Topics: 78
Er zit een scheur in de rubber van de voorruitlijst van mijn 245 uit 83. Er zeikt nu wel eens water via het raam in m'n zekeringskast (=geen goeie combi). Dat is nu nog zo'n dikke die een berg kabaal maakt op de snelweg.
Deze wil ik vervangen voor een volledig zwarte platte van het laatste type. Heeft iemand een mooi heel exemplaar liggen?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Topics: 39
ligt niet aan je sierlijsrubber, je ruit zit gekit en daar lekt hij langs.
Hmmm.... Kitwerk ziet er ook wat rommelig uit van de binnenkant... Dan toch maar eens 'bijwerken' met een MS-poymeerkit als het rubber eraf is en goed schoongemaakt is dan. Houdt zo'n voorruitlijst dan helemaal geen water tegen en is ie echt alleen voor de sier? enfin.. toch wil ik een platte tegen t kabaal op de highway.
Topics: 39
Die sluit het water mooi op dat klopt, roest het extra hard haha.
Kijk uit met bijwerken waarschijnlijk zit er al roest, doe je daaroverheen prutten roest het 6 keer zo hard.
Topics: 84
20 June 2013, 16:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 June 2013, 16:20 door Marc1970.)
Voor zover ik weet zit de laatste sierstrip aan de ruit vast, en is niet los verkrijgbaar. Ik zou de sierlijst eraf halen, alles eronder schoonmaken en alle losse kit en roest weghalen, verven met je favoriete roeststopper en lak, weer volblubberen met een type montagekit en die lijst erop plakken. Mijn 144 rijdt zo al 4 winters rond en nog nergens last mee.
Rijdt weliswaar iets minder hard als een 240 turbo, je zou een extra setje klikklemmen kunnen kopen en die zo goed mogelijk verspreiden (de oude klemmetjes breken meest als je de lijst loshaalt).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
Precies, Je kan het van buitenaf kitten maar daarachter zit de sponning waar inmiddels water heeft kunnen zitten. Kijk de ruitsponning reparatietopics van de laatste paar weken maar door wat voor ellende je dan hebt.
Het best is inderdaad de ruit eruit te halen. Kijken of er geen roest zit (zo ja weghalen), nieuwe kitlaag aanbrengen en raam er opnieuw inplakken. Dan is hij weer waterdicht. Die lijst is alleen maar voor de sier en windgeruis. Volgens mij kan je het rubber nog nieuw kopen, die 2e hands rubbers zijn vaak keihard.
Ja, het grote topic had ik inderdaad al gevonden en wat losse draadjes ook. Met de ruit zelf is niets mis en die wil ik eigenlijk niet vervangen. Als ie eruit moet... dan is dat niet anders maar ik heb succesvolle verhalen gelezen over bijkitten dus nog ff kijken dan...
Wat een drama als je die platte lijsten niet los kan verkrijgen zeg..... Zitten die op de Polar-ruiten gelijmd en zijn die er heel af te krijgen? iemand al wel eens geprobeerd?
In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zit de sierlijst van een Polar/ GLE NIET vast op de ruit. Er is dus geen sprake van een 'een geheel'. Je kunt best een oudere ruit voorzien van de sierlijst van een Polar.
Topics: 84
Hoe zit-ie dan vast?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 289
soort wigje tussen ruit en sponning..