Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
hoe ie zich gedraagt zal morgen blijken, dan ga ik ermee verder, hopen dat het allemaal functioneert.. daarna komt de nokkenas aan de beurt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
..hoe zit dat ook alweer met het typeplaatje..? daar kun je als het goed is ook de motor uitvoering uit opmaken toch..?

[Afbeelding: DSC_0010_zpsazahomx8.jpg]
Antwoord
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN.html
Antwoord
Dopski schreef:http://www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN.html
..staat er niet tussen, nr.4 is de motor, en wel nr. 1, dat zal uieindelijk A zijn verwcht ik.. 3 is B.. Wat niet opduikt is D..
Antwoord
...lopen ? ja..

..hoe..? veelste hoog.. :frown: alles is afgekoppeld en losgedraaid, zakken ho maar..

Hij startte direct, en wel zonder choke, wat zoveel zal betekenen dat er teveel benzine binnenkomt, = sproeier afstelling verwacht ik.. De buizen kan ik nog wel per bv 1/8e slag verdraaien en zien wat ie doet, maar of daar 1500 toeren mee valt te knippen betwijfel ik..

..gelijk met de onderzijde..

[Afbeelding: DSC_0001_zpsanwpi1mw.jpg]

...-3mm onder oppervlak..

[Afbeelding: DSC_0002_zpsf7zqmbq1.jpg]

...in elkaar zetten, kom er achter dat er een veer mist.. dus maar zolang een Stromberg-exemplaar..

[Afbeelding: DSC_0005_zpse7zy57yj.jpg]

[Afbeelding: DSC_0008_zpsyxihth5w.jpg]

...alle afstellingen zolang ff los...

[Afbeelding: DSC_0006_zpspacy0fx7.jpg]

[Afbeelding: DSC_0006_zpspacy0fx7.jpg]

..eerst ff 'vol' gestart en weer aangesloten, sleutel om en lopen, daar wordt ik dan wel vrolijk van, jammer dat ie probeert op te stijgen..

[Afbeelding: DSC_0009_zpsuhaqs6oy.jpg]

[Afbeelding: DSC_0011_zpsatwrdmyc.jpg]

...nee, niks aan de hand, da's bandenzwart...
Antwoord
ok, sproeierbuizen weer op 3mm, sproeiernaalden 1mm onder oppervlak gezet, hij loopt stationair maar nog te rijk, en schommelt er op los.. (motorsteunrubbertestmodus..) De boel moet even afkoelen om het stangenstelsel af te stellen, nog eerst ff verder lezen in opa Haynes of ik iets vergeten ben..

kan valse lucht versnellen veroorzaken..? Enige optie daarin zijn de rollagertjes op de klepasjes ipv lagerbusjes.. Het zijn overigens wel vloeistofdichte microlagertjes en zou goed moeten gaan..
Antwoord
Valse lucht of de vlinderkleppen zelf die niet goed afsluiten (te veel links rechts of boven onder) misschien even schroefjes los en weer vast.
3mm onder het oppervlak is misschien ook wat veel. Volvo heeft het zelf over gelijk met de brug en dan 2,5 slag indraaien (p2:53 van de pdf/greenbood die ik al postte).

Of veer te slap waardoor de zuiger te makkelijk omhoog gaat? Zeker met de dempers eruit.
Antwoord
Dopski schreef:Valse lucht of de vlinderkleppen zelf die niet goed afsluiten (te veel links rechts of boven onder) misschien even schroefjes los en weer vast.
3mm onder het oppervlak is misschien ook wat veel. Volvo heeft het zelf over gelijk met de brug en dan 2,5 slag indraaien (p2:53 van de pdf/greenbood die ik al postte).

Of veer te slap waardoor de zuiger te makkelijk omhoog gaat? Zeker met de dempers eruit.
..ff lezen weer..

Edith.. daar staan de HIF6 exemplaren niet in, het sproeiergebeuren zit anders in elkaar..
Antwoord
3 mm is basis afstelling, zet de sproeiers eens op 1,5 mm. Bij het draaien van de motor de sproeiers gelijkmatig omhoog draaien tot de motor vertraagd in toeren. Op de foto's van de carbu zie ik dat de aanslagvijzen voor de regelingen van het verhoogt toerental tijdens het optrekken van de choke te ver ingedraaid zijn, dit kan het hoog toerental verklaren. Speling tussen aanslagvijs en aanslagpunt is ongeveer 1tot 1,5 mm .
Antwoord
johan laveyne schreef:3 mm is basis afstelling, zet de sproeiers eens op 1,5 mm. Bij het draaien van de motor de sproeiers gelijkmatig omhoog draaien tot de motor vertraagd in toeren. Op de foto's van de carbu zie ik dat de aanslagvijzen voor de regelingen van het verhoogt toerental tijdens het optrekken van de choke te ver ingedraaid zijn, dit kan het hoog toerental verklaren. Speling tussen aanslagvijs en aanslagpunt is ongeveer 1tot 1,5 mm .
...dus deze op 1,5.. Dat zou dan overeenkomen met de 2,5 slag die Doppie al opmerkte..

[Afbeelding: DSC_0002%20e_zpszuivbgyp.jpg]

...en deze zaten tijdens de laatste 'test' al zover uitgedraaid dat ze niets raken..

[Afbeelding: DSC_0006%20e_zpsx8utw41n.jpg]

..morgen nog maar ens proberen..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.587 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)