Berichten: 37
Topics: 17
Lid sinds: May 2012
Beste allemaal,
wie weet waar ik voor een redelijke prijs klepstelgereedschap voor mijn 240 kan kopen. Bij Scandcar kost dat +100 euro?
Gr,
Rob
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
http://Www.timensmit.nl
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 26
Topics: 4
Lid sinds: May 2013
Iemand ervaring met deze site en dit klepstel gereedschap?
http://www.autogereedschap.com/a-2264886...niverseel/
Deze prijs is namelijk een stuk rederlijker.
Gr. Sietse
Volvo V40 2.0 2004
VERKOCHT:S Volvo 244 GLT 1984 B23E
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
6 May 2014, 10:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 May 2014, 10:04 door Dopski.)
Die heb ik en is echt prima. Lijkt me ook veel praktischer dan die van Timen.
Heb m ook op die site gehaald dacht ik.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
@dopski, lijkt erg op de tang van timen. Of zie ik dat verkeerd ?
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik dacht dat Timen deze verkocht (plaatje van zijn site):
Toch heel anders dan zo'n indruktool (Midlock heeft ook een vergelijkbare indruktool).
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Dat dat universele ding het voor Volvo/Renault en Volvo motoren goed doet lijkt me onwaarschijnlijk. Dat zijn origineel namelijk verschillende tools. Zie ook
http://volvolvo.nl/showthread.php?t=14518
Het verschil zit hem in de breedte van het onderste stuk wat de nokvolgers naar beneden drukt.
Wellicht lukt het met de universele bij beide, maar zal dan niet in beide gevallen "als gegoten" zitten.
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Die van Volvo drukt beide nokvolgers gelijk naar beneden en laat precies de stelplaatjes vrij zodat je beide kan verwisselen. Kan me voorstellen dat de universele er 1 indrukt, dat werkt uiteindelijk ook als je hem op de juiste plek op de nokkenas zet, recht naar beneden draait etc. Het komt er denk ik op neer dat je met de Volvo geen fout kan maken en met de universele meerdere vergissingen mogelijk zijn.
Dan kan je net zo goed een dikke schroevedraaier eronder zetten, of een blokje ijzer, heb ik ook gedaan, werkt uiteindelijk ook maar er knalt wel een eens een nokvolger omhoog of je stelplaatje klemt vast etc.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.730
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die met die van autogereedschappen.com heb ik die problemen niet. Hij druk zowel de in- als uitlaatklep omlaag en "muntjes" draaien mooi rond in hun olie.
Ik gebruik heb hem alleen gebruik op B2X0 motoren (100530 koppen), op andere blokken geen ervaring.
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik heb zo'n midlock kloon bij timen gekocht. Grappig

ding werkt prima met zowel de 531, de 530 en de kop van de b23a, weet zo even het nummer niet meer. Maar werkt prettig. Beide kleppen tegelijk is handig.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km