Vanochtend viel een rubberen bus (wokkel) onder de 240 vandaan. Ondertussen ontdekt dat deze bij de achterwielophanging hoort. Mijn vraag is hoe krijg ik deze terug gemonteerd en kun je voorlopig zonder?
Dat is een as-stop.
Als je de auto niet bovenmatig laadt ,of als een idioot over verkeersdrempels raast ,dan kan het weinig kwaad dat ie er niet onder zit.
De "wokkel" zit gevulcaniseerd aan een bevestigingsbeugel die nog aan je auto zit waarschijnlijk.
jos245 schreef:Dat is een as-stop.
Als je de auto niet bovenmatig laadt ,of als een idioot over verkeersdrempels raast ,dan kan het weinig kwaad dat ie er niet onder zit.
De "wokkel" zit gevulcaniseerd aan een bevestigingsbeugel die nog aan je auto zit waarschijnlijk.
Hallo jos
Dank voor je antwoord. De bevestigingsbeugel zit er niet meer aan . Het enige wat over is gebleven is de metalen kop waar de wokkel tegenaan wordt bevestigd . In het midden van de kop is een restant van een "pen" te vinden. Hoe werkt het plaatsen van een nieuwe bevestigingsbeugel?
het is een plaatje dat met 2 boutjes tegen je chassisbalk aanzit rubber zit eraan vast inderdaad.
plaatje losschroeven nieuwe halen en het nieuwe paatje met daaraan het rubber weer vastschroeven.
boedr schreef:het is een plaatje dat met 2 boutjes tegen je chassisbalk aanzit rubber zit eraan vast inderdaad.
plaatje losschroeven nieuwe halen en het nieuwe paatje met daaraan het rubber weer vastschroeven.
wel even bekijken of er tussen hetoude plaatje en de balk betonrot zit..
Even hierop inhaken, de 240 van mijn ouders mist opeens ÃÃn zo'n stootrubber. Nu staat het ding al 3/4 jaar geschorst, dus mijn vermoeden is dat ie er al erg lang onderuit mist. Een nieuwe kost best veel, als je het mij vraagt. Goedkoopste is 47,90 bij Scandcar. Ik vind dat persoonlijk belachelijk veel geld voor een stukje rubber wat maar weinig gebruikt wordt, en enkel als functie heeft om een te harde klap op te vangen.
Zijn hier goedkopere alternatieven voor? Of gewoon een goedkoper adres? En kan zo'n stootbuffer zoals op het plaatje (dus soort van 3 ballen op elkaar) vervangen worden door de 'alter 1' variant? De vorm van de onderzijde, de stootzijde, is nogal anders.
Zelf inmiddels na kunnen lezen op de website van de RDW dat een ontbrekend of vergaan stootrubber geen afkeur is.
Ook inmiddels via een Estlands bedrijf een 'Puffer' besteld, voor slechts 7,86 ex verzenden/VAT. Onderdeelnummer klopt wel, toch heb ik sterke twijfels of ik wel het juiste toegestuurd krijg. En of ik überhaupt iets toegestuurd krijg
Levertijd: 11 tot 25 dagen...
Doeke Dobma schreef:Zelf inmiddels na kunnen lezen op de website van de RDW dat een ontbrekend of vergaan stootrubber geen afkeur is.
Ook inmiddels via een Estlands bedrijf een 'Puffer' besteld, voor slechts 7,86 ex verzenden/VAT. Onderdeelnummer klopt wel, toch heb ik sterke twijfels of ik wel het juiste toegestuurd krijg. En of ik überhaupt iets toegestuurd krijg
Levertijd: 11 tot 25 dagen...
Na circa 2 weken kreeg ik een mailtje dat het onderdeel toch niet meer leverbaar was. Ondanks dat er op de website een voorraad van 7 stond, was ie niet op voorraad en wordt ie ook niet meer gemaakt. Hier had ik natuurlijk al een beetje rekening mee gehouden. Verder wel keurig opgelost, ik mocht iets ander uitkiezen of m'n geld terug. Toen iets anders van mijn keuze in werkelijkheid veel duurder bleek te zijn dan de prijs op de website, heb ik gekozen voor geld terug. Er is ook niets afgeschreven van de creditcard, dus het viel mee
Gelukkig hier in de buurt op de sloop nog een hele mooie 'puffer' gevonden.