Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230FK Krukas poelie als soort van underdive poelie.
Zou je niet evt de stel/span schroef van de dynamo kunnen voorzien van een veer zoals ook op de distributie riem zit?

Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
A_A schreef:Zou je niet evt de stel/span schroef van de dynamo kunnen voorzien van een veer zoals ook op de distributie riem zit?

Kan natuurlijk altijd als je handig bent Arjan ;-) maar de krachten die er op komen zijn te groot denk ik, dikke vette sterke veer = veel ruimte etc. etc.
By the way, ben je nog Volvo loos?
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
Antwoord
V snaren houden er niet van om voor- en achteruit de bocht om te gaan. Er bestaat al wel een oplossing om met minder poelies meer randapparatuur aan te drijven, dat is de multiriem.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:V snaren houden er niet van om voor- en achteruit de bocht om te gaan. Er bestaat al wel een oplossing om met minder poelies meer randapparatuur aan te drijven, dat is de multiriem.
Of gewoon grotere turbo, i.c. en/of turbodruk. Dan merk je dat minieme verschil van die ene sleuf extra op je krukaspoelie ook niet.
Antwoord
Volgens mij heeft Chilm dat allemaal al en is-ie nu op zoek naar de marginal gains.

Ik persoonlijk vind mijn 144 herrie genoeg maken, als ik vrachtwagens bij probeer te houden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Google eens goed, verwacht een vermogenswinst van +-0,01pk.
Met een lichtgewicht vliegwiel haal je niet eens echt meer vermogen, het enige wat erop voorruit gaat is gasrespons.
En een vliegwiel is kracht x arm dus als je daar 1kg vanaf haalt van de buitenzijde, scheelt dat een stuk meer
Denk dat het veel moeite is voor echt totaal niks, maak maar een video van voor en na hoe de motor reageert.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
boedr schreef:Google eens goed, verwacht een vermogenswinst van +-0,01pk.
Met een lichtgewicht vliegwiel haal je niet eens echt meer vermogen, het enige wat erop voorruit gaat is gasrespons.
En een vliegwiel is kracht x arm dus als je daar 1kg vanaf haalt van de buitenzijde, scheelt dat een stuk meer
Denk dat het veel moeite is voor echt totaal niks, maak maar een video van voor en na hoe de motor reageert.

Uhm... ik denk dat je je toch even beter in moet lezen, no offence. Rolleyes

Hier of hier...
Antwoord
Marc1970 schreef:Ik persoonlijk vind mijn 144 herrie genoeg maken, als ik vrachtwagens bij probeer te houden.

:lol:

@DennisvdB : hoe bevalt het verder tot nu toe?
Antwoord
maar die links zijn allebei anders dan wat jij aan het doen bent.. allebei met een andere ratio dus de verbruikers worden minder gebruikt en ja dan heb je idd minder weerstand, meer wielPEEEEKAAAAS!!! maar geen DINPEKAAAS.
Ik zie de dyno's wel tegemoet, ik blijf erbij vliegwiel goed afdraaien (en balanceren) heeft meer nut.
Want het meeste gewicht zit punt 1 op een korte arm van de krukas punt 2 het meeste gewicht zit in de buurt van het blok en niet bij de radiateur dus een kg ga je er niet gemak afkrijgen.

Kijk deze serie eens dan zie je hoe sommige dingen in de praktijk tegenvallen.
https://www.youtube.com/watch?v=xkPv3IHxdM8
Ben met een hele studie bezig om te kijken hoe we 250+ pk uit een NA b30 blok gaan halen dus doe echt wel mijn leeswerk.

Goed ik weet toch niet wat ik doe, succes met de ombouw ik wildde je enkel behoeden voor verspilde moeite tijd en geld.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
boedr schreef:Kijk deze serie eens dan zie je hoe sommige dingen in de praktijk tegenvallen.
https://www.youtube.com/watch?v=xkPv3IHxdM8
Ben met een hele studie bezig om te kijken hoe we 250+ pk uit een NA b30 blok gaan halen dus doe echt wel mijn leeswerk.
Leuk zeg! Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulp gezocht ivm ombouw kabelboom b230fk (in 240) 240fun 15 18.185 8 May 2014, 17:01
Laatste bericht: 240fun

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)