31 July 2015, 20:10
Rechtop is wel mooier. En €200 voor motorsteunen, terwijl je ze zelf kan maken...
De frikandel (de witte 242)
|
31 July 2015, 20:10
Rechtop is wel mooier. En €200 voor motorsteunen, terwijl je ze zelf kan maken...
1 August 2015, 14:20
persoonlijk vind ik schuin mooier maar ze zijn inderdaad wel duur ja.
maar ik dacht dat ik het beter nu kon zeggen als wanneer je ze al klaar hebt!
1 August 2015, 18:58
Dopski schreef:Rechtop is wel mooier. En €200 voor motorsteunen, terwijl je ze zelf kan maken... Ja inderdaad. Als ik de onderdelen zelf kan maken spaar ik weer geld uit voor andere onderdelen. wouter.vandergaast schreef:persoonlijk vind ik schuin mooier maar ze zijn inderdaad wel duur ja. Alle hulp is welkom natuurlijk. Steunen zien er wel erg netjes uit. Ik vind rechtop mooier, maar goed smaken verschillen. Daarnaast als je hem er onder een hoek plaatst heb je aan de uitlaatzijde (bijna) geen plek meer om een turbo/spruitstuk te plaatsen!
4 August 2015, 11:37
ja rechtop is wel makkelijker met de turbo maar alle andere onderdelen van brandstof/dynamo/startmotor/gasklep/stuurbekrachtiging zitten aan de andere kant en het is dus ook wel makkelijk om daar een beetje ruimte te hebben.
ik heb als andere hobby off-road rijden met suzuki samurai en patrols en zo en daar was dus een maatje van mij met een mercedes 300 diesel motor in zijn samurai gebouwd en die hoort ook schuin en hij had hem er recht in liggen omdat dat makkelijker is. maar dat ging niet lang goed want hij begon een beetje rouw te lopen dus gingen wij aan het prutsen met het brandstof systeem en toen gaven we een keer goed gas en liep de motor gelijk vast! de olie opzuig buis van de pomp zat dus niet laag genoeg in het carter en in de bochten liep hij dus droog! dus als je hem recht hangt let er dan op dat hij genoeg olie krijgt want als het olielampje gaat branden is het al te laat...
6 August 2015, 22:14
Ja klopt, was ik eerste instantie ook een beetje bang voor maar de zeef kantelt verder de pan in en de olie heeft minder ruimte om te gaan klotsen. Ik zal het binnenkort even laten zien aan de hand van een voorbeeldje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
14 September 2015, 23:04
Zo motor ligt er in. Alleen de koppeling moet ik nog monteren dus meteen een vraag.
Weet er iemand hoe het zit met ondersteuning van de pri-as van de bak in de krukas doormiddel van een bus of lager. Bij Volvo werd er aangegeven dat dit bij een M90 niet nodig is?? ![]() Foto vanuit gat voor kopel-stang ![]() Daarnaast al begonnen met het aansluiten van de kabelboom ![]() ![]() Toch nog wat aanpassingen moeten doen aan de boom om deze passend tussen motor en schutbord te krijgen. ![]() ![]()
15 September 2015, 07:05
Ik heb het lagertje gewoon erin zitten. Maar dat is bij een redblock. Lijkt me voor het baklager beter dat ie aan twee kanten support heeft.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
15 September 2015, 09:13
Kan haast niet missen dat daar een prise-aslager in moet.
Lekker bezig trouwens. Ziet er puik uit.
18 September 2015, 17:37
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb het lagertje gewoon erin zitten. Maar dat is bij een redblock. Lijkt me voor het baklager beter dat ie aan twee kanten support heeft. Arn02 schreef:Kan haast niet missen dat daar een prise-aslager in moet. Bij een redblock weet ik dat er inderdaad een tussen moet. Een lager is altijd beter natuurlijk tenzij de constructie in de bak zo is dat er geen extra lager nodig is. Lager in de kruk-as heeft alleen functie tijdens het ontkoppelen want met een gesloten koppeling is de koppeling met vliegwiel en plaat star met elkaar verbonden het lager is dan overbodig. Ik zal nog eens op onderzoek uit gaan of er onderdelen verkrijgbaar zijn bij de dealer. Ondertussen ook druk bezig geweest met het pas maken van oliepeilstok en de rembekrachtiger. Rembekrachtiger en stuurstang kwamen tegen de beugel van de peilstok dus deze heb ik met CO2 gemodificeerd. Daarnaast, doordat ik de motor recht heb geplaatst valt de hoofdremcilinder boven mijn gasklephuis. Ik heb al rondgekeken voor onderdelen en er zijn kortere hoofdremcilinders verkrijgbaar. Nu moet ik wel even kijken voor de juiste afmetingen. ![]() ![]() ![]()
18 September 2015, 18:53
Who needs a rembekrachtiger? :tongue:
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Mijn witte 240 | Bostel | 10 | 10.978 |
26 July 2018, 08:40 Laatste bericht: Bostel |
|
Drk - Den Witte 2.0 | Drk | 222 | 109.376 |
17 January 2015, 20:50 Laatste bericht: henqui |
|
Witte 240 | DeBruin | 3 | 3.094 |
17 November 2014, 19:18 Laatste bericht: DeBruin |
|
Hajo met zijn witte 240. | TheDrivingDutchman | 86 | 56.615 |
28 February 2014, 20:33 Laatste bericht: TheDrivingDutchman |
|
Een witte reus als oude bekende. | Henkv | 10 | 8.116 |
19 February 2014, 02:30 Laatste bericht: Henkv |
|
Ik en mijn witte Volvo 240 1983 | Wittelimo | 8 | 6.840 |
29 July 2013, 00:02 Laatste bericht: Wittelimo |
|
Mijn blauwe en witte 245 | dens245polar | 0 | 1.882 |
25 June 2012, 21:09 Laatste bericht: dens245polar |
|
De witte baksteen :) | Wottel | 74 | 46.502 |
17 June 2012, 12:07 Laatste bericht: Jambon |
|
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen | Jeroen V | 183 | 88.421 |
10 June 2012, 16:34 Laatste bericht: Jeroen V |
|
Witte 244 | antraciet | 51 | 29.827 |
10 May 2012, 11:45 Laatste bericht: boeijke |