Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Ja zelf even steuntje tekenen en laten frezen, is geen rocket science!

Ooit met driften tegen een boom tot stilstand gekomen. Mss dat ik de foto nog op de pc heb staan, stonden eerst op forum via imageshack. We hebben toen de auto al flink moeten fatsoeneren

Sent from my iPhone using Tapatalk
Antwoord
Boxter klauwen?
Antwoord
Nee zijn geen Boxster klauwen.

Deze destijds nieuwe klauwen hadden 1 dag Niederrhein meegemaakt (!)
Antwoord
DennisvdB schreef:Nee zijn geen Boxster klauwen.

Deze destijds nieuwe klauwen hadden 1 dag Niederrhein meegemaakt (!)

? wat weet jij wat ik niet weet. Ik weet dat ze van een evo 6 of 7 afkomen en idd te warm zijn geworden.
Antwoord
Zo de afgelopen weken were wat gedaan. Zo heb ik een originele 244 turbo van een kamaraad leeg getrokken voor onderdelen. Auto lag in de kreukels. Ook een setje Koni geel in ruil voor onderdelen.

[Afbeelding: Foto-4KHP8Z3A-D.jpg]

Ook is de auto naar de richter.

[Afbeelding: Foto-LRRFHEMZ-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-OHO7EBXM-D.jpg]

Daarnaast al wat rondgekeken voor beugels om de brembo remklauwen te monteren. Weet iemand waar ik de specs van de R klauwen van Volvo kan vinden dan weet ik namelijk of de bout gaten overeenkomen?

[Afbeelding: Foto-BSTMUAXQ-D.jpg]

M90 van een S90 gemonteerd om te kijken of bouten patroon ook daadwerkelijk overeenkomt.

[Afbeelding: Foto-O8BX3WSU-D.jpg]

Binnenkort maar eens een vliegwiel monteren om de motor een keer rond te gooien.
Antwoord
nick740 schreef:......

Daarnaast al wat rondgekeken voor beugels om de brembo remklauwen te monteren. Weet iemand waar ik de specs van de R klauwen van Volvo kan vinden dan weet ik namelijk of de bout gaten overeenkomen?

[Afbeelding: Foto-BSTMUAXQ-D.jpg]
.......

Ik weet niet waar je dat kan vinden, maar ik heb een set s60r klauwen voor de voorkant thuis liggen. Ik ben vrijdag weer thuis en dan kan ik het voor je opmeten als dat helpt?
Antwoord
NiKondoo schreef:Ik weet niet waar je dat kan vinden, maar ik heb een set s60r klauwen voor de voorkant thuis liggen. Ik ben vrijdag weer thuis en dan kan ik het voor je opmeten als dat helpt?

Dat zou ik enorm waarderen, dan kan ik namelijk kijken of ik dezelfde beugels kan gebruiken als voor de R klauwen.
Zou je dan ook kunnen kijken naar de offset, Dus hoe ver de boud gaten liggen ten opzichte van de hart van de klauw. dus in de richting waar de remschijf doorheen gaat.

Alvast bedankt voor de moeite
Antwoord
[ATTACH=CONFIG]4698[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4699[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]4700[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4701[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]4702[/ATTACH]
Ik zie dat de laatste foto een beetje onduidelijk is, maar ik meet een offset van 20 mm
Als je nog meer maten nodig hebt of er is iets onduidelijk dan hoor ik het wel

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
NiKondoo schreef:Ik zie dat de laatste foto een beetje onduidelijk is, maar ik meet een offset van 20 mm
Als je nog meer maten nodig hebt of er is iets onduidelijk dan hoor ik het wel

bedankt voor de moeite, Ik weet nu dat ik zelf beugels moet maken en niet de beugels kan kopen voor de R-klauwen. De Brembo klauwen die ik heb liggen hebben een steek van 152mm. Als de auto terug is van de richter zal ik met een setje R-schijven eens kijken hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Ik zal van te voren de originele klauwen vergelijken met die van de Brembo's dan kan ik misschien al beugeltje op tekenen.
Antwoord
Zo gister even bij de richter wezen kijken. Echt goed werk door autoschade Mosman uit Helmond Ze zijn bijna klaar. Waarschijnlijk vrijdag of volgende week maandag ophalen.

[Afbeelding: Foto-A4ASHGX6-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-DKEI4PKT-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-KJ4K8JOK-D.jpg]

Radiator balk er nog tussen en de auto kan terug om alles pas te gaan maken.

[Afbeelding: Foto-3FJMMDI3-D.jpg]

Ondertussen ook achterste krukas-keering gemonteerd. Daarnaast ook vliegwiel zuiver gemaakt en gemonteerd. Dit om de motor binnenkort rond te gooien. Er zit een lichte slijtage rand in het vliegwiel en ook enkele haarscheurtjes. Vliegwiel toch maar een keer afdraaien maar is voor nu nog niet nodig!

[Afbeelding: Foto-QGJPFCY7-D.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.360 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.610 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.114 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.836 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.882 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.490 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.384 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.797 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)