Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
DennisvdB schreef:Bladveren.

Haha, dit kon ook maar weer van een iemand komen, lilleken djoef

Estoque schreef:Coilovers..

Even wachten totdat Kaplhenke de GAZ coiloverset gaat verkopen, aangezien de dollar / euro koers wat gunstiger ligt dan de pond/euro..

ik wilde sowieso voor Kalphenke gaan, heb je nog wat meer info over die GAZ set. ik kan er zo niets over vinden.
Antwoord
Is van Classicswede.co.UK

Wij hebben het onlangs aangeschaft voor de 240. Is volledig instelbaar qua hoogte en hardheid.

Kostte ons 1400 euro.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:Is van Classicswede.co.UK

Wij hebben het onlangs aangeschaft voor de 240. Is volledig instelbaar qua hoogte en hardheid.

Kostte ons 1400 euro.

Voor mij is de lol - euro verhouding ook belangrijk. Hoeft geen volledig instelbaar te zijn, ik ga er niet specifiek mee racen. Kom rond de 600 euro uit aan onderdelen, heb namelijk nog een setje Koni geel liggen. Dat zou voorlopig goed genoeg moeten zijn.
Antwoord
Om de kosten per uur te kunnen drukken maar eens begonnen met het behandelen van de koets. Had op het forum gelezen hoe ik het beste de koets kon behandelen tegen roest (Fertan). Dus ga ik als volgt te werk.

- rottigheid verwijderen (slijpen) en nieuwe stukken inlassen.
- roest verwijderen
- insmeren met Fertan
- 2K epoxy primer
- ML coating
- Anti steenslag aanbrengen.

Begonnen met de wielbakken. Zo rot als stront aan beide kanten. Ook tussen de koets en reservewielbak was het plaatwerk al aangetast tussen de puntlassen.

[Afbeelding: 720.jpg]

Wielranden aan beide zijden verwijderd, ook aangetast.

Aan de onderzijde waar de tank zit heeft niet genoeg bitak gezeten en daar is meneer roest ook al aan de slag gegaan.

Alle roest verwijderd en Fertan aangebracht.

Daarna door met de kofferruimte. Alles grondig zuiver geslepen en in de Fertan.

Ik heb nog een rotte plek gevonden in de kofferruimte uitkomend in het binnenscherm van de wielruimte, volgende keer fotootje. En de volgende keer natuurlijk de rest.

Dit is trouwens de oude set veren en schokkers.

Antwoord
Schokers zijn niet mooi meer maar ook niet duur.
Maar is sla toch over. Iets zegt me dat ik te weinig tijd heb... en dit toch maar op de overvolle plank blijft liggen.
Op naar de eerstvolgende
Antwoord
Dopski schreef:Schokers zijn niet mooi meer maar ook niet duur.
Maar is sla toch over. Iets zegt me dat ik te weinig tijd heb... en dit toch maar op de overvolle plank blijft liggen.
Op naar de eerstvolgende

Geen probleem, er zijn nog meer gegadigden. De achterveren dienen inderdaad even opgelapt te worden, maar daar is de prijs ook naar.

Afgelopen dagen weer flink aan de gang geweest met de slijpschijf. Auto is nu grondig geïnspecteerd en alle rotte plekken zijn nu hopelijk verwijderd/gevonden. Het lassen kan binnenkort beginnen.

Aan beide kanten de dorpels goed gecontroleerd.
Links alleen het onderstaande weg hoeven slijpen.

Rechts daarin tegen bleek toch al wat verder weg te zijn. Ik dacht een klein gaatje rottigheid. De gehele binnenkant van de dorpel is al aangetast.
Dorpels zaten vol met zand en blad. Waarschijnlijk niet goed behandeld geweest en te lang nattigheid in de dorpel heeft het doen laten broeien.

Ook nog wat rottigheid gevonden in de wielbak Rechts achter

Antwoord
Nicky, lmr heeft nu ook Coilovers voor 2/7/9 serie. ;-)
Antwoord
Zo tijdens de vakantie een paar dagen flink bezig geweest. Tijdens deze vakantie kwamen mijn ouders deze nog tegen tijdens het opruimen van de zolder.
Waar het allemaal mee begon.

[Afbeelding: 360.jpg]

Ik ben samen met vader druk bezig om het onderstel in orde te maken. Rotte plekken die je later toch niet meer ziet daar lassen we gewoon een plaat over, dit hoeft niet strak. Plaatwerk aan de buitenzijde maken we wel zo strak mogelijk om het daarna met plamuur strak te doen treken.

voor

na

Ophang punten van de gordels op de achterbank bleken toch rotter dan eerst gedacht.

Tussendoor alvast wat extra buis uit een oude rally-auto geslepen. Hiermee kan ik de bestaande straks verstevigen.

Daarna de Fertan zuiver geborsteld om er vervolgens de 2K epoxy primer over te zetten. Spuitbussen zijn snel leeg. Deze zal ik in de toekomst dus nog een aantal bij moeten bestellen Wink

Onder de auto zijn we al een heel eind.

van het plaatwerk hebben we tot nu toe aan een kant de reservewiel-bak al geplaatst.

hopelijk in de vakantie de onderkant gekit, gecoat met ML-coating en in de antisteenslag.
Antwoord
nick740 schreef:Zo tijdens de vakantie een paar dagen flink bezig geweest. Tijdens deze vakantie kwamen mijn ouders deze nog tegen tijdens het opruimen van de zolder.
Waar het allemaal mee begon.

[Afbeelding: 360.jpg]

Lol, die gele kraan van Lego Technic heb ik op 28 december 1995 onder de luifel van onze camper in Benidorm in elkaar gezet, gekregen voor mijn 7de verjaardag.

/bedanktvoordeinformatie
Antwoord
Goed bezig! Qua antiroest, verdiep je eens in Mike Sanders fett. Ik gebruik het nu een jaar of 8 en heb daar echt uitstekende resultaten mee behaald. B.v. oude Fransozen die dagelijks ingezet worden gehele jaar door en die ik gedurende meerdere jaren roestvrij heb gehouden dankzij dat spul. Met andere producten zoals Tectyl ML en ook! de Caprotech producten heb ik alleen maar slechte ervaringen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.976 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.248 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.607 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.102 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.836 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.881 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.482 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.321 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.784 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)