19 December 2014, 22:18
.. zonet een bijna-dood-ervaring: trap het rempedaal zo naar de bodem met maar amper tegendruk of vertraging van de oto (!). Voorzichtig naar een brug gereden en de diagnose: remklauw rechtsvoor kapotstuk :'( .. en het hele wiel prachtig glimmend van de remvloeistof natuurlijk ..
Nu waren de (inmiddels vervangen) remblokken scheef afgesleten en was het bij het vervangen daarvan al wel wijs geweest om de hele boel te vervangen, maar da's nu onvermijdelijk. Om te voorkomen dat ik (binnenkort?) met de linker voorzijde dezelfde hartkloppingen krijg, wil ik beide zijden wel graag vervangen. Dus:
Wie helpt me aan een (stel) remklauw(en) voor m'n tunnel?
Hij is uit 1980 en uit Californië, de (niet geventileerde) schijven zijn nog voldoende (dik en vlak) en de blokken, zoals gezegd, al vervangen.
Ik zag overigens gereviseerde te koop bij verschillende adresjes (ScandCar, NordiCar, EstateServices), maar met verschillende onderdeelnummers: 1330303, 1330304, 5002024, 5002025, 5002026, 5002027; wat is het verschil (als ik ze daar zou halen)?
Als dat past, kom ik ze graag morgen, overmorgen of maandag bij je oppikken (want ik wil snel weer rijden ;-) ). Dankjewel alvast!
Nu waren de (inmiddels vervangen) remblokken scheef afgesleten en was het bij het vervangen daarvan al wel wijs geweest om de hele boel te vervangen, maar da's nu onvermijdelijk. Om te voorkomen dat ik (binnenkort?) met de linker voorzijde dezelfde hartkloppingen krijg, wil ik beide zijden wel graag vervangen. Dus:
Wie helpt me aan een (stel) remklauw(en) voor m'n tunnel?
Hij is uit 1980 en uit Californië, de (niet geventileerde) schijven zijn nog voldoende (dik en vlak) en de blokken, zoals gezegd, al vervangen.
Ik zag overigens gereviseerde te koop bij verschillende adresjes (ScandCar, NordiCar, EstateServices), maar met verschillende onderdeelnummers: 1330303, 1330304, 5002024, 5002025, 5002026, 5002027; wat is het verschil (als ik ze daar zou halen)?
Als dat past, kom ik ze graag morgen, overmorgen of maandag bij je oppikken (want ik wil snel weer rijden ;-) ). Dankjewel alvast!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.