24 May 2015, 15:32
Ik ben voornemens de ditributieriem van mn 240 D6 te gaan vervangen. Helaas kan ik weinig info hierover vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen waar ik op moet letten.
info distributieriem vervangen 240 GLE D6
|
24 May 2015, 15:32
Ik ben voornemens de ditributieriem van mn 240 D6 te gaan vervangen. Helaas kan ik weinig info hierover vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen waar ik op moet letten.
25 May 2015, 22:52
Hallo Rene,
Kijk maar eens hier; http://www.k-jet.org/documents/greenbook...2+-+Engine De Greenbooks zijn een begrip, het zijn namelijk de originele (groene) werkplaatshandboeken. Even tussen de motoren de jouwe zoeken D20 D24 dus. D20 is de 5-cilinder versie van jouw 6-cilinder. Ik heb er diverse gedaan, wat je in elk geval nodig hebt is een meetklokje met houder en een kaliber (mooie term voor een vlak stukje staalplaat) waarmee je de nokas op nul zet. In grote lijnen begin je bij je krukas op merkteken te zetten, je nokas te blokkeren en je riem te monteren. Dan zet je je brandstofpomp op tijd, iets dat je zeker niet moet onderschatten/verwaarlozen. Een paar keer goed het greenbook lezen is een goede voorbereiding. groet, Jan |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|