Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
1 November 2013, 22:27
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 November 2013, 22:31 door Jambon.)
jos245 schreef:Aangepaste pookknop
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/VagaVCKY8n0?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>
..heb ik..
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Schat ,....Ik heb de spiegel eraf gereden....
http://www.youtube.com/watch?v=74MJ2w_2TFg
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Bij zo'n filmpje wordt je er altijd weer aan herinnerd hoe veel nut een rolkooi heeft :S
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ZwerverRoodbaard schreef:Bij zo'n filmpje wordt je er altijd weer aan herinnerd hoe veel nut een rolkooi heeft :S
..uithuilen en opnieuw beginnen..
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
Zo! En dan zo er mee wegkomen. Leve de rolkooi!
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
jos245 schreef:Aangepaste pookknop
<iframe width="320" height="180" src="//www.youtube.com/embed/VagaVCKY8n0?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Maar het nut of het doel op de openbare weg in het gewone verkeer ontgaat me totaal. Wat doet het beter dan de standaard pook en heb je dat nodig naar de supermarkt of op de snelweg? Bovendien vind ik hem onwijs amateuristisch afgewerkt. Met zo'n plastic randje
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
welk randje bedoel je precies..?
Het ding zoals ik hem heb is van staal en gedraaid aluminium, knop is rubber, drukknop RVS of alu. De hefboom is onder een hoek gezet en staat iets naar de bestuurder toe. De nylon ringen om het kogelgewricht zijn bij deze van aluminium. Het scharnierpunt is een stalen bus welke in 2 naallagers loopt. De pook is in hoogte verstelbaar waardoor de slag naar behoeven is te bepalen.
Voor huis tuin en keuken gebruik heeft het geen voordelen, dit is een extraatje dat je wel of niet wilt hebben..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
***t_blijft_behelpen*** schreef:Maar het nut of het doel op de openbare weg in het gewone verkeer ontgaat me totaal. Wat doet het beter dan de standaard pook en heb je dat nodig naar de supermarkt of op de snelweg? Bovendien vind ik hem onwijs amateuristisch afgewerkt. Met zo'n plastic randje
Neeee! Industriële look! Ik vinnum vet.
En nut? Schakelt superstrak. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden!
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Neeee! Industriële look! Ik vinnum vet.
En nut? Schakelt superstrak. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden!
..idd, het verbaasde me ook dat het filmpje nu nog opduikt.. en die vettigheid zit alleen onderin, dus dat valt reuze mee.. ..en om het nog wat strakker te maken een motorsteun-rùbbâgh van een B30 als bak bakrubber, scheelt een hoop gestuiter..