Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Mbt een B230f met verdamper , mijn 940 heeft een b230fb met G1 achtig gas systeem. G2 maar computer er tussen uitgehaald. Zit gewoon tussen inlaatspruitstuk en luchtslang een ring verdamper.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ok nice. Dat is gewoon een simpel verdamper systeem zonder regelkleppen en toestanden (gewoon alleen een verdamper, mengstuk en schakelaartje)?
Heb je een merk of fototje?
Berichten: 470
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
Volgens mij heb ik ook nog een verdamper en mengstuk liggen van de b230f (mijn sloper reed op gas, voordat ik hem kocht).
Ik heb alles (met het b20f lpg-systeem) bij elkaar in een doos gemikt.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
19 April 2015, 20:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 April 2015, 20:07 door Dopski.)
Verdamper heb ik al, en nog een reserve. Maar als je dat mengstuk van de hand wil doen heb ik wel interesse.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Dopski schreef:Verdamper heb ik al, en nog een reserve. Maar als je dat mengstuk van de hand wil doen heb ik wel interesse.
Serieus vorige week in de oudijzerbak gegooid. Verdurie. De radiateurbalk overigens ook hihi.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Dop' zal zo een foto maken. Gewoon een verdamper met een magneet schakelaar. Is beschikbaar.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Drk schreef:Serieus vorige week in de oudijzerbak gegooid. Verdurie. De radiateurbalk overigens ook hihi.
Pot venturi nog an toe.

. NP had zelf hetzelfde gedaan denk ik.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
24 April 2015, 22:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 April 2015, 22:13 door Dopski.)
Dopski schreef:Het is vrij makkelijk om een connectortje in de grote ECUstekker erbij te prikken. De positie voor de koudestart injector was nog vrij, en dan klik je hem er zo in. Die connectors/pinnetjes worden vrijwel overal in de 740 kabelboom gebuikt en ook de vochtbestendige schuifstekkers voor op de injector zitter er voldoende op. Dus zo gepiept. Heb er helaas geen plaatjes van gemaakt. Zal ik nog wel even doen voor de liefhebbers.
Bij deze:
![[Afbeelding: th_20150424_123333_zpsuhppfvc8.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_20150424_123333_zpsuhppfvc8.jpg)
schroefje op de kopse kant eruit en je schuift de bovenkant van de stekker er zo af.
Kammetje eruit:
Met een klein schroevendraaiertje druk je het weerhaakje in (schroevendraaiertje tpv het uitstulpingkje)
En dan heb je zulke connectortjes. En die zitten dus op meerdere plekken in zon kabelboom, die kan je er dus bij prikken in de lege gaatjes van de stekker.
En voor de liefhebbers de binnenkant van een benzinetank met een pompje erin, eigenlijk gewoon een soort conservenblik met gaatje in de bodem.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
4 May 2015, 18:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 May 2015, 22:05 door Dopski.)
Ivm een paar daagjes weg niet zoveel kunnen doen.
Het schutbordpaneel van een moderne volvo past helaas niet in een oudere carrosserie.
De bevestigingspunten zitten op dezelfde plek alleen zit de "vouw" net op een andere plek. Ik heb zitten denken om een opvulstukje daarvoor te maken maar makkelijker was om het oude paneel om te bouwen (gat van 50mm erin en beugeltjes overzetten). Er zit in het moderne blok ook nog een zwaar stuk metaal aan het paneel gemaakt, waarschijnlijk om resonantie geluid tegen te gaan. Dat blok heb ik nu nog niet gemonteerd komt misschien nog.
Oud en nieuw naast elkaar:
Kortom; doorvoer is er, ontstekingscomputer hangt,
nu alleen nog een goeie plek vinden voor de ECU. En kabels naar voeding en brandstofpompen enzo nog natuurlijk (maar ook die moeten eerst hun plekje vinden)...
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
De 740 voorzien van een subtiel randje :redface:.
Een hoop passen, meten, afplakken, -tekenen en boren verder;
Op de 240 paste hij volgens mij ook vrij aardig, maar dan moet hij wat meer in een ronding gebogen worden.