogelman
  240 Sierstrip bumper rechts voor Richard00 3 1.093 14 June 2023, 16:56
Laatste bericht: Richard00
  volvo gezocht voor opnames Jonne2002 0 911 7 March 2023, 12:09
Laatste bericht: Jonne2002
  gezocht: verloopstukje voor oliedrukmetersensor Kogelman 5 2.091 6 March 2023, 11:52
Laatste bericht: Kogelman
  Verdeler voor B23A Rin 15 5.747 14 January 2023, 23:31
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)