Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Volvo 142 B23 schreef:Ik heb ooit eens een lijmtang geofferd. Stukje pijp open zagen/slijpen. Deze op de lijmtang gelijmd. Prima klepveertang.
..goeie..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
anywho, dit zijn de kleppen van het 'gele' blok, en het motor nr..


[Afbeelding: DSC_0314_zpsm5aytbcu.jpg]


[Afbeelding: DSC_0298_zps4srnaqaf.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
...is dit de grootste overmaat..?


[Afbeelding: DSC_0309_zpsermhkmww.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Zou best eens kunnen. Op te lossen met b21 zuigers ;-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
B20 498250? Dat is een 'A'
Antwoord
Volvo Eindhoven schreef:B20 498250? Dat is een 'A'
..nou, dat haal ik er niet uit, het lijkt nog het meest op een rijtje dichtgeslibde 8-en of 0-len..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Zou best eens kunnen. Op te lossen met b21 zuigers ;-)
ja inderdaad, blijkbaar is 60 het grootste.. als ik het goed lees zie ik 90386, en B21 is 92.. Blijft er dan genoeg vleesch over en hoe wordt de boel aan elkaar 'geknoopt'?

Ergo, wat heb ik allemaal nodig voor de truuk..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Je hebt scherpgesteld op het verkeerde nummer, dat onderste onleesbare is het nummer van het gietstuk, daarboven staat 49 gegoten en 8250 ingeslagen, een B20A. Vrij recent nummer, dat past wel bij de cilinderkop ongeveer.

Die kop ziet er bruikbaar uit, de vreemde vlekken zijn van koelwater. Zuigers zitten er zo te zien nog niet heel lang in, meest zit er een dikke laag koolkoek op.

Voor de B21 truuk heb je een 8 bouts krukas nodig, en de zuigers+drijfstangen van een B21.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Je hebt scherpgesteld op het verkeerde nummer, dat onderste onleesbare is het nummer van het gietstuk, daarboven staat 49 gegoten en 8250 ingeslagen, een B20A. Vrij recent nummer, dat past wel bij de cilinderkop ongeveer.

Die kop ziet er bruikbaar uit, de vreemde vlekken zijn van koelwater. Zuigers zitten er zo te zien nog niet heel lang in, meest zit er een dikke laag koolkoek op.

Voor de B21 truuk heb je een 8 bouts krukas nodig, en de zuigers+drijfstangen van een B21.
Die zuigers die je ziet zijn er in 1991 in gegaan, da's de binnenkant van het vorige blok uit de groene 144, en daarvoor uit m'n vorige 144.. het revisie bedrijf vroeg me om uit te kijken naar die nr's omdat ik aangaf dat ie dus al ens gereviseerd is... en je hebt gelijk, met een beetje remmenreiniger kwam het al los, ik heb het leesbaar gemaakt door er met een messing drevel over te vegen..

De kop die op de foto staat is van de originele die nu nog half in de 142 hangt, en daar zit veel meer koolaanslag in..

Maar goed, zuigers en drijfstangen 13 in een dozijn, krukas weer duur..

En dan te bedenken dat ik alleen maar de kop wilde overzetten.. :mad:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Er is een goedkopere truuk, dan haal je de voering van bovenuit de B20 drijfstangen, en dan past de B21 zuigerpen erin. Dat wordt dan een perspassing die de zuiger op z'n plek houdt, semi-floating (de zuiger van de B20 is onder en boven los, floating). https://en.wikipedia.org/wiki/Gudgeon_pin

Walrus3 op brickboard heeft daar een motor mee gebouwd, hier heb je hem: https://www.brickboard.com/RWD/volvo/148...s_b20.html
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.510 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)