Berichten: 3
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2010
Ik heb mijn volvo omgebouwd/voorzien van een 531 kop met een Vx3 nokkenas. Hier heb ik veel plezier van zowel op benzine als op LPG. dat beetje extra vermogen kan ik iedereen aanraden en aangezien de kop en nokkenas uit een 940 komt (230FB) is er best goed aan te komen. Nu willen we naar zweden op vakantie en aangezien daar E85 goedkoper is is mijn vraag of ik dat zomaar in de tank kan gooien en of de auto hier goed op loopt. Ik heb verder niks aan de instelling gedaan dus de ontsteking staat nu 3 graden vroeger. Wat ik op internet kan vinden zou het moeten kunnen maar wie heeft hier ervaring mee?
gr, gijs
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
E85 is bijna pure alcohol daar is wel wat meer voor nodig, het is veel 'energiearmer' per ml dan benzine dus de injectie zal danig in de war raken. E10 is nog te doen:
http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/volvo/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Chip voor E85 of ca 40% grotere injectoren. Ik heb een tijd op E85 gereden met 850 turbo injectoren. heel wat meer dan 40% extra maar liep goed. Die injectie kan best wat compenseren.
Zelf van 2007? tot begin dit jaar met E85 gereden en nooit problemen gehad. Geen oplossende leidingen, injectoren bleven goed schoon, geen verstopte filters etc, gewoon prima spul en de motor liep er erg lekker op.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja maar dan moet je wel altijd e85 tanken en niet alleen tijdens je vakantie. Of je moet onderweg injectoren willen wisselen. Neem niet aan dat de computer de 40% grotere injectoren op benzine wegregelt?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
klopt!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni