Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Ja zal je vraag nog wel ff beantwoorden op het 700forum. Toen ik aan het zoeken was naar antwoorden of het zou passen kon ik niets vinden, alleen de nog openstaande vraag van jou.
Er zullen vast wel meer mensen zijn met dezelfde vraag (vandaar de fotojes).
Antwoord
Goed bezig jongen! Cool
Antwoord
Nu de voorkant een nosejob heeft gehad, ga ik maar weer eens verder met de achterkant.
Zo zag hij eruit toen 'ie te koop stond.
[Afbeelding: kapoentje_zps691a22dd.jpg]

Plannen vorderen nog, ga volgende week bezig met gaatjes dichtmaken van kentekenplaatvandalisme, mistlichten en LPG vulpunten.
Antwoord
Zo, het is voorelkaar.

De achterkant was opzich prima, maar ik vond het zelf wat schoonheidsfoutjes bevatten;
- eenvoudige achterlichten
- groot mistachterlicht
- verweerde bumperstripreflector
- rubber sierstrip nog niet gemonteerd
- kentekenplaat zit niet eens in het midden (vanwege het mistachterlicht waarschijnlijk
- sierstrip van de achterruit nog niet gemonteerd
- LPG vuller zit in het zicht
- aanhanger stekker niet aangesloten (trekhaar niet op foto)

Dus na wat zweet en tranen ontstond er bloed;
[Afbeelding: th_achterkant011_zps744ac29f.jpg] [Afbeelding: th_achterkant012_zpsf6102880.jpg]

Best wat kleine gaatjes dichtgemaakt, maar minstens net zoveel bij gemaakt (hier zijn die van het oude mistachterlicht al weggelast, geplamuurd en de lakkleur getest (klopte behoorlijk goed :biggrinSmile.
[Afbeelding: achterkant008_zps236e1999.jpg]

Met als eindresultaat;
[Afbeelding: achterkant014kopie_zps2f1bbf43.jpg]
Had een hele tijd geleden (vorig jaar kerst) een stel 262/264 achterlichten gekocht die er nu opgekomen zijn. Ik heb ze gelijk "gemod" met duplolampen (5W&21W), zodat het dimlicht over de 3 onderste rode lampen werkt, maar de hoeklampen ook gelijk mistlicht of remlicht zijn.

De nieuwe kofferklep staat momenteel te drogen, hopelijk kan die er binnenkort ook op. Nummerbord is in de loop der tijd een beetje gegolfd, denk dat ik daar een nieuwe met opgelegde letters voor haal. En het wordt ook eens tijd voor een wasbeurt geloof ik...

Overigens in navolging op de nieuwe voorspoiler. In de volvobrochure stond hierover "...this item improves lateral stability, reduces wind resistance thus improvering performance, and saves on fuel consumption." Leek me nogal een optimistisch verkoopverhaal, maar ik heb nu 2x getankt en het verbruik ligt een stuk (,6km/l) lager. Ben benieuwd of dat toevalstreffers zijn of volvo gewoon realistische verkoopbrochures maakt.
Antwoord
sjieke kont zo, nu nog wat GL lijstjes scoren en een 242GL embleem.. randje achter de bumper ziet er prima uit..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dopski schreef:Overigens in navolging op de nieuwe voorspoiler. In de volvobrochure stond hierover "...this item improves lateral stability, reduces wind resistance thus improvering performance, and saves on fuel consumption." Leek me nogal een optimistisch verkoopverhaal, maar ik heb nu 2x getankt en het verbruik ligt een stuk (,6km/l) lager. Ben benieuwd of dat toevalstreffers zijn of volvo gewoon realistische verkoopbrochures maakt.

Je had het nieuwe type er toch al onder zitten? Dat zou betekenen dat ze er qua drag coefficient op achteruit zijn gegaan!? Volgens mij rij je 'em gewoon niet hard genoeg Wink
Antwoord
Jambon schreef:sjieke kont zo, nu nog wat GL lijstjes scoren en een 242GL embleem.. randje achter de bumper ziet er prima uit..!
Die stripjes vind ik te bling worden. En badgetjoening, dalijk denkt men nog dat ik wil omkatten [Afbeelding: clown.gif]. Vind die L wel leuk, wil er heel misschien wel een R van maken in oud lettertype (maar dan eerst iets anders onder de motorkap om dat te kunnen verantwoorden).

Arn02 schreef:Je had het nieuwe type er toch al onder zitten? Dat zou betekenen dat ze er qua drag coefficient op achteruit zijn gegaan!? Volgens mij rij je 'em gewoon niet hard genoeg Wink
Die moderne onderlip is zo modern niet eigenlijk, qua vorm is hij zo goed als hetzelfde als de allereerste lip. Ik denk dat het toeval is, rijstijl is niet veranderd (buitentemperatuur ook amper, misschien vaker wind mee gehad). Maar ik ga het eens in de gaten houden.

M'n inspiratieplaatje;
[Afbeelding: 12081865006_33efc52cac_b_zpsbef71a56.jpg]

Hydra's staat er blijkbaar ook mooi bij (heb ik meestal als zomerwielen):
[Afbeelding: volvo-262gl-08.jpg]
Antwoord
Stukken beter zo. Toevallig zag ik vanavond een vergelijkbare (ook een 242 en deze kleur rood) bij ons in het dorp staan.
Antwoord
Mooi kontje geworden zo!
Antwoord
Tnx!
De kofferklep is droog en ook de GT sneeuwschuiver is nu rood. Alleen een belangrijk nadeel; daar waar de spuitbus met kleur 117 perfect overeenkwam met de kleur op de auto is de pot verf met 117 een heel andere kleur. Ondanks dat ik de spuitbus en pot tegelijk heb gehaald (in dezelfde winkel) kan er dus kleurverschil ontstaan Sad. In vergelijking met de rest van de auto lijkt het wel bijna een menieachtige kleur... Ik beschouw het dan maar als goeie grondlak, hopelijk doet de verfboer niet moeilijk.
[Afbeelding: th_garagefeb011_zps6e1ce3e7.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)