Leuk en aardig zo'n initiatief van Jero, maar misschien ben ik naïef, heb het beste voor met de medemens etc etc. Maar het roept bij mij wat vragen op;
Maar waarom zouden we ons bezig houden met het opnoemen van slechte (volvo)garagebedrijven? Ik vind het behoorlijk vreemd om te zien dat er "gevraagd wordt om negatieve ervaringen", wat wil je daarmee? Je hebt toch veel meer aan bedrijven die je wel goed kunnen helpen?
Het plaatsen van negatieve ervaringen op het internet met een garagebedrijf heeft in mijn ogen weinig zin, behalve dat het voor de "klant die niet heeft gekregen wat hij wenste" een opluchting kan geven door het van zich af te schrijven. Garagebedrijven hebben vaak geen uitgebreide webcare afdeling, dus het kom niet bij ze aan, laat staan dat ze je "probleem" kunnen oplossen. Dat zul je gewoon 1op1 moeten oplossen. Daarentegen bestaat wel de kans dat het bedrijf een slechte naam op een forum kan krijgen door zo'n eenzijdig verhaal. Daarom is het gewoon niet chique om een bedrijf op een vervelende manier en ongefundeerd af te kraken.
De topicstart is in mijn ogen behoorlijk onduidelijk wat de bedoeling is, maar het neigt naar "hit en run". Oftewel veel te makkelijk om ongefundeerd een naam te noemen. Goed onderbouwde klaagverhalen die bovendien van weerskanten belicht worden, heb ik nog nooit gezien. Vaak zegt het eerder iets over de auto of de klant dan over de garage.
Voor de geinteresseerden van de forumregels op dit gebied een mooi stukje proza uit de forumnettiquette:
TheSaint77 schreef:Richtlijnen Forum
Slechte ervaring met een garagebedrijf of ander persoon?
Volvolvo is een openbaar forum. Wij geloven er in om samen open en vrij van mening te wisselen. Echter;
- dit openbaar forum is specifiek bedoeld om kennis en ervaring uit te wisselen m.b.t. volvo en niet om je slechte ervaringen met verkopers of garages dusdanig te ventileren dat daardoor een zeer negatieve sfeer ontstaat rondom deze mensen c.q. bedrijven.
- jou verhaal zal dan best waar wezen, maar het is maar ÃÃn kant van de medaille. M.a.w. de persoon/garage die jij schetst heeft zo ook zijn uitleg.
- indien je problemen met verkopers hebt val ons daar niet mee lastig maar probeer op een nette manier contact te zoeken met de persoon in kwestie en hou het daarbij. Ga mensen niet zwart zitten maken ook al vind jij dat ze niet deugen.
Heb je dan toch een slechte ervaring: laat het weten! Maar begin geen scheldpartijen ("oplichter" is ook een scheldwoord, totdat je dit wettelijk waterdicht kunt bewijzen). Heb je een goede ervaring: laat het weten. Maar ook zakelijk.
Hou het gezellig en behandel elkaar met respect zoals Volvorijders respectvol zijn naar elkaar en anderen!
~Copyright  2005 volvolvo.nl, Alle rechten voorbehouden~
Lang verhaal, eigenlijk mooi samengevat door Volvo 142 B23:
Volvo 142 B23 schreef:Buiten de forumregels om, die volgens mij ook niet toestaan bedrijven af te branden, vind ik dat een persoonlijk geschil tussen twee personen/bedrijven of een persoon en een bedrijf iets tussen die twee partijen is. Ik weet niet wie de prutser is in het verhaal. De garage of de klant? Wellicht heeft de garage dingen geadviseerd die in de wind zijn geslagen door de klant, waardoor er dingen stuk zijn gegaan na een beurtje/reparatie.
Adviezen over hoe te handelen bij zo'n geschil of vragen over de werkwijze van een garage kun je altijd stellen en daar zullen altijd wel mensen gerichte antwoorden op geven. Maat bedrijfsnamen/plaatsen enz moet je niet willen. Het is wel iemands brood en vaak kunnen ze zich niet verdedigen tegen dit soort afbrandtopics.
Zoals jullie kunnen zien is er enigszins ruimte om in te gaan op slechte ervaringen. Dus het is aan de gebruikers om daar netjes mee om te gaan, tot op heden staat de vraag al een week open en heb ik nog geen vervelende zaken gezien, dus ik denk dat men dat hier goed kan. (wat mij betreft kon er een slotje op dit topic na de allereerste opmerking van Skidje)