Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 - 850
#21
Oke, Ruud! Zoals gezegd nog nooit in gereden, maar: weer wat geleerd!
Bedankt! 8)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#22
klopt, dat viel me destijds al zo tegen bij de eerste V70 T5, ik reed met een van de eersten destijds en ik vond TRACS ook niet zaligmakend.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#23
op onze T5 zit ook tracs (laatste 850 t5, automaat), en de tracs is handig als je in de modder staat ofzo, maar om op droog wegdek de grip te houden niet echt. Ik heb het nooit echt geprobeerd bij een staande start, banden zijn te duur. bij 50 km/h kick down geeft nog wel wielspin... op droog wegdek... bij nat weer nog veel erger. de teller zwiept dan al snel tot de 100 km/h 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#24
Vandaag nog R'dam Nieuwegein gedaan en ik kan zeggen: Ook een 140 met een B20(of een Eend) doet de reis net zo snel als een V10 GT enz.:twisted: :evil: :twisted:

:lol:
Gelukkig was ik met een brommert Big Grin
[img][/img]
Antwoord
#25
ruuds70 schreef:
thuur schreef:.....maar je merkt dat Ford toch al wat kostenbesparingen hier en daar heeft ingezet.


Gr 8)

Ten tijden van de 850 was FORD nog een volledige concurrent van VOLVO hoor! Hun bemoeienissen met Volvo is NOOIT tijdens de 850 periode geweest! Dus die kostenbesparingen hier en daar heeft Volvo zelf, zelstandig en door de markt gedicteerd gedaan.
Ford heeft die lijn in meer dan het kwadraat doorgezet, dat wel! Maar aan de 850 zijn ze nooit geweest.

Groet
Ruud

De 850 is helemaal door Volvo bedacht, maar ten tijde van de productie is Ford toch aan het roer gaan staan?


Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#26
Citaat:On March 8, 1999, Volvo shareholders approved the sale of Volvo to the Ford Motor Company. As part of the Ford Motor Company family of brands, the new millennium started very well with the company selling 422,100 vehicles in 2000, a record year. In 2002, the long-awaited Volvo XC90 - Volvo's first true SUV (Sport Utility Vehicle) - was unveiled in Detroit and won Truck of the Year in 2003

bron: http://www.ford.com/en/company/about/brands/volvo.htm

Nee dus...zelfs de (eerste) S80 is nog geheel door Volvo onafhankelijk ontwikkeld. Deze kwam namelijk in 1998 of 1999 op de markt als ik mij niet vergis. De rest daarna heeft een Ford vinger in de pap.

Heeft iemand die (Oranje!) Focus ST gezien nu we het over Ford hebben? Volvo 2.5 5 cil. turbo motor er in van de S40/V50. TopGear was er hilarisch over.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#27
Op die manier is het alleen maar leuk als je als merk bij zo'n groot concern hoort! Je kunt er dus hele mooie dingen meedoen!

(Maar ook hele slechte.................ga maar eens aan die jongens in Engeland vragen.......... :lol: )
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
#28
TheSaint77 schreef:
Citaat:On March 8, 1999, Volvo shareholders approved the sale of Volvo to the Ford Motor Company. As part of the Ford Motor Company family of brands, the new millennium started very well with the company selling 422,100 vehicles in 2000, a record year. In 2002, the long-awaited Volvo XC90 - Volvo's first true SUV (Sport Utility Vehicle) - was unveiled in Detroit and won Truck of the Year in 2003

bron: http://www.ford.com/en/company/about/brands/volvo.htm

Nee dus...zelfs de (eerste) S80 is nog geheel door Volvo onafhankelijk ontwikkeld. Deze kwam namelijk in 1998 of 1999 op de markt als ik mij niet vergis. De rest daarna heeft een Ford vinger in de pap.

Heeft iemand die (Oranje!) Focus ST gezien nu we het over Ford hebben? Volvo 2.5 5 cil. turbo motor er in van de S40/V50. TopGear was er hilarisch over.

Ja toen ging het helemaal naar Ford, maar ik dacht toch echt dat Ford al langer aandeelhouder was (lees: vinger in de pap).

Maar ik kan er naast zitten hoor Wink


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#29
thuur schreef:Ja toen ging het helemaal naar Ford, maar ik dacht toch echt dat Ford al langer aandeelhouder was (lees: vinger in de pap).

Maar ik kan er naast zitten hoor Wink
Gr 8)

Ja, je zit ernaast Thuur. Pas in 1997 is het overleg gestart. Nadat Renault in 1996 had afgehaakt. 8)

Zelfs de huidige V70 en S60 zijn nog grotendeels door VOLVO zelfstandig ontwikkeld (de modellen waren in 1998 eigenlijk al klaar.)
De S40, V50 zijn de eerste volledig onder Ford ontwikkelde modellen.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Antwoord
#30
480rider schreef:
thuur schreef:Ja toen ging het helemaal naar Ford, maar ik dacht toch echt dat Ford al langer aandeelhouder was (lees: vinger in de pap).

Maar ik kan er naast zitten hoor Wink
Gr 8)

Ja, je zit ernaast Thuur. Pas in 1997 is het overleg gestart. Nadat Renault in 1996 had afgehaakt. 8)

Zelfs de huidige V70 en S60 zijn nog grotendeels door VOLVO zelfstandig ontwikkeld (de modellen waren in 1998 eigenlijk al klaar.)
De S40, V50 zijn de eerste volledig onder Ford ontwikkelde modellen.

Hehe... Eindelijk duidelijkheid 8)

Jammer om te weten dat Volvo dan zelf op mindere plastics is overgestapt :?


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)