Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een vroege 240 of een late 240?
Dat is een mooie Stinky! Groen is helaas niet helemaal mijn kleur en hij is wat aan de prijs. Ik ga dit weekend
de te koop staande 240-ers op een rijtje zetten...
Antwoord
Die groene staat al een behoorlijke tijd te koop. Een @ Jeru, wellicht dat er een forumlid mee wil kijken naar een 240 als je er een op het oog hebt die je bevalt.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
Die 240 is op-het-eerste-gezicht ook behoorlijk aan de prijs.

Iemand meekijken zou super zijn. Zodra ik wat op het oog heb, post ik een bericht.
Antwoord
Wat een bak info, daarom houd ik zo van dit fora! Ik heb er niets aan toe te voegen!
Welkom Jeru!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Voor een GLE vind ik'm niet te duur. Wat krijg je dan extra? Een 2.3 Motor met heel veel koppel onderin,
mooie Corona velgen, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische en verwarmde
spiegels en ik zie een bagagerek. Maar als de kleur niet je kleur is dan begrijp ik het wel Smile
Antwoord
Ik vind hem ook niet duur, tenminste als ik hem vergelijk met mijn 945 lpt uit 97 die ik bij een Volvo dealer heb gekocht is ie wel aan de prijs, voor de prijs van die 245 heb ik meer opties op mijn 945. Maar een 245 en zeker een GLE zijn nu eenmaal duurder aan het worden mits ze in goede staat zijn. Er zijn nog steeds mensen die in zo'n auto willen rijden. Mijn zoon van bijna 18 gaat in mijn usa import 245 uit 1982 rijden. Wel op benzine gas gaat voorlopig uit.
Antwoord
Het was niet mijn bedoeling om de auto als te duur te bestempelen Smile
Als de auto in mooie staat is en goed onderhouden, dan is hij dat vast waard.

Maar als je eigenlijk een simpele donkergrijze wilt, liefst met Turbo(?) velgen zonder toeters en bellen, dan is een luxere groene met Corona velgen als snel wat te veel...

Ik kan nog weinig logica vinden in de prijzen van de aangeboden 240igs overigens.
Antwoord
Ik rij zelf een '76 245. Als je de charme van een vroege 240 niet echt aantrekt, en de late modellen zelfs mooier vind zou ik ook een late nemen.
ik merk al met de '81 er die ik hiervoor had al dat het wat comfortabeler rijd (de 2,3 moter ipv 2,1 bijvoorbeeld) en er zijn meer onderdelen van de late types. En, niet onbelangrijk, waarschijnlijk minder roest! Hoewel mijn '76 er heel netjes uitziet vind ik toch nog zat als ik met de schroevendraaier ga porren.
bovendien zijn late types goedkoper dan de jaren 70 modellen, dat verschil verdien je niet snel terug met het belastingvoordeel op lange termijn denk ik...

ik had ook ongeveer geen sleutelervaring toen ik, op goed geluk, 3 jaar geleden mn eerste 240 kocht. Nu pak ik bijna alles zelf aan.
Let wel, je koopt er ook meteen een hobby bij Wink
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
Ennuhh... het is niet moeilijk om het onderstel van een glt/turbo onder een 76-er te krijgen. En als je zover bent ga je waarschijnlijk een 2.3 motor erin lepelen.....
Antwoord
Dat een GLE zoveel meer kost wist ik niet. Maar je kunt ook voor een fractie van dat bedrag een kale uitvoering nemen en die langzaamaan uitbreiden met opties als de badge je niet zoveel uitmaakt. Alles is er redelijk simpel op te knutselen als je het kunt vinden.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Trekgewicht late 240's 1600 kilo? A_A 15 16.648 1 June 2015, 14:36
Laatste bericht: Rhino
  Late 240's van betere kwaliteit ? Gerben 23 13.794 9 February 2010, 18:19
Laatste bericht: Hejsan!

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)