3 January 2016, 19:47
handing zo'n inspectieluikje, scharniertjes erop, klaar!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Het is geel en het.. V1.2
|
3 January 2016, 19:47
handing zo'n inspectieluikje, scharniertjes erop, klaar!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
3 January 2016, 20:21
henqui schreef:handing zo'n inspectieluikje, scharniertjes erop, klaar!tja nu maar teruggebogen, maar nog niet waterdicht.. dergelijke 'luikjes' heeft de auto wel, dan is het een verzinkt plaatje met kit en een paar parkers..
5 January 2016, 00:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 January 2016, 00:34 door Jambon.)
..anywho.. vandaag naar het nog zuidere des lands, eens zien wat de OD doet.. was immers maar 75 euri.. Het motortje heeft het iig erg naar z'n zin, daar zit het extra koppel dus.. Tot aan de afslag Sevenum probleemloos rond de 140 gehangen (het is immers een 140-serie..) De aandrijfas behoeft nog een balanceer-actie trouwens..) maar.. moest van het gas af, en toen was het 'free-wheelen' geblazen.. wel ingeschakeld maar intern ontkoppeld.. hmm.. En vanaf de verkeerslichten ook niet meer inschakelen..
Ook op de rit van en naar Dld. geen reactie meer vanuit de tunnel.. oh well.. (wel even V-Powert Racing getankt, en een fijne Lego GTO gescoord als presentje.. (verrek, zit nog in de tas.. dadelijk ens opbouwen..)) Hij heeft enkele uren kunnen afkoelen en zowaar, op weg naar huis vanavond werkte het weer.. tot aan Eindhoven, gas los voor een vrachwaggel, en weer los.. Wie heeft er een 'storing vaststel lijstje' voor een M46..? Het eerste waar ik aan denk is niet voldoende oliedruk zodra de boel op temperatuur is en zodoende wegvalt bij dalende toeren. Het inschakelen gaat bijna flitsend.. Mogelijk komt de solenoïd niet helemaal in, zodat dat de ontbrekende oliedruk oplevert bij dunnere olie..?
5 January 2016, 12:00
Mijn lekkende m46 had dat ook, was weer een tijdje over na wat bijvullen
![]() Ik gooide er gewoon 15w40 in. Daar zijn de meningen over verdeeld.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
5 January 2016, 13:18
Olie wordt warm en te dun dus voor versleten overdrive plunjer. Of er zit gewoon te weinig in.
15w40 werkt prima
5 January 2016, 15:40
Jerry schreef:Mijn lekkende m46 had dat ook, was weer een tijdje over na wat bijvullenidd, en ja Wreccert.. deze late bak moet iig ATF hebben, alhoewel de oudere exact dezelfde exemplaren het moesten met 20W50.. maar goed.. ik zal de filters reinigen, kijken wat ie doet.. mogelijk (hoop ik..) komt de solenoïd niet helemaal in, kan ik wisselen.. (heb nog 2 complete bakken liggen..) Geen idee hoe 'complex' het uitwisselen van de OD doos is..?? los bouten en de andere er op..??
6 January 2016, 01:39
Heb inmiddels onze Gideon 'al aan de lijn gehad' heeft er al eens met succes 1 herstelt.. met een beetje mazzel zijn alleen de O-ringen van de zuigertjes versleten, en dat heb ik toevallig ook al voorbij zien komen op een technische avond in het Healey museum.. (heel klein maar errug fijn, als je wat om oud engelsch geeft..) Het zou dus een plakje cake kunnen zijn omdat ie verder tadeloos werkt..
6 January 2016, 10:41
Had hetzelfde probleem, bij mij waren het idd ook de O-ringen van de zuigers. Beetje gepiel om het allemaal uit elkaar te krijgen, maar niet erg lastig.
1984 245 Turbo B21ET
6 January 2016, 22:55
hooge048 schreef:Had hetzelfde probleem, bij mij waren het idd ook de O-ringen van de zuigers. Beetje gepiel om het allemaal uit elkaar te krijgen, maar niet erg lastig.Ja ik heb er inmiddels al 1tje kunnen bekijken vanmiddag, zit een hoop zooi in maar als je he principe begrijpt is het simpel.. Eerst de ringen maar even te pakken krijgen..
7 January 2016, 11:31
Jambon schreef:Ja ik heb er inmiddels al 1tje kunnen bekijken vanmiddag, zit een hoop zooi in maar als je he principe begrijpt is het simpel.. Eerst de ringen maar even te pakken krijgen..Hier heb ik ze vandaan gehaald: http://www.rimmerbros.co.uk/ Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik de hele zuiger vervangen, maar wellicht is een O ringetje alleen voldoende. [TABLE="width: 100"] <tbody>[TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Operating Piston Kit NKC21[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£25.83[/TD] [TD="align: right"]£25.83[/TD] [TD="align: right"]£25.83[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Pressure Filter NKC23[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£12.92[/TD] [TD="align: right"]£12.92[/TD] [TD="align: right"]£12.92[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Gasket - Sump Cover NKC76[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Relief Valve - J-TypeOverdrive RTC1953[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£15.21[/TD] [TD="align: right"]£15.21[/TD] [TD="align: right"]£15.21[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Washer/Seal - Pressure Filter NKC11[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£2.25[/TD] [TD="align: right"]£2.25[/TD] [TD="align: right"]£2.25[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Gasket - Adaptor Plate to Overdrive 37H1901[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£1.33[/TD] [TD="align: right"]£1.33[/TD] [TD="align: right"]£1.33[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]O Ring NKC99A[/TD] [TD="align: center"]2[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£1.25[/TD] [TD="align: right"]£1.25[/TD] [TD="align: right"]£2.50[/TD] [/TR] [TR="bgcolor: #F7F7F7"] [TD="width: 237px, align: left"]Gasket - Brake Ring to Case NKC86[/TD] [TD="align: center"]1[/TD] [TD="align: center"]In Stock[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [TD="align: right"]£2.17[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE]
1984 245 Turbo B21ET
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Het is geel en het.. | Jambon | 16 | 11.505 |
2 November 2014, 13:42 Laatste bericht: Jambon |