Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
..als dat zou kunnen..! hmm.. ens even bij DA binnenlopen..
maar alle gekheid met een stokje, prachtig als het aluminium nog mooi/nieuw is, herstellen gaat niet helaas.. om die reden heb ik de boel behandeld als plaatwerk en zilvergrijs gespoten.. zo ben ik ook van de putjes af..
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Ik heb net bij mij de bumpers wat opgepoetst met wat staalwol. Eigenlijk heb ik alleen wat straatvuil en verfresten van de bumpers kunnen halen. De echte putten gingen er niet uit. Ook zijn er stukken waar de bumper echt corrodeert. Zeker achter aan de zijkant, onder/tussen de rubber strip. Daar is niets meer mee te beginnen behalve Jambons* optie.
*Jambons = bonbons gevuld met een soort marmalade.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
SFRC schreef:*Jambons = bonbons gevuld met een soort marmalade.
..apart..
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
ik zal even mijn inbreng geven op het renoveren van de alu bumpers van de Volvo 245 die als voorbeeld is gebruikt.
voor de bewerking
na bewerking
diepe krassen voor bewerking
na bewerking
Vervolgens is het geheel in de hoogglans metallic zilver poedercoat gedaan.
Helaas geen foto van dat het klaar is. Poosje geleden ook nieuw bumper rubbers kunnen scoren. Belangrijk is dat het metaal wat in het rubber zit van goede kwaliteit is en niet verrot is want die geven de pasvorm. is dit slecht en gedeukt dan krijg je het rubber er niet strak op.
Berichten: 26
Topics: 9
Lid sinds: Dec 2011
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
WilbertL schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Anodiseren
Vind je dus niet in een flesje
uiteraard, het is een heel behandelingproces..