Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
help! olielekage ..drup..drup..drup
jos245 schreef:Kun je het geluid omschrijven of kun je met je telefoon een geluidsopname maken?
Als het alleen met de lekkage samenhangt kan het m.i. niet ernstig zijn, of de auto moet met te weinig olie hebben gestaan.Dan krijgt de motor een flinke knauw.

Sneller,goedkoper en makkelijker om een blok en bak schoon te maken is met een plantenspuit gevuld met ontvetter naar een wasplaats rijden waar je met de hand de auto kunt wassen en waar ze een hogedrukspuit hebben.
Alle vette delen besproeien,even laten intrekken en daarna met de hogedrukspuit met heet water schoonspuiten. Wel even een plastic zak om de stroomverdeler trekken.

kijk, jos dat zijn de tips!! De stroomverdeler is dat roodbruine kapje toch ?:confused:

Een geluidsopname is wat lastig want de auto moet rijden voor het geluid en dan moet ik een opname vanuit de auto maken. Het geluid is duidelijk een snel tikkend geluid gelijk opgaand met de versnellingsbak. Metalig geluid in ieder geval.Gebeurd in elke versnelling en is het luidst bij optrekken/veel gas geven.

Zit e rniet in nieuw Buinen een volvo fanaat?
Antwoord
Ik weet een adresje(oud volvo monteur) vlak bij Drachten die veel kennis van volvo's heeft en nog sleutelt in de avonduren. Die heeft ook mijn versnellingsbak vervangen. Die kan je wel helpen. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Volvo 245 Polar 1993 zilver
Volvo 965 B204FT 1992
Volvo 240 super polar B230F VX3 1991
Volvo 244 GL 1983
Volvo 240 polar B230 1991
Antwoord
Klinkt als pingelen; hebben ze je ontsteking versteld of iets anders veranderd aan je ontsteking (dat is inderdaad dat roodbruine ding met de kabels naar de bougies).
Nieuwe klepdekselpakking is leuk, maar net in die hoekjes van de nokkenashouders kan je vaak beter ook een klein drupje vloeibare pakking doen, daar lekken zelfs nieuwe pakkingen.
Antwoord
jos245 schreef:Kun je het geluid omschrijven of kun je met je telefoon een geluidsopname maken?
Als het alleen met de lekkage samenhangt kan het m.i. niet ernstig zijn, of de auto moet met te weinig olie hebben gestaan.Dan krijgt de motor een flinke knauw.

Sneller,goedkoper en makkelijker om een blok en bak schoon te maken is met een plantenspuit gevuld met ontvetter naar een wasplaats rijden waar je met de hand de auto kunt wassen en waar ze een hogedrukspuit hebben.
Alle vette delen besproeien,even laten intrekken en daarna met de hogedrukspuit met heet water schoonspuiten. Wel even een plastic zak om de stroomverdeler trekken.
ik gebruik doorgaans dezelfde plantenspuit met warm water en een beetje afwasmiddel om de ontvetter en prut af te spoelen.. komt ie ook kurkdroog tevoorschijn..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb het al eens meegemaakt dat de olie uit de olietempratuur sensor werd geperst .
Antwoord
ok mensen,
ik heb het blok mooi schoon gekregen . Een mix van Shimano ontvetter, remmenreiniger van de ALDI en vervolgens naar de autowasserij.Met grote borden dat het verboden is uw motorblok af te spuiten , ging de klep omhoog en krijg het blok zijn verdiende loon.
Mooi zeg, das pas rood!
Binnenkort gaat hij op de brug om de lekkage te vinden.
Oja, bij nader luisteren blijkt het geluid misschien te komen van het uitlaatspruitstuk.
Antwoord
heren van de goede raad!

Na het forum te hebben uitgeplozen bleek er een zeer kundige volvo garage vlakbij te zitten: Combigarage te Westerbroek.
Wat een relaxede en vooral kundige mensen daar....Oliekeerringen waren goed, klleppendekselpakking was oke, maar...De carterontluchtingslang hing los en de zwarte kist waar hij op had moeten zitten was compleet in twee stukken. Oorzaak Olielekkage bekend! Hij trok direkt een oude uit de kast en klaar is kees.
Het rauwe geluid was overduidelijk de uitlaatpakking, dat gaat binnenkort bij Combigarage gebeuren . Aanrader deze mensen!
Antwoord
Fijn dat het is opgelost!!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)