27 October 2013, 09:25
Aloha gents, terug van lang weggeweest. Sinds deze week ben ik eigenaar van deze groene Volvo 1800 S uit 1967, mijn absolute droomauto, ik ben helemaal verliefd! De auto rijd prima, is redelijk onderhouden, maar er moet nog wel het ÃÃn en ander aan gebeuren om 'm echt netjes te maken. De lak is slecht, het interieur heeft een paar minpunten, de elektra is een beetje een zooitje, de deuren sluiten niet mooi, etc etc. Opzich niet heel gek allemaal voor een auto van 47 jaar oud.
Het lijkt verder wel een harde auto, ik heb nergens rottigheid kunnen ontdekken. De hele auto zit (onder, binnen, in de kofferbak in de kokerbalken en in de motorruimte) onder de dinitrol o.i.d., het is er lekker vettig iniedergeval. In het geval van de onderzijde kan dit natuurlijk 2 kanten op, je kunt het plaatwerk niet goed zien, dus als er slechte plekken zijn dan zit dat onder de tectyl. Maar het ziet er tot nog toe goed uit.
Verder is er in de laatste paar jaar een nieuwe Weber opgekomen, het blok en de overdrive gereviseerd, een compleet 4-2-1- RVS uitlaat gemonteerd, nieuwe voor en achterruit, nieuwe rembekrachtiger en nog wat andere kleinere dingetjes. Ik hoop ook nog wat meer qua historie boven water te krijgen, want ik weet niet erg veel van het verleden van deze auto. De auto schijnt ook een keer overgespoten te zijn in de VS, maar dat is niet erg best gebeurd. Misschien kent iemand van hier de auto? Mijn handen jeuken om de auto helemaal kaal te maken, maar er gaan stemmen op dat wij deze auto eerst nog 'als onze trouwauto moeten kunnen gebruiken'. Ik ga proberen het reilen en zeilen van de auto hier bij te houden.
![[Afbeelding: sfue4z.jpg]](http://i44.tinypic.com/sfue4z.jpg)
![[Afbeelding: 2j0dzwk.jpg]](http://i40.tinypic.com/2j0dzwk.jpg)
![[Afbeelding: 2s610sw.jpg]](http://i39.tinypic.com/2s610sw.jpg)
![[Afbeelding: 2dhfgv8.jpg]](http://i40.tinypic.com/2dhfgv8.jpg)
![[Afbeelding: 2vxno1i.jpg]](http://i41.tinypic.com/2vxno1i.jpg)
Het lijkt verder wel een harde auto, ik heb nergens rottigheid kunnen ontdekken. De hele auto zit (onder, binnen, in de kofferbak in de kokerbalken en in de motorruimte) onder de dinitrol o.i.d., het is er lekker vettig iniedergeval. In het geval van de onderzijde kan dit natuurlijk 2 kanten op, je kunt het plaatwerk niet goed zien, dus als er slechte plekken zijn dan zit dat onder de tectyl. Maar het ziet er tot nog toe goed uit.
Verder is er in de laatste paar jaar een nieuwe Weber opgekomen, het blok en de overdrive gereviseerd, een compleet 4-2-1- RVS uitlaat gemonteerd, nieuwe voor en achterruit, nieuwe rembekrachtiger en nog wat andere kleinere dingetjes. Ik hoop ook nog wat meer qua historie boven water te krijgen, want ik weet niet erg veel van het verleden van deze auto. De auto schijnt ook een keer overgespoten te zijn in de VS, maar dat is niet erg best gebeurd. Misschien kent iemand van hier de auto? Mijn handen jeuken om de auto helemaal kaal te maken, maar er gaan stemmen op dat wij deze auto eerst nog 'als onze trouwauto moeten kunnen gebruiken'. Ik ga proberen het reilen en zeilen van de auto hier bij te houden.
![[Afbeelding: sfue4z.jpg]](http://i44.tinypic.com/sfue4z.jpg)
![[Afbeelding: 2j0dzwk.jpg]](http://i40.tinypic.com/2j0dzwk.jpg)
![[Afbeelding: 2s610sw.jpg]](http://i39.tinypic.com/2s610sw.jpg)
![[Afbeelding: 2dhfgv8.jpg]](http://i40.tinypic.com/2dhfgv8.jpg)
![[Afbeelding: 2vxno1i.jpg]](http://i41.tinypic.com/2vxno1i.jpg)
![[Afbeelding: 2eluqva.jpg]](http://i43.tinypic.com/2eluqva.jpg)