Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bouten trekhaak
nou mooi... ik moet het ook nog doen maar heeft geen haast. Hoe lang zijn die lange bouten? Want die mis ik nog.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
M14X120 2stuks
Kun je lezen in de montagehandleiding. Zie Bosal link elders in deze topic. :roll:
Antwoord
Gerben schreef:hoeveel en welke draden horen er naar de trekhaakstekker te gaan en waar/hoe breng je deze de kofferbak in en hoe sluit je ze aan op de achterlichten ?

Het aantal draden wat naar de stekkerdoos loopt varieert met je wensen.
Zeker moet er 1 achterlicht naar toe gaan, 1 remlicht, 2 richtingaanwijzers, 1 mistachterlicht en een massa. Dan kun je er ook nog voor kiezen om er een continu spanning of een achteruitrijlamp naar toe te brengen. De massa kun je gewoon ergens bij een ander massapunt zetten, de continu voeding haal je vanaf je zekeringkast of accu (dan ook wel evevn zekeren) en de rest sluit je aan bij je achterlicht(en). Het aansluiten kun je doen door aftakblokjes (Scotch) te gebruiken (vind ik niet de beste optie, veel kans op storingen na verloop van tijd), door aftakkabelschoentjes te gebruiken of ddor te solderen.
Ik ben bij dit verhaal uitgegaan van een zevenpolige stekkercombinatie, maar het kan natuurlijk ook 13 polig gemaakt worden.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Ik heb een Super Polar van 1991 en wil daar een trekhaak onder laten monteren. Nu heb ik de trekhaak bekeken en die lijkt niet echt op de haak die onder een andere Super polar zit. Het is namelijk zo eentje met zo'n driehoek met een knobbel i.p.v. gebogen stang met knobbel.
Is dit niet een verkeerde haak? Een haak voor de oudere <1980 modellen?

Degene die hem zou gaan monteren klaagt over de montage. Moeilijk, kan niet zonder meer onder de auto...
Met alles wat ik hier lees, krijg ik twijfels. Of wordt hier geprobeerd de rekening op te krikken?!
Ferdinand Vroom - Volvo C70 2.4i 2006 - info@ferdinandvroom.nl
Antwoord
die platte met knobbel is niet voor oudere modellen mijn 90ÃÂr heeft die ook namelijk ik vind die ook mooier. maar die jij bedoelt een sooort gebogen trekhaak is duidelijk anders ja. ik denk dat het met een gastank of met t trekgewicht/ een zwaardere uitvoering te maken heeft. er is hier vast iemand die dat weet ik heb nooit zo'n ding gemonteerd maar als t past past t en anders is ie niet goed en past t niet. pas maken is er meestal niet bij lijkt mij. succes
Vitara
Antwoord
favroom schreef:Degene die hem zou gaan monteren klaagt over de montage. Moeilijk, kan niet zonder meer onder de auto...
Met alles wat ik hier lees, krijg ik twijfels. Of wordt hier geprobeerd de rekening op te krikken?!

Daar lijkt het wel op.
Als die trekhaak van een 240 af komt past ie sowieso lijkt me. Als de montage van een trekhaak al moeilijk is voor die man, zou ik hem niet graag andere klussen toevertrouwen Big Grin
Antwoord
Holowkregel schreef:die platte met knobbel is niet voor oudere modellen mijn 90ÃÂr heeft die ook namelijk ik vind die ook mooier.
Heb je toevallig een foto van je trekhaak?
Kan ik zien of het dezelfde is die ik bedoel...

Ik heb even gezocht naar de haak zoals ik die bedoel met driehoek met een knobbel...
Dit is hem geloof ik:
http://217.114.99.235/klant/ac0060/foto/...154902.JPG
Ferdinand Vroom - Volvo C70 2.4i 2006 - info@ferdinandvroom.nl
Antwoord
[Afbeelding: 245d894lu.th.jpg]
Antwoord
[Afbeelding: 430549683lz.th.jpg]
Antwoord
favroom schreef:Ik heb even gezocht naar de haak zoals ik die bedoel met driehoek met een knobbel...
Dit is hem geloof ik:
http://217.114.99.235/klant/ac0060/foto/...154902.JPG

Deze past en zonder iets aan te hoeven passen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bouten natrekken? Kogelman 1 2.431 23 April 2013, 13:44
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)