Topics: 38
lj_dekker schreef:Als ik toch eens geld had voor een tweede auto.. 
Als je niet te beroerd bent om zelf wat te sleutelen is een belastingvrije volvo erbij niet zo duur.
Buiten je aanschaf en onderhoud nog geen 100 euro per jaar 8) 8) :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 17
Ik ben begonnen met een 130 en heb de 245 er later bij genomen.
want 2 kleine kinderen met spullen was wat lastig met een gastank in die 130.
Nu heb ik alle ruimte in mijn gebruiks auto en staat de 130 binnen.
Het is wat vreemd 2 auto's ,ik rij maar 15.000 per jaar.
maar wel leuk.
kosten:
50 euro verzekering, 600 euro garage en 45 euro APK.
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Topics: 54
Ik heb wel eens gedacht aan een 850 , lijkt me ook wel wat alleen nog geen ervaring mee en nog nooit mee gereden dus da's misschien iets voor in de toekomst.
En hoe zit het met het verbruik van de 850 het moet toch niet te gek worden.
Maar voorlopig eerst de 240 maar even afrijden ([size=7px]maar soms twijfel ik toch[/size]) :?
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 135
ach ik zie hier om de hoek die T5-R wel eens staan in olive-green zoals dat zo mooi heet. Met die joekels van velgen. En dan denk ik...jahaaa...das toch ook wel geil hoor. Alles drop en draan. En veel Peekaa's en die sound is natuurlijk ook wel kippenvel van dat blokje. Maar nu ff niet...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 74
Peter Timmer schreef:lj_dekker schreef:Als ik toch eens geld had voor een tweede auto.. 
Als je niet te beroerd bent om zelf wat te sleutelen is een belastingvrije volvo erbij niet zo duur.
En jij hebt geen vriendin zeker?
Topics: 20
Ik rij vaak 's nachts naar Duitsland en dus heb ik overwogen over te stappen naar een 850 AWD...wegens problemen met de aandrijving werd me dit afgeraden.
Een proefrit in een 850 140pk viel keihard tegen, mijn 244 79 met 123 pk is sneller. De diesel rijdt wel aardig maar is gewoon een auto :? , exusez le mot.
En omdat ik met mijn oldies toch altijd thuis kom.... je moet met een 240 wel oefenen maar het rijden in de sneeuw op onze kleine bochtige bergweggetjes vind ik met de 240 een waar genot
Dus behalve een handbak wil ik op mijn 265 ook nog een sperdiff hebben en dan ben ik wel klaar :lol:
[img][/img]
thuur schreef:.....maar je merkt dat Ford toch al wat kostenbesparingen hier en daar heeft ingezet.
Gr 8)
Ten tijden van de 850 was FORD nog een volledige concurrent van VOLVO hoor! Hun bemoeienissen met Volvo is NOOIT tijdens de 850 periode geweest! Dus die kostenbesparingen hier en daar heeft Volvo zelf, zelstandig en door de markt gedicteerd gedaan.
Ford heeft die lijn in meer dan het kwadraat doorgezet, dat wel! Maar aan de 850 zijn ze nooit geweest.
Groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
lj_dekker schreef:Peter Timmer schreef:lj_dekker schreef:Als ik toch eens geld had voor een tweede auto.. 
En jij hebt geen vriendin zeker? 
:twisted: Ik heb een VROUW :twisted:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Topics: 49
Heb naast de 240 ook veel km's in de 855 2.5 20V (de 170 pk dus) van mijn ouders gemaakt. Geweldige auto! Superstoelen, alles erop en eraan (en alles werkt, da's ook wel eens lekker...... :lol: ). Leukste blijft: met raampje open bij 120 terug naar z'n 3 (!) en gaaaaaan.........razendsnel is ie niet, maar het geluid........... =P~ .........dat blijft voor mij DE attractie van de 850.
Ook een paar keer in een T5 (zonder TRACS) gereden. Dat is in een rechte lijn wel grappig maar is eigenlijk iets teveel van het goede.
De T5-R ken ik alleen van een ritje naast Thom de Jong. Ik geloof de twede keer in mijn leven dat ik misselijk werd in een auto (de eerste keer was achterin een goudkleurige taunus met zwart skai dak van mijn oom, WAT een dweil)..............dat had overigens niets met de auto maar alles met de rijstijl van Thom te maken...... :lol:
Ik denk er (steeds vaker) stiekem wel eens aan. Ben het 'gedoe' af en toen wel een klein beetje zat. Maar dan ga ik denk ik toch voor een fully loaded C70.........
Maar goed, eerst de 264 maar eens terug en dan het spaarvarken proberen weer iets te spekken..........
Welterusten!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Sander van Buiten schreef:Ook een paar keer in een T5 (zonder TRACS) gereden. Dat is in een rechte lijn wel grappig maar is eigenlijk iets teveel van het goede.
Welterusten!
Goeiemorgeh!
Nou Sander met TRACS is er niet verschil te merken hoor, TRACS werkt maar tot 40 km/h en de werking ervan is nogal traag te noemen ook. Door het wiel dat spintte blokkeren via de rem krijgt het andere wiel met grip het volle pond. Naast een hoop herrie (waarvan je schrikt in eerste instantie!) swiept de 850 wat onelegant voort totdat beide wielen grip hebben. Het is dan ook meer een systeem dat de nadelige gevolgen van het differentieel beperkt en je de mogelijkheid geeft om op gang te komen.
Het echte tractie probleem (in een pittige bocht uitaccelereren) blijf je ook met TRACS houden.
groetjes Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)