Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De frikandel (de witte 242)
Holy moly, dat ziet er netjes uit! Ben je ook al met de carrosserie bezig? Als die net zo veel aandacht krijgt als dit blok is 'de frikandel' straks een belediging Tongue
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Yellow240 schreef:Holy moly, dat ziet er netjes uit! Ben je ook al met de carrosserie bezig? Als die net zo veel aandacht krijgt als dit blok is 'de frikandel' straks een belediging Tongue

Frikandel speciaal Smile
Antwoord
markfranken schreef:Frikandel speciaal Smile

Dat kan natuurlijk wel!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
De kromme body is nog het grootste probleem. Past wel goed bij z'n neus.

Hihi (k)
Antwoord
Yellow240 schreef:Holy moly, dat ziet er netjes uit! Ben je ook al met de carrosserie bezig? Als die net zo veel aandacht krijgt als dit blok is 'de frikandel' straks een belediging Tongue

carrosserie ben ik nog niet aan begonnen. eerst maar eens opzoek naar een ruimte hier in de buurt.

DennisvdB schreef:De kromme body is nog het grootste probleem. Past wel goed bij z'n neus.

Hihi (k)

Ik zal je nog eens helpen de volgende keer zorg ik ervoor dat je auto ontploft als je hem probeert te starten, verrekten lilleken djoef haha.

markfranken schreef:Frikandel speciaal Smile

Ik wil graag een frikandel zonder uitjes, mayonaise en curry! waarom? ik vind dat spleetje zo lekker.
Antwoord
Een begin gemaakt met het vervangen van de distributieriem. Bij de eerste keer kreeg ik de riem niet op spanning, bleek de spanrol vast komen te zitten tegen de distributiekap. Dit opgelost door de kap van de 960 nog wat te modificeren.

[Afbeelding: Foto-SSUVBPR6-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-CXGLOOMM-D.jpg]

De krukas al een paar keer rond gedraaid. Geen gekke geluiden of onderdelen die elkaar raken. Compressie is voelbaar en hoorbaar dus ik denk dat de timing wel goed staat.

Daarna verder met het spruitstuk.

[Afbeelding: Foto-BGEHWDDW-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-4MDEY4OH-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-PYWNJY7W-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-P4Z4ARWG-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-FVAHGXB3-D.jpg]
Antwoord
Mooi!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
De laatste tijd wat kleine dingetjes gedaan.

carterventilatiepotje bevestigd met extra loctite zodat het niet gaat zweten en slangen pas gemaakt voor een extra aansluiting.

[Afbeelding: Foto-7C4JRNYJ-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-H37ZCMGE-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-RZWL4RQW-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-HRAN8HS4-D.jpg]

De juiste klemmen waarmee de koppeling is bevestigd moeten nog binnenkomen. Alles ook netjes aan elkaar gekit tegen zweten(foto volgt nog)

Hier en daar vast wat dingetjes pas en zuiver gemaakt en bevestigd ter controle.

[Afbeelding: Foto-YARAKXS3-D.jpg]

Nu ben ik aan het wachten op de juiste koppeling om de retourleiding van de turbo mee te bevestigen, vandaag is de verkeerde binnen gekomen. Ik had zelf namelijk niet goed opgelet (te grote koppeling). Draad is wel al getapt, voor de zekerheid het carter nog niet gemonteerd zodat bramen niet in de motor terecht komen.
Antwoord
Zo, toch maar even een status update.

Koppeling gemonteerd voor de olie-retour leiding. Eerst de verkeerde besteld en deze koppeling bleek niet op voorraad te zijn maar naar lang wachten en wat minuutjes achter de draaibank om de koppeling in te korten en het past perfect.

[Afbeelding: Foto-CMR88XAV-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-MF7HK78E-D.jpg]

Nu de koppeling is bevestigd en er geen bramen meer in het carter zullen komen heb ik de pan gemonteerd.
Van te voren eerst de krukas nog een keer goed in geolied.

[Afbeelding: Foto-7CJZTCWB-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-EQUTBGUN-D.jpg]

rubberen-ringetjes tussen het carter en blok

[Afbeelding: Foto-CMBPKHG7-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-88UGVBIV-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-3BTNANOZ-D.jpg]

carter-ventilatie aangesloten

[Afbeelding: Foto-RUK8IZ7I-D.jpg]

Toen kwam ik erachter een kleine lekkage gehad te hebben net in het verkeerde bakje. Ik hoop dat ze nog bruikbaar zijn?

[Afbeelding: Foto-POF8T6YN-D.jpg]

Toen kwam meneer insect op bezoek om te vragen of dit project wel milieu verantwoord is, Je moest eens weten!!

[Afbeelding: Foto-OHVPNXDQ-D.jpg]

Spruitstuk gemonteerd
[Afbeelding: Foto-LQAPRGEN-D.jpg]

[Afbeelding: Foto-JJY8RWDB-D.jpg]

Vanavond de steun voor pomp en dynamo nog even goed bekeken.

[Afbeelding: Foto-PLGX3KQZ-D.jpg]

Even een malletje gemaakt zodat een kennis even wat versteviging aan kan brengen.

[Afbeelding: Foto-CKOP3VFX-D.jpg]

Vanavond ook de gasklep gemonteerd.

[Afbeelding: Foto-3QAEBCXI-D.jpg]
Antwoord
dat ziet er als nieuw uit. zal het met plezier volgen..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.978 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 109.376 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.094 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Hajo met zijn witte 240. TheDrivingDutchman 86 56.615 28 February 2014, 20:33
Laatste bericht: TheDrivingDutchman
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.116 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.840 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Mijn blauwe en witte 245 dens245polar 0 1.882 25 June 2012, 21:09
Laatste bericht: dens245polar
  De witte baksteen :) Wottel 74 46.503 17 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Jambon
  Volvo Amazon komt "de witte" vergezellen Jeroen V 183 88.421 10 June 2012, 16:34
Laatste bericht: Jeroen V
  Witte 244 antraciet 51 29.827 10 May 2012, 11:45
Laatste bericht: boeijke

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)