Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geleverde interieuren
Beste 200 liefhebbers,

De Thuurbo staat inmiddels bij de lasser (verhaaltje komt er aan!). Tijdens het demonteren viel me op dat diverse interieurdelen zwart zijn gespoten :twisted:

Ik twijfel dus of ik het interieur ga opknappen (beige Pullmann met slechts 1 scheurtje in de bestuurdersstoel) of dat ik op zoek moet naar een compleet interieur.

Ik heb al diverse uren gezocht, maar ik kan het niet vinden... Er zijn genoeg folders op de markt, maar ik heb geen idee welke mij het beste inzicht biedt.. :oops: Dus:

Wie weet in welke uitvoeringen het interieur leverbaar was??

Liefst zoek ik foto's zodat ik kan kijken naar welke onderdelen ik op zoek moet. Denk aan: wielkastbekleding achter, achterbank, stoelen en hoofdsteunen, deurpanelen en de panelen onder het dashboard.

Gr :?:

[edit] Het gaat dus om een NLse 1984'er 240 GLT Overdrive Turbo Estate in de kleur zwart metallic [/edit]
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
volgens mij heb je dan een kleurnr 197? Da's een kleur die op de turbo tot (en met?) 1984 werd geleverd. Mijn broertje heeft dezelfde van 1983 en daar zit het originele beige interieur in (met zwart dashboard). Het is niet echt een velours stof, meer ribachtig.

Als je wilt weten hoe dat er origineel uitziet, dan moet je 'm even een mailtje sturen en vragen of ie een paar foto's wil maken (woutersprangers@gmail.com).

Volgens mij is behalve de dash bijna alles beige.

Enige goede andere alternatief bij zwart metallic is vlgs mij beige leer. Rest staat niet echt.
Antwoord
by the way de kleurcombinaties die ik ken voor de turbo:

stof:
grijs pullmann icm met zwart interieur (bijv. Henqui)
blauw pullmann icm met blauw interieur en zwarte dash (bijv. ex TWolff)
beige pullmann en beige rib icm met beige interieur en zwart dash (bijv. mijn broertje)

leer:
zwart leer icm zwart interieur (mijn turbo-project, maar orig was die blauw pulmann)
beige leer icm met beige interieur /zwart dash (bijv Mado)

Hemelbekleding schijnt ook voor de Estate in een paar gevallen zwart te zijn geweest. MAar bij welke interieuren???? Ik heb 'm nog nooit gezien.
Antwoord
volgens mij heb je zwart met zwart,blauw velours met blauw,dasboard blijft dan zwart,beige velours met beige,dashboard blijft zwart,en ook onder aan de deuren blijft zwart,en beige leer,zelfde verhaal,vanaf 86 deed de onderste helft van t dasboard wel mee met blauw of beige,de rest van t plastic en t tapijt zijn er volgens mij in blauw,zwart en beige,zoveel smaken zijn er dus niet eens,grijs velours van latere datum ging ook met zwart plastic.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
he jij ook hier?
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
ja, en met hetzelfde antwoord Big Grin
Antwoord
geinig he
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
als t niet perse orgineel hoeft was er later wel n mooi grijs velours interieur met zwart wat best mooi was
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
Volgens mij tweekleurige dashboards vanaf model '84; daarvoor altijd zwart
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Wat is dit draadje waardeloos zonder foto's :lol: :lol: :lol:

Ik had nog bericht van een folderverzamelaar:
Citaat:Ik heb veel van die folders wel, doch een 240 GLT Turbo folder heb ik niet. Volgens mij bestaat die ook niet. Ik heb wel de folders van 1984 en 1985 even bekeken. In de eerste folder komt zwart-metallic (197) als kleur nog voor. In de tweede niet meer. In 1984 werd de turbo geleverd met pluche of met leer. Pluche in twee kleuren 705 grijs en 706 blauw. Leer in 700 zwart en 701 beige. De zwarte metalic turbo werd standaard geleverd met 705 pluche en 701 beige leer.

De omschrijving is me nu duidelijk, alleen de uitvoering van Henqui valt niet binnen deze beschrijving.... :?:

Volgens mij zijn foto's genomen vanuit de achterklep (Estate) het duidelijkst.

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)