Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
264........wat nu?
Hallo allemaal,

mijn naam is Sander van Buiten en ik ben in het verleden vrij actief geweest op dit forum. Nadat (de voor ultieme 2-serie) mijn 264 anderhalf jaar geleden na het overlijden van mijn vader in de stalling 'verdween', werd het helemaal 'stil'.

Begin augustus kreeg ik te horen dat de stalling werd verkocht en de auto daar dus weg moest. Met een bevriende garagehouder (waar mijn andere 'liefde' in onderhoud is) de auto verplaatst naar zijn garage. Een eerste inspectie op de brug leverde de nodige roest aan de bodem op, ernstig vervuilde olie, een compleet leeg koelsysteem en nog wat kleinigheden op. Na het verversen van de olie en het vullen van het koelsysteem liep de auto gelijk weer vrij aardig. Flink warm laten draaien leverde op het eerste gezicht geen extra narigheid op.

En dan nu de grote vraag: wat moet/ga ik er mee doen? Ik heb de auto inmiddels al ruim tien jaar en wil m eigenlijk niet kwijt, maar zie ook wel op tegen een (rigoreuze) opknapbeurt/restauratie. Om de druk voor mezelf wat op te voeren, heb ik de afgelopen week voor een zacht prijsje een 'broertje' voor m gekocht....... Deze auto heb ik rijdend (maar daar is ook alles mee gezegd.......) opgehaald.

Alhoewel ik er geen 'prijsvraag' van ga maken, zijn al jullie ideeën/tips/ervaringen van harte welkom....

voor mij zijn de opties voorlopig:

1. Niet aan beginnen en beide auto's wegdoen
2. Allebei weer de stalling in
3. De 'jongere' auto strippen voor de specifieke onderdelen en de rest verkopen/naar de sloop
4. 'Mijn' auto opknappen (icm optie 3).

Bij optie 4 lijkt het mij het leukste om de auto met behoud van het originele uiterlijk en interieur waar mogelijk (passend) te moderniseren.

ik voeg wat foto's bij en zal jullie op de hoogte houden. En zoals gezegd: alle (wilde) ideeën zijn welkom.
Antwoord
P.s: 'ideaal' dat foto's uploaden via je iPad...... Volgen zsm...
Antwoord
Meer informatie nodig:

Wil je een goede 264 als dagelijks vervoer gaan gebruiken? Wat is je budget? Wat zegt de vrouw ervan?
Optie 1 is altijd verstandig.
Optie 2: daar wordt niks en niemand beter van.
Optie 3: verkoop levert niks op
Optie 4: kost veel tijd/geld/energie/relatie. Vandaar de vragen. Wink
Antwoord
Ik heb de 264 van 2003 tot en met 2006 als dagelijkse en enige auto gebruikt, dus ik heb wel wat ervaring/ben wel wat gewend. Dat verkoop niks oplevert, weet ik. Dat is ook zeker geen doel (voordeel: mijn 'nieuwe' was ook bijna te geef) dat zou alleen zijn om andere liefhebbers aan wat spullen te helpen.

Mijn vriendin vindt t allemaal prima en de Volvo een mooie auto.

ik zou de 264 t liefst samen met mijn Jaguar XJS 'dagelijks' inzetten, vooral als er wat meer ruimte nodig is (twee opgroeiende kinderen die de helft van de tijd bij ons zijn). Dat betekent dat de betrouwbaarheid redelijk tot goed moet zijn maar de auto hoeft zeker niet naar 'concoursstaat'. Enige 'luxe' wens die ik heb, is dat ik de airco uiteindelijk weer aan de praat wil krijgen.

een planning heb ik (nog) niet.
Antwoord
Het is voor een buitenstaander moeilijk in te schatten hoe ver je emotionele binding met de auto gaat, en dus moeilijk om je advies te geven wat te doen.

Maar neem in ieder geval ter harte wat Stinky schrijft bij optie 4 want je ziet zo vaak half afgemaakte projecten waar mensen al een hoop geld en energie in hebben gestoken en die dan toch uiteindelijk op de sloop belanden. Zonde...
Antwoord
foto's 1

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Ziet er op het eerste gezicht niet uit als een auto waar heel veel werk aan nodig is.
Antwoord
T uploaden van foto's lukt me nog niet echt.... (ook niet met de handleiding van het forum), wordt vervolgd.....

Ik zal proberen wat meer 'richting' aan te geven want zo is het inderdaad wel erg breed/vaag.

- De band met 'mijn' ouwe 264 is vrij sterk, vandaar dat ik ook (nog) geen afstand wil doen.
- De andere auto heb ik erbij gekocht om de druk wat op te voeren.
- De nieuwe ga ik sowieso niet opknappen want dat is niet 'mijn' auto en daar is ie ook niet mooi/goed genoeg voor. Dat wordt dus strippen en de 'resten' gaan weg.
- Ik heb/neem de tijd om mijn auto beter te bekijken.

Ik zal jullie 'stap-voor-stap' laten meekijken en dan (gerichter) advies vragen!
Antwoord
Kijken of dit werkt:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KZ7OU6HJ
Antwoord
Dat werkt idd. Ik upload mijn foto's via tapatalk dan beantwoorden en dan met paperclip foto bijvoegen. Komt hij meteen bij je tekst te staan
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)