Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bovenste veerbevestiging doorgerot
overlap zie je toch niet..? als het nadien maar goed wordt ingepakt, aan 2 kanten nadenkit gebruiken.. van boven af vettigheid er in laten kruipen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik ben ook nooit zo bang voor overlappende plaat. Wel voor rondspattende ijzerspetters en plakfouten, iets wat je gegarandeerd krijgt als je van onderaf gaat lassen. Maar goed, zo'n gat zou ik vierkant maken, ook de rotzooi van die 'staande' plaat met gaten eraf, en de plaats van de blinde moer markeren op plaatwerk wat blijft zitten.
Dan een plaatje maken met die blinde moer ongeveer op de goede plek, afstellen en van onderaf ertegenaan duwen met een krik of zo, en dan van bovenaf rondom vastlassen. Stukje hoek vouwen en de verbinding tussen gatenplaat en wielkastplaat weer maken, als het kan nog even aan de blinde moer lassen.

Het vastlassen van een blinde moer is een heftig werkje waarbij je zo ongeveer de maximale lasstroom gebruikt en die bijna helemaal op de veel dikkere moer 'mikt', zodat die wat afsmelt en in de dunne plaat zakt. Moer zolang vastbouten zodat-ie strak op de plaat komt (als je ÃÃn kant vastlast gaat de plaat gelijk krom trekken).

Vanachter mijn burootje bedacht, misschien zie je ter plekke wel een veel betere oplossing.

Ik denk dat iemand met het bevestigen van die hulpveer een flinke kras heeft gemaakt door de teer-, zink- en laklagen heen, of een plak rubber is vergeten waardoor de veer door de plaat is gaan vreten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik weet niet waar je in de Randstad woont, maar ik restaureer o.a. oldtimers. (voornamelijk auto's en motoren)
Mocht je er niet uitkomen moet je maar een pm sturen.

Om je een idee te geven waar ik me mee bezig houd:

[ATTACH=CONFIG]1989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1990[/ATTACH]

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Ik ga morgen lassen, als het niet lukt, roep ik je erbij!
Misschien kan je je 06 even mailen? h e n q u i at gmail p u n t com?

Vandaag geslepen, ik ga hem er toch maar gewoon in lassen.
[Afbeelding: hl4y.jpg]
[Afbeelding: hfz5.jpg]
[Afbeelding: n9f2.jpg]
[Afbeelding: yc5m.jpg]
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
je hebt mail van urbexpeditie :ranger:
Antwoord
Mooi bedankt! Ik heb je nummer genoteerd ;-)

Marc, hoe bedoel precies bij het vastlassen van de blinde moer? Ik dacht hem gewoon twee lasjes aan de zijkanten te geven. Ik zal anders eerst een andere moer even testen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Twee lasjes aan de zijkanten is inderdaad voldoende.
De lasjes dienen als borging en houd de moer op de plaats.
Thats all.
Antwoord
mooi! Had je al een appje gestuurd ;-)
Antwoord
Twee lasjes is genoeg maar het lassen van twee verschillende diktes geeft nogal eens gaten en plakfouten. Goed idee om er eentje te doen als probeersel.

Je zit met 1 kant van je nieuwe plaat erg dicht bij een carrosserie naad, die zitten meestal vol met kit die graag in de fik vliegt. Hou je werkje ook van bovenaf in de gaten en een natte lap in de buurt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Je zit met 1 kant van je nieuwe plaat erg dicht bij een carrosserie naad, die zitten meestal vol met kit die graag in de fik vliegt. Hou je werkje ook van bovenaf in de gaten en een natte lap in de buurt.

Zoiezo een werkje waarbij je altijd met zijn tweeen moet zijn: een man voor het lassen en de ander binnen in de auto met de luchtspuit.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)