Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik sta nu bij mijn 240 buiten en vroeg mij af wat er eigenlijk op de dorpels hoort?
Zie foto.
Lijkt er op dat er iets mist.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
23 March 2014, 12:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 March 2014, 12:40 door Arjan..)
Op de dorpel hoort deze strip:
Edit: let niet op de strips op de deuren, die horen niet op een '83-er, en op de spatlappen die verkeerd om hangen.
Berichten: 166
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2013
Ik heb nog zo'n 'strip/lijst'. Is met wat poetsmiddel nog wel weer mooi te maken. Staat me alleen iets van bij dat het geen 'klik' systeem is...
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Berichten: 282
Topics: 25
Lid sinds: Sep 2008
De strips op de onderkant van de deuren zijn geplakt op de carrosserie. De stootstrip op de kokerbalk zit vast met clips.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
HSGHOR schreef:De strips op de onderkant van de deuren zijn geplakt op de carrosserie. De stootstrip op de kokerbalk zit vast met clips.
..automotive 3M nodig dus..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Nee niet dus. Die op de dorpel zijn met kunststof klemmetjes bevestigd. Degene op de deuren met lijm/tape.
Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
los kunststof met klemmetjes op staal is dus een capillair. Vandaar de automotive 3M! Ik heb van die kunststof stoothoeken op de 1800S, oorspronkelijk geschroefd. Door het capillair komt er dus water en zooi in, dus vallen er vanzelf gaten in.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
24 March 2014, 22:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 March 2014, 22:21 door Jambon.)
Volvo 142 B23 schreef:Nee niet dus. Die op de dorpel zijn met kunststof klemmetjes bevestigd. Degene op de deuren met lijm/tape.
leek me eerlijk gezegd al wat zwak voor de geringe breedte, net als de rvs versie op de 140/160..
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
laptoprob schreef:los kunststof met klemmetjes op staal is dus een capillair. Vandaar de automotive 3M! Ik heb van die kunststof stoothoeken op de 1800S, oorspronkelijk geschroefd. Door het capillair komt er dus water en zooi in, dus vallen er vanzelf gaten in.
Vriend van me heeft plastic plaatjes (geknipt uit een emmer) met plastic M6 bout er doorheen in zijn sierlijsten geschoven van de P1800E. Hij is nu met een opknapbeurt bezig waarbij de 1800 wordt overgespoten. Maar deze constructie heeft sinds 1997 voor geen enkel roestgat gezorgd en met meer dan 300.000 km sinds 1997 en altijd buiten staan heeft zich geen enkel roestplekje zich kunnen vormen rond de bevestiging van de sierlijst aan de auto.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..