6 August 2014, 17:12
Setje D5 sputterlagers? wel prijzig hehe.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
De frikandel (de witte 242)
|
6 August 2014, 17:12
Setje D5 sputterlagers? wel prijzig hehe.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
6 August 2014, 18:28
Jw240 schreef:Setje D5 sputterlagers? wel prijzig hehe. Hij had idd een setje sputterlagers geadviseerd, van een t6 hadden ze geen set alleen van een t5 (is dezelfde maat). Dus nu moet ik een dubbele set kopen, maar hij zou er een mooi prijsje van maken. Dus als je intresse hebt in sputterlagers dan hoef je maar een set te kopen kun je de laatste aanvullen met de al extra gekochte set. Set lagers ging me rond de 350 euri kosten (inclusief sputterlager)
Ja, T5 en ook D5 is gelijk.
Misschien is er iets uit te wisselen, heb ergens eens een zelfde onderdeelnummer en maat gevonden voor een kleine Scania diesel, die gebruikt dezelfde sputterlagers. Maar was toen even duur. Bedankt voor het aanbod. Blok ziet er echt mooi uit! EDIT: Jouw blok ziet er van binnne ook weer behoorlijk anders uit. Andere oliesquirters (heb een blok met een apart oliekanaal en een drukregelklep net schuin onder de waterpomp, niet extern bevestigde squirters), andere vorm blok tussen de krukastappen etc. Maf.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
7 August 2014, 19:30
Jw240 schreef:Jouw blok ziet er van binnne ook weer behoorlijk anders uit. Andere oliesquirters (heb een blok met een apart oliekanaal en een drukregelklep net schuin onder de waterpomp, niet extern bevestigde squirters), andere vorm blok tussen de krukastappen etc. Maf. Ik heb waarschijnlijk een van de eerste types t6 motoren misschien dat daar het verschil in zit.
7 August 2014, 19:33
Vandaag even een paar uur bezig geweest met het schoonmaken van de zuigers en zuigerveren. De olieschraapveren zaten helemaal dichtgekoekt. Deze konden onmogelijk olie afvoeren. Zie hier het resultaat.
![]() ![]() ![]()
9 August 2014, 23:42
Gisteren de inlaat kleppen terug gezet. Bij monteren de wanden van de klepstoters een klein beetje beschadigd, dit zal hopelijk geen problemen met zich meebrengen,?. Ik zal mijn gereedschap even aanpassen zodat ik de wanden van de uitlaat kleppen niet zal beschadigen.
![]() Enige nadeel van zo'n 6 cilinder is dat alles keer honderd miljoen miljard is. Er lijkt ook geen eind aan te komen als je die kleine ..... klepspietjes moet bevestigen. Een 8 klepper is nog te doen. ![]() Spruitstuk ook even onderhanden genomen. ![]() ![]() Ideaal spruitstuk om in de toekomst nog iets moois te fabriceren ![]() alle boutjes die direct zichtbaar zijn even mooi van een nieuwe laag zwart voorzien. ![]() ![]() Motorsteunen waren al gestraald door een kameraad. Ook maar even van een beschermlaag voorzien. ![]() resultaat ![]() ![]() Binnenkort de motor vast gedeeltelijk in elkaar zetten. Wel even opzoek naar goede vloeibare pakking. Ik heb iets gehoord over het merk locktide deze zouden hier iets voor hebben. Iemand suggesties of ervaringen? En kijken of ik de drijfstanglager en krukaslager bouten ga vervangen.
10 August 2014, 00:07
Dat groene spul genaamd curil houdt het prima. Hard niet uit!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
10 August 2014, 06:13
Loctite spul werkt prima. Met een rollertje dun erop rollen heb ik gedaan.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
10 August 2014, 19:31
Ik heb bij mijn blokken altijd Curil gebruikt, inderdaad de groene. Werd me aangeraden door monsieur Beyens van ABP, die nogal wat VW-carterhelften voorziet van dat goedje.
12 August 2014, 18:31
skidje schreef:Dat groene spul genaamd curil houdt het prima. Hard niet uit!! Volvo 142 B23 schreef:Loctite spul werkt prima. Met een rollertje dun erop rollen heb ik gedaan. DennisvdB schreef:Ik heb bij mijn blokken altijd Curil gebruikt, inderdaad de groene. Werd me aangeraden door monsieur Beyens van ABP, die nogal wat VW-carterhelften voorziet van dat goedje. bedankt manne ik zal eens gaan kijken komende week. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Mijn witte 240 | Bostel | 10 | 10.976 |
26 July 2018, 08:40 Laatste bericht: Bostel |
|
Drk - Den Witte 2.0 | Drk | 222 | 109.248 |
17 January 2015, 20:50 Laatste bericht: henqui |
|
Witte 240 | DeBruin | 3 | 3.094 |
17 November 2014, 19:18 Laatste bericht: DeBruin |
|
Hajo met zijn witte 240. | TheDrivingDutchman | 86 | 56.607 |
28 February 2014, 20:33 Laatste bericht: TheDrivingDutchman |
|
Een witte reus als oude bekende. | Henkv | 10 | 8.102 |
19 February 2014, 02:30 Laatste bericht: Henkv |
|
Ik en mijn witte Volvo 240 1983 | Wittelimo | 8 | 6.836 |
29 July 2013, 00:02 Laatste bericht: Wittelimo |
|
Mijn blauwe en witte 245 | dens245polar | 0 | 1.881 |
25 June 2012, 21:09 Laatste bericht: dens245polar |
|
De witte baksteen :) | Wottel | 74 | 46.482 |
17 June 2012, 12:07 Laatste bericht: Jambon |
|
Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen | Jeroen V | 183 | 88.321 |
10 June 2012, 16:34 Laatste bericht: Jeroen V |
|
Witte 244 | antraciet | 51 | 29.784 |
10 May 2012, 11:45 Laatste bericht: boeijke |