Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
rem dilemma meningsverschil
Betreft: 245, B21A, rond luchtfilter.
Degene die ik gevraagd had de carburateur netjes af te stellen heeft de rembekrachtiger vervangen omdat hij dacht dat deze lek was en daardoor de motor slecht liep.
Probleem is dat ik nu een vrij grote vrije slag heb met het rempedaal en het rempedaal niet stevig in kan trappen zonder deze tegen het schutbord aan te trappen...
Met als gevolg dat ik onvoldoende remvermogen heb.
De originele rembekrachtiging was zwart gelakt, die er nu in zit is voorzien van een zinklaagje.
Naar mijn mening is dit de verkeerde rembekrachtiger.. Degene is van mening dat het aan de verkeerde hoofdremcilinder ligt. De originele hoofdremcilinder heb ik enige tijd terug vervangen voor eentje waarvan de aansluiting aan de andere kant zat, maar hiermee heb ik prima kunnen remmen.
Het enige punt was dat er een beetje lucht in de remmen zat door onvoldoende ontluchten. (gaat niet lekker op straat 's nachts in de regen)
Ik hoor hÃÃl erg graag of iemand ervaring heeft met dit puntje van remmerij !
Antwoord
Ik ken maar twee types rembekrachtiger op de 2 serie; een plat model op de vroege bouwjaren en een dikkere op de latere bouwjaren.
Ik denk dat die beide gewoon uitwisselbaar zijn.
Hetzelfde voor de HRC, de een heeft een linkse en de andere een rechtse aansluiting maar ze zijn verder hetzelfde dus uitwisselbaar.je moet alleen het leidingkje een beetje verbuigen en daar is zat ruimte voor vanwege de lengte ervan.

Heeft hij misschien nippels van de HRC los gehad bij het vervangen van de rembekrachtiger.
Ik zou eerst de auto nog eens goed opnieuw ontluchten.

Loopt de motor trouwens goed nu?
Ik heb nl. hetzelfde probleem van een slecht lopende motor na lpg uitbouw.
Antwoord
De maximale slag van je rempedaal wordt niet beïnvloed door de bekrachtiger; die helpt alleen maar om het lichter ter laten gaan. Als deze hoofdremcilinder eerst goed was heb je of nog lucht in je remmen (meest waarschijnlijk) of hij is lek geraakt.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Ik zou de eerste bekrachtiger weer terug vragen. Het verschil in hoogte kan komen doordat je 'nieuwe' bekrachtiger een kortere aanslagstift heeft, waardoor hij dus later contact maakt met de zuigers in de hoofdremcilinder.
Lekke bekrachtiger kan je ook wel op minder ingrijpende manier (dan het hele ding vervangen) uitsluiten.

De kwestie plat of dik hangt volgens mij af van het motortype en de beschikbare ruimte, carb motoren hebben een platte. Voor zover ook ik weet zijn alle 240 hrc's met 'stepped bore' en van begin tot eind uitwisselbaar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)